مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان کبد چرب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان کبد چرب

این فوق تخصص کبد و گوارش با بیان اینکه شناخته شده ترین درمان کبد چرب ورزش همراه با کاهش وزن است، حتی در بیمارانی که وزن کم نکرده اند، گفت: چاقی به خودی خود می تواند منجر به کبد چرب شود. که نقش مهمی داشت. در بهبود کبد چرب

دکتر شهرام آگاه درباره عوارض کبد چرب گفت: مجموعه ای از عوامل باعث رسوب مزمن چربی در کبد و التهاب و نارسایی مزمن کبد می شود و کبد چرب به دو گروه اصلی تقسیم می شود. “کبد چرب الکلی ناشی از مصرف طولانی مدت الکل است و جنسیت و نژاد در آن دخیل است. آسیایی ها بیشتر در معرض آسیب کبد چرب ناشی از الکل هستند و این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.”

درمان کبد چرب

وی کبد چرب غیر الکلی را یکی دیگر از دسته های کبد چرب ذکر کرد و افزود: این نوع در جامعه ما بیشتر دیده می شود که عوامل زیادی که بسیاری از آن ها ژنتیکی است در ایجاد این نوع کبد چرب موثر است. دیابت و بیماری های قلبی و برخی بیماری های متابولیک با ایجاد کبد چرب غیر الکلی مرتبط هستند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه ایران تصریح کرد: در میان این عوامل، دیابت یکی از علل مهم و شناخته شده کبد چرب است و هر چه طول مدت دیابت یا درمان ناقص بیشتر شود، احتمال ابتلا به کبد چرب بیشتر می شود. در این بیماری.” «مردم بیشتر هستند و التهاب کبدشان بیشتر از افراد عادی است.

«چاقی به خودی خود می تواند منجر به کبد چرب شود و عوامل ژنتیکی به همراه عوامل دیگر در ایجاد کبد چرب غیر الکلی نقش دارند. نقش موثری خواهد داشت. وی افزود: برخی از افراد دارای بیماری های زمینه ای هستند که منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی مانند اختلالات متابولیک می شود و برخی از هپاتیت های مزمن ممکن است با کبد چرب مانند هپاتیت B و C مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید  ۲۰ خواص شگفت انگیز آب کرفس

دکتر آگاه گفت: آسیب مزمن کبدی در بیمارانی که کبد چرب آنها همراه با التهاب باقی می ماند دیده نمی شود، اما در افرادی که کبد چرب آنها با التهاب همراه است باعث آسیب مزمن به کبد آنها می شود و در برخی بیماران ممکن است التهاب مقدم بر التهاب باشد. . این بیماری پیشرونده است و منجر به سیروز کبدی در انسان می شود. سیروز کبدی معمولاً در افراد چاق دیده می شود و در برخی موارد علت سیروز کبدی ناشناخته باقی مانده است، مانند ایالات متحده. “

درمان کبد چرب

این فوق تخصص کبد و گوارش گفت: یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای تشخیص کبد چرب تصویربرداری است که می تواند به تشخیص کبد چرب در بیماران کمک کند و همچنین آزمایش آنزیم های کبدی را انجام دهد. این دارو به تشخیص بیماری کبد چرب کمک می کند و در موارد نادر از سی تی اسکن یا سایر تکنیک های تصویربرداری برای تشخیص بیماری استفاده می شود.

وی برای درمان کبد چرب به درمان علت زمینه ای چه در مرحله التهاب کبد و چه در عدم التهاب آن اشاره کرد و گفت: اگر بیماری زمینه ای باعث ایجاد کبد چرب در انسان شود، به درمان بیماری کمک می کنیم. کبد با درمان آن».

وی گفت: رژیم غذایی، کاهش وزن و ورزش موثرترین راه های درمان کبد چرب ناشی از بیماری زمینه ای است. وزن کم نکردند. ورزش نقش مهمی در بهبود کبد چرب داشته است. در نهایت استفاده از داروهای کاهنده قند خون در بیماران دیابتی و استفاده از داروهای تب بر LDL در بیماران مبتلا به کلسترول راه های مفیدی در کنار ورزش و کاهش وزن برای درمان کبد چرب است.

بیشتر بخوانید  هر صبح؛ یک فنجان دمنوش مزرنجوش بنوشید

منبع: salamatnevs.com


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *