مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان تعریق همراه با علت آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درمان تعریق همراه با علت آن

درمان تعریق همراه با علت آن

دانشمندان دقیقاً نمی دانند که چه چیزی باعث تعریق بیش از حد می شود، اما شایع تر از چیزی است که به نظر می رسد. چندین روش درمانی در دسترس است، اما اکثر مردم از آنها آگاه نیستند. طبق یک مطالعه در سال 2004، دو سوم افراد مبتلا به این بیماری (معروف به هایپرهیدروزیس) هرگز در مورد وضعیت خود با متخصص مشورت نکرده اند.

De Anne Glaser، متخصص پوست در دانشگاه سنت لوئیس و یکی از محققان در این مطالعه گفت: «این واقعاً مردم را شرمنده می کند. در این صورت تصاویر ذهنی زیادی در جامعه وجود دارد. از جمله، مردم فکر می کنند که افزایش تعریق نتیجه سلامت ضعیف است. ممکن است افراد مبتلا به این مشکل از ارائه مشکل خود هراس داشته باشند.

تعریق بیش از حد بسیار بیشتر از چیزی است که فکر می کنید، بنابراین دلیلی برای نگرانی و ناامیدی وجود ندارد و نباید تصور کنید که تنها فردی در جهان هستید که عرق می کند. در حالی که تعرق واکنش طبیعی بدن است و به کاهش دمای سطح بدن کمک می کند.

اما اگر همیشه بدون توجه به دمای محیط عرق می کنید، باید کمی دقیق تر عمل کنید. به گزارش وب سایت مردمی، نوعی بیماری به نام هایپرهیدروزیس (بیماری غدد عرق) وجود دارد که 2 تا 3 درصد از کل جمعیت آمریکا را درگیر می کند و عمدتاً از طریق کف دست ها و پاها خود را نشان می دهد.

همچنین می تواند در زیر بغل یا سایر قسمت های بدن رخ دهد. معمولاً از نوجوانی به بعد قابل تشخیص است و تعریق بیش از حد دست و پا در بیماران از سن 13 سالگی به بعد کاملاً مشهود خواهد بود. اگر این فرد درمان نشود، بقیه عمر خود را با این بیماری سپری می کند و احتمالاً بیماری های بی شمار دیگری نیز وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، افراد مبتلا به اشکال بدتر بیماری،

بیشتر بخوانید  با این روش گیاهی پف زیر چشم را از بین ببرید

حتی در رانندگی با ماشین هم مشکل دارند. گاهی اوقات پس از یک جلسه کاری مهم برای دست دادن با افراد مشکل دارند. اما صرف نظر از موقعیت فردی افراد، این اختلال می تواند مشکلات زیادی را در زندگی بیماران ایجاد کند و عزت نفس آنها را تا حد زیادی کاهش دهد.

تعریق زیاد بدن و بوی نامطبوع عرق یکی از ناخوشایندترین پدیده های فیزیولوژیکی بدن انسان است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد و در عین حال روابط اجتماعی را مختل می کند و آنها را مجبور به صرف هزینه های زیادی برای از بین بردن بوی نامطبوع عرق و خوشبو کردن خود می کند. آنچه در این مقاله به آن می پردازیم مروری کوتاه بر علل این اختلال و ارائه راهکارها و توصیه های ساده طب سنتی برای رفع بوی عرق است که امیدواریم مورد استقبال و استفاده تمامی علاقه مندان قرار گیرد.

تعریق مکانیسم طبیعی بدن برای حفظ دما و تعادل آب و دفع سموم و مواد زائد است و توسط غدد عرقی که در سرتاسر بدن قرار دارند و در کف دست و پاها و روی پیشانی و زیر بغل ضخیم‌تر هستند، انجام می‌شود. گرما، رطوبت، تنش عصبی، عملکرد اندام های داخلی مانند قلب، کلیه ها و سیستم عصبی و همچنین مصرف برخی داروها مانند داروهای قلبی و روانپزشکی و مصرف غذاهای تند و تند در افزایش تعریق موثر است. .

عرق کردن، پاکسازی بدن از طریق پوست است که با خاصیت ضدعفونی کننده خود سطح پوست را ضد عفونی می کند، تا زمانی که ترشح آن از حد معمول فراتر نرود و بوی بد و نامطبوع فرد را آزار ندهد، درمان نروید. اما زمانی که غدد عرق بیش از حد معمول ترشح می کنند.

بیشتر بخوانید  علت سرگیجه چیست ؟

چون از تنفس راحت پوست جلوگیری می کند و روی پوست می ماند، فعالیت میکروب را فراهم می کند و باعث می شود بوی بدی از پوست بدن خارج شود و رفع این نگرانی فرد را مجبور به درمان می کند. در این صورت بهتر است ابتدا توصیه های زیر را رعایت کنید و در صورت عدم تسکین از دستورهای درمانی استفاده شود.

نکاتی برای از بین بردن بوی نامطبوع

1- از آنجایی که بوی بدن در اثر باکتری های روی عرق ایجاد می شود، شستن بدن با آب و صابون به خصوص آب سرد و به خصوص در جاهایی که بیشتر بو می دهند مانند زیر بغل و کشاله ران می توان بوی عرق را کنترل کرد. تعداد دفعات شستشوی بدن به شدت فعالیت غدد عرق و میزان بو بستگی دارد.

2- پروتئین ها، غذاهای چرب و ادویه جات مانند ماهی، ادویه کاری، فرآورده های جانبی و …. از جمله غذاهایی هستند که در تقویت بوی بدن موثر هستند، بنابراین توصیه می شود از مصرف این ترکیبات پرهیز کنید.

3- استفاده از لباس های نخی و کتان و تعویض به موقع لباس های بعدی در رفع بوی بد بدن موثر است.

4- رفع موهای زائد زیر بغل و ران بخصوص با استفاده از داروهای سنتی اصلاح از تعریق و بوی بد دهان در این مکان ها به مدت طولانی جلوگیری می کند، شستن بدن با آب و صابون می تواند بوی عرق را کنترل کند.

5- استفاده از کفش و صندل با پنجه باز بخصوص در فصل تابستان از افزایش تعریق پا و بوی بد آن جلوگیری می کند و برعکس پوشیدن کفش لاستیکی و پلاستیکی از تنفس راحت پا جلوگیری می کند و بوی بد آن را زیاد می کند.

بیشتر بخوانید  با خواص اعجاب انگیز آویشن کوهی آشنا شوید

6- به کسانی که از بوی بد پا رنج می برند توصیه می شود پاهای خود را مرتب با آب گرم و صابون بشویند و پس از شستن کاملاً خشک کرده و پودر پا یا نشاسته ذرت یا پودر بچه را در کفش های خود قرار دهند.

۷- استحمام در وان با ریختن یک فنجان آب گوجه فرنگی از دیگر راه های رفع بوی نامطبوع عرق بدن است.

۸- قرار دادن پاها در محلولی متشکل از نصف فنجان نمک و یک لیتر آب در کنترل تولید عرق موثر است. همچنین می توانید کمی چای را در یک لیتر آب به مدت چند دقیقه بجوشانید و به مدت نیم ساعت پاهای خود را بگذارید و پس از خشک شدن پاها از پودر ضد تعریق برای رفع بوی بد پا استفاده کنید.

9- تعادل در مصرف غذاهای تند مانند پیاز، موسیر، فلفل، پیاز، سیر و تره فرنگی یکی از راه های رفع بوی بد دهان است. بهتر است غذا بو یا طعم تند نداشته باشد.

10- استفاده از پودر گیاهی معطر در کفش و استفاده از بوگرهای حاوی پودر زغال برای کاهش تعریق پا و کنترل بوی بد آنها موثر است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *