مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان سرخجه در طب سنتی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


لنف ادم – مشکل باد قرمز

با دلگرم کننده به روز باشید علت سرخجه و درمان های مناسب آن ها ملاقات می کنند.

بیماری باد قرمز + درمان

باد قرمز

بیماری ناشی از شیر نپخته گاو در انسان است عفونت حاد پوست و بافت زیر جلدی توسط استرپتوکوک های گروه A ایجاد می شود و با تب و علائم عمومی همراه است سایر استرپتوکوک ها (مانند گروه c و G) و حتی استافیلوکوک یا پنوموکوک نادر هستند. درگیر این بیماری است.

بیماری باد قرمز با درمان

علت سرخجه

بیماری باد قرمز در کودکان یا افراد مسن شایع تر است و اپیدمیولوژی آن تا حدودی با اپیدمیولوژی سایر عفونت های استرپتوکوک گروه A متفاوت است. توت قرمز در افراد مبتلا به بیماری های ناتوان کننده شایع تر است. راه دقیق نفوذ استرپتوکوک ها به پوست در اریسیپلای اولیه صورت مشخص نیست، اما در مراحل اولیه سرخجه تقریبا همیشه تعداد زیادی استرپتوکوک گروه A در نازوفارنکس بیماران یافت می شود. عفونت اولیه ممکن است نازوفارنژیت باشد که ارگانیسم ها می توانند از طریق ترک های ریز و نامرئی در پوست وارد شوند.

با باد قرمز، پس از جراحی و جراحات، به نظر می رسد استرپتوکوک ها از منابع خارجی (بینی و گلو کارکنان بیمارستان یا سایر بیماران) وارد قسمت های آسیب دیده بدن می شوند. شروع ناگهانی مخملک و اولین علائم شامل لرز، تب، سردرد و استفراغ است. بیمار ابتدا در محل ضایعه احساس خارش و گزگز می کند و سپس به زودی ناحیه کوچکی از اریتم ظاهر می شود که به تدریج تلفظ می شود و در لمس گرم و دردناک می شود. محل ضایعه معمولاً در اطراف پل بینی یا در محل برش جراحی، زخم، محل ضایعه اگزما یا نواری است که به تازگی برداشته شده است. صورت، انتها یا نیم تنه مناطقی هستند که بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید  چگونه بفهمیم استخوان شکسته جوش خورده است ؟

ضایعات در جاهایی که پوست روی یک برآمدگی استخوانی قرار دارد بسیار دردناک است و همچنین زمانی که عفونت پلک نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد تورم زیادی ایجاد می‌شود. زخم به سرعت گسترش می یابد و در عرض 3 تا 6 روز به حداکثر اندازه خود می رسد، ناحیه اطراف ضایعه برجسته است و فاصله بین ضایعه و پوست سالم واضح است. اکثر تاول ها و وزیکول ها در اندازه های مختلف هستند که حاوی مایعی شفاف و زرد رنگ هستند. تاول ها به راحتی پاره می شوند و به جای آن ها مارهای کبری تشکیل می شود.باد قرمز بیماری ناشی از نپخته شیر گاو در انسان است.آب زرد نیز از آن خارج می شود…

بیماری باد قرمز با درمان

درمان طب سنتی باد سرخ

دم کرده ریواس برای درمان باد سرخ مفید است. 10 گرم را در 250 سی سی آب جوش بجوشانید و هر 8 ساعت یک فنجان بنوشید. عناب برای قرمزی مفید است. عناب را بجوشانید و آب آن را بنوشید و فرنی آن را روی زخم بگذارید.
10 گرم برگ باریکورن را با 300 گرم هویج له شده پخته مخلوط کرده و ضماد کنید. برای درمان باد قرمز، برگ های بید را جدا کرده و به محل مورد نظر آب بمالید. سیب زمینی سرخ کرده مفید است.

بیماری باد قرمز با درمان

نکات سرخجه

سرخجه معمولا بدون درمان آنتی بیوتیکی بهبود می یابد. در چنین مواردی دمای بدن به مدت 4 تا 10 روز بالا می رود و سپس به تدریج کاهش می یابد یا با چین و چروک مواجه می شود.در بسیاری از موارد روند التهابی به برجستگی های استخوانی کشیده نمی شود و محدود به ناحیه بین فک پایین یعنی برآمدگی مالر است. . ، و خط مو. در برخی موارد، گوش نیز تحت تأثیر قرار می گیرد، اما به ندرت به پوست سر و تنه سرایت می کند. پیشرفت بیماری ممکن است با تب و باکتریمی همراه باشد.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص کلداکس

بیماری باد قرمز تنه و اندام بدخیم است و معمولاً در کودکان خردسال و افرادی که جراحی یا جراحات داشته اند دیده می شود. نواحی وسیعی از پوست به سرعت عفونی می شود و مرگ و میر شایع است.میزان مرگ و میر در موارد باکتریمی مرتبط با سرخجه در دوران قبل از آنتی بیوتیک بالا بود و اکنون با استفاده از پنی سیلین به طور چشمگیری کاهش یافته است. البته در میان نوزادان و افراد مسن و یا افرادی که تحت درمان با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار می گیرند، هنوز قربانیان وجود دارد.

بهبود ضایعه درمان نشده دو تا چند هفته پس از بازگشت دما به حالت طبیعی، بسته به سن بیمار و شدت عفونت طول می کشد و عود نسبتاً شایع است. به گفته برخی از نویسندگان، نفریت یک عارضه شایع پس از مخملک و تب روماتیسمی است و تشخیص مخملک اغلب در کنار تخت بیمار انجام می شود. گاهی اوقات می توان استرپتوکوک های گروه A را از مجاری تنفسی بیمار یا در کشت خون جدا کرد. کشت مایع داخل تاول یا برداشتن از لبه ضایعه نشان دهنده وجود استرپتوکوک است، اما این روش به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

بیماری باد قرمز با درمان

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *