مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان کیست مو در کمتر از نیم ساعت!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سینوس پیلونیدال یا کیست مویی چیست و چقدر آن را می شناسید؟ آیا می دانستید تنها راه درمان کیست مویی لیزر و جراحی است؟ این عارضه تا زمانی که عفونت کیست مویی کاملاً خشک نشده و بافت سینوس با جراحی برداشته نشود، درمان نمی شود.

به طور کلی، مردان به خصوص مردان جوان بسیار بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و پرمویی آنها باعث شده است که میزان ابتلا به این بیماری در مردان کمی بیشتر باشد. این یک عارضه کشنده نیست، اما می تواند باشد درد می کند بگذار تو را از هر چیزی در زندگیت محروم کند.

وقتی مشتریان ما با این مشکل به ما مراجعه کردند، متوجه شدیم که اکثر آنها یک علامت مشترک دارند که بی توجهی به آن منجر به پیشرفت بیماری آنها و چنین وضعیت دشواری شده است. شروع درد در قسمت انتهای کمرکمی بالاتر از خط باسن.

آیا من مو دارم؟

این بیماری در دسته بیماری های مقعدی یا آرام بخش قرار می گیرد و در واقع یک کیسه یا حفره پوستی کوچک در انتهای کمر و بالای خط لگن است که پر از مو، چرک و مواد زائد عفونی است و می تواند به شکل ظاهر شود. آبسه همچنین نشان دهد.

نشستن طولانی مدت، مالیدن موها با لباس، تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، موهای زائد و فرهای بدن، پوشیدن لباس های تنگ و اضافه وزن از جمله عواملی هستند که می توانند موهای پشت را به شدت تحریک کرده و منجر به بازگشت آنها به زیر پوست شوند.

درست مانند فرو بردن یک تکه چوب بسیار نازک در پوست. بدن پاسخ ایمنی خود را نسبت به موهایی که به پوست برگشته اند شروع می کند و این شروع است عفونت است. کیست روی موهای اطراف موهای پشت زیر پوست با گذشت زمان شکل می گیرد و حفره های پوستی زیادی در اطراف آن ایجاد می شود.

علائم کیست مقعدی روی موها شامل درد خفیف در ناحیه کمر است که به مرور زمان به یک فرورفتگی کوچک در پوست بالای خط لگن تبدیل می شود که به سرعت عفونی شده و بافت ملتهب و متورم می شود. با گذشت زمان، ممکن است علائمی مانند تورم و التهاب، درد شدید، چرک و خون بدبو، سوراخ های کوچک در باسن و حتی تب را نیز تجربه کنید که با گذشت زمان بدتر می شود.

بیشتر بخوانید  باراژ لامیگک بهترین قطره برای درمان عفونت گوش است


درمان کیست مویی با لیزر


آیا جراحی کیست مویی سرپایی درمان قطعی این بیماری است؟

باید بگوییم که درمان های زیادی برای این بیماری وجود ندارد که به طور قطع بتواند تمام چرک و عفونت موجود در آن را به طور کامل از بین ببرد. درمان کیست مویی با روش های خانگی در رفع این عارضه موثر و قدرتمند نیست.

ممکن است پزشک در مراحل اولیه برای کیست های روی مو آنتی بیوتیک تجویز کند، اما به خاطر داشته باشید که آنها فقط برای کنترل عفونت عمل می کنند و به درمان نهایی بیماری کمک نمی کنند. نشستن در جکوزی و استفاده از داروهای گیاهی فقط همین است. تسکین درد و کاهش عفونت. اما مشکل اصلی همچنان باقی است.


جراحی کیست مویی با لیزر سرپایی این یکی از بهترین گزینه های درمان سینوس برای افرادی است که از جراحی می ترسند. نتایج یک روش جدید لیزر برای کیست های مویی معمولا قطعی است و احتمال عود بیماری با روش لیزر بسیار کمتر از سایر روش های جراحی است.

درمان کیست روی مو به معنای تخلیه کامل و پاکسازی محل بیماری از عفونت و مواد زائدی است که ممکن است در لایه‌های زیرین پوست انباشته شده باشند. با توجه به نظر پزشک و وضعیت بیماری بهترین راه درمان به بیمار پیشنهاد می شود که البته مهارت و تجربه پزشک در روند درمان تاثیر بسزایی خواهد داشت.


درمان کیست مویی بدون جراحی با لیزر

اگر بیماری کیست مویی به سادگی یک آبسه عفونی باشد، پزشک می تواند با یک برش نازک و سطحی تحت بی حسی موضعی، چرک و عفونت را از کیست مویی شما در مطب خارج کند و مشکل شما را حل کند.

اما گاهی اوقات آبسه و بیماری شما کمی بدتر است و با یک برش ساده قابل برداشتن نیست. در چنین مواردی نیاز به جراحی دارید که لزوماً با چاقو یا تیغ انجام نمی شود.

درمان کیست مویی با لیزر در حال حاضر تا حد زیادی جایگزین جراحی شده است که می توان دلیل آن را سهولت انجام این درمان و نتایج رضایت بخش آن برای پزشکان و بیماران دانست.

بیشتر بخوانید  گیاهان برای چربی سوزی (برای کاهش وزن) در طب سنتی

کلینیک ما تکنولوژی لیزر درمانی را برای درمان کیست های مویی بدون جراحی و قطعا بدون عود انتخاب کرده است. البته با تیمی از بهترین پزشکان متخصص.


قدرت پرتو لیزر می تواند به طور کامل و دقیق سینوس پیلونیدال را از عمیق ترین لایه های پوست بدون کوچکترین آسیبی به بافت های سالم مجاور جدا کرده و برای همیشه ریشه کن کند. درمان کیست مویی بدون جراحی با لیزر یکی از متداول ترین روش ها برای رفع این عارضه است که بسیار مورد توجه بیماران است.


جراحی کیست مویی با لیزر سرپایی

مرکز لیزر موی کیست در تهران

مراکز و پزشکان زیادی برای جراحی و لیزر برای این عارضه وجود دارد، اما اگر به دنبال بهترین مرکز لیزر کیست مویی در تهران هستید، کلینیک دکتر بیان عابدیان یکی از آنهاست. نکات مهمی که قبل از انتخاب پزشک و مرکز درمانی باید در نظر گرفت، تخصص و تجربه پزشک و تعداد درمان های موفق و رضایت بیمار است.

علاوه بر استفاده از تجهیزات پیشرفته، داشتن کادر پزشکی حرفه ای و محیطی امن و آرام از دیگر مزایای یک مرکز درمانی خوب است.


مزایای کیست لیزر بر روی مو در مقایسه با روش های جراحی

کیست مویی لیزری یک درمان فوری و سرپایی برای سینوزیت است، اما مطمئناً مزایای آن به نتایج نهایی و بدون عوارض بعد از عمل محدود نمی شود. از دیگر مزایای این روش نسبت به جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این روش به جای بی حسی از بی حسی موضعی استفاده می شود. با لیزر درمانی، بیمار کمترین درد و خونریزی را تجربه می کند. زخم و محل عمل سریعتر بهبود می یابد. در واقع زمان بازیابی لیزر کوتاه است. لیزر کیست مویی در یک جلسه و در کمتر از نیم ساعت نیازی به بستری شدن ندارد و فرد بلافاصله بعد از جراحی مرخص می شود این درمان عوارضی ندارد در مقایسه با سایر روش ها لیزر کمترین میزان عود کیست مویی را دارد معمولا اسکارها و اسکارها با این کار، درمان ها کوچکتر شده و سپس برای مدتی ناپدید می شوند

بیشتر بخوانید  معرفی داروی لفلونوماید و موارد مصرف آن


هزینه جراحی کیست مویی با لیزر

باید بگوییم که تعیین قیمت لیزر درمانی کیست مویی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان پس از مراجعه بیمار و انجام معاینات لازم نظر قطعی داد. جراحی کیست مویی با لیزر یک عمل سرپایی است که بدون بیهوشی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود. بیمه معمولی (بیمه اجتماعی) هزینه ای برای اقدامات سرپایی پرداخت نمی کند.

در صورت داشتن بیمه تکمیلی می توانید به یکی از شعب بیمه زیرمجموعه خود مراجعه کرده و از شرایط پرداخت قبل از عمل لیزر کیست مویی مطلع شوید. برخی از بیمه های تکمیلی تا 90 درصد هزینه های این عمل را پوشش می دهند.

بازیابی مراقبت از مو پس از لیزر

این روش نیازی به دوره نقاهت و مراقبت های ویژه پس از جراحی ندارد، اما رعایت نکاتی می تواند روند بهبودی را تسریع کند که عبارتند از:

داروهای تجویز شده خود را به طور منظم و طبق دستور پزشک مصرف کنید از نشستن طولانی مدت خودداری کنید تا حد امکان از پوشیدن لباس های تنگ با الیاف مصنوعی خودداری کنید.

درمان خانگی کیست مویی و دارویی

می توان گفت درمان های خانگی و درمان کیست مویی به عنوان درمان قطعی این عارضه شناخته نشده و تنها به طور موقت علائم این عارضه را بهبود می بخشد.

روش های دارویی

پزشک گاهی برای کاهش عفونت و درد قبل از عمل آنتی بیوتیک و مسکن تجویز می کند. البته تزریق فنل و چسب فیبرین نیز به عنوان روش های پزشکی شناخته می شوند که گاهی به عنوان یک روش درمانی مورد استفاده قرار می گیرند اما میزان عود آن زیاد است.

روش های خانگی

استفاده از برخی درمان های خانگی مانند نشستن در آب گرم، کمپرس سرد و گرم، استفاده از سرکه سیب، عسل، زردچوبه و غیره. به کاهش موقت عفونت و درد در کیست های مو کمک می کند که در صفحه درمان خانگی به طور کامل به آن پرداخته ایم. .

منبع مقاله: درمان کیست مویی بدون جراحی با لیزر در نیم ساعت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *