مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان یک بیماری شایع پوستی به نام اگزما

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اگزما یک بیماری پوستی است که در مدت کوتاهی پیشرفت کرده و سلامت پوست بدن انسان را به خطر می اندازد. کلمه اگزما از زبان یونانی باستان به معنای “جوش و بثورات پوستی” است. طبق آمار، هر پنجمین کودک و از هر 10 بزرگسال یک نفر به این عارضه مبتلا می شود.

بیماری پوستی شایع اگزما

اگزما این یک بیماری پوستی است که می تواند در مدت کوتاهی ایجاد شود و سلامت پوست انسان را به خطر بیندازد. کلمه اگزما از زبان یونانی باستان به معنای “جوش و بثورات پوستی” است. با توجه به داده های آماری به دست آمده، از هر پنج کودک یک نفر و از هر 10 بزرگسال یک نفر مبتلا می شوند.

با گسترش بیماری

هنگامی که اگزما بروز می کند، پوست دچار خارش، خشکی و تورم می شود و در بیشتر موارد قرمز و دردناک می شود. در برخی موارد ممکن است باشد تورم پوست بسیار دردناک و قوی باشد و باعث خونریزی از پوست بیمار شود. اگزما می تواند به هر قسمتی از بدن سرایت کند، اما مناطقی که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، آرنج، مچ دست و پشت زانو هستند. این عارضه می تواند در صورت کودکان یا به عبارتی روی گونه های آنها ظاهر شود.

انواع مختلف اگزما

به طور کلی تاکنون دو نوع مختلف اگزما به نام های نوع بافت همبند و نوع آتوپیک شناسایی شده است. شایع ترین نوع اگزما که احتمال بروز آن بیشتر است آتوپیک نام دارد. این نوع عارضه پوستی در دوران کودکی به خصوص در زمان بزرگ شدن کودکان بیشتر دیده می شود، اما در عین حال پس از گذشت چند سال و رسیدن به سن بلوغ، فرد همچنان می تواند بیماری را مشاهده کند. همچنین می تواند اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد تزریق چربی به صورت

نوع دیگری از اگزما آنچه در تمام سنین قابل مشاهده است در بزرگسالان بیشتر است. این بیماری می تواند پس از تماس و تماس با اشیایی که به آنها حساس است ایجاد شود. موادی مانند نیکل، پاک کننده های بدون صابون، صابون ها، دئودورانت ها و غیره. می تواند باعث اگزما شود. اگرچه اگزما می تواند به سایر بیماری ها سرایت کند، اما این دو مهم ترین هستند و می توان سایر شرایط را در این دو بخش گنجاند.

عوامل تشدید کننده اگزما

بسیاری از افراد مبتلا به اگزما بر این باورند که برخی چیزها می توانند بیماری را بدتر کنند. این عوامل تشدید کننده از نظر علمی اثبات شده شامل موارد زیر است:

– استرس روحی و جسمی

قاعدگی برای خانم ها

انواع مختلف بیماری ها

– نوعی غذا

– تغییرات آب و هوایی

بیماری پوستی شایع اگزما

پیشگیری از اگزما در انسان بسیار دشوار است، اما در عین حال روش های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند با استفاده از آنها از این عارضه در امان بمانند و در مدت زمان کوتاهی به درمان آن بپردازند. آخرین تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که باکتری که به طور معمول روی پوست همه افراد زندگی می کند و STAFILOCOCC نام دارد، عامل اصلی این بیماری است. خاراندن پوست هنگام ابتلا به اگزما می تواند لایه بیرونی پوست را از بین ببرد و اجازه دهد این باکتری ها وارد بدن شوند.

درمان اگزما

بهترین درمان ها برای اگزما شامل کرم های نرم کننده، پمادها، نرم کننده های مایع برای شستشوی ناحیه مورد نظر، کرم های آنتی بیوتیک و … می باشد. اگر اگزمای پوست شما بسیار خارش دارد و پس از مصرف این داروها هنوز بهبود نیافته است، باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. اگرچه اگزما را نمی توان به طور کامل درمان کرد، اما می توان آن را در حالتی نگه داشت که بیشتر پیشرفت نمی کند. اما هر فردی با عدم خراشیدن پوست، کاهش استرس، دوری از عوامل ایجاد اگزما، استفاده از درمان های موجود و غیره می تواند خود را از این عارضه محافظت کند.

بیشتر بخوانید  دلیل نخوردن همزمان خیار و گوجه چیست ؟

منبع: تبجان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *