درمان بی حوصلگی و خواب آلودگی در تابستان


برای رفع کسالت و بی حالی چه بخورم؟

با این قسمت از دلگرم کننده راه های درست را دنبال کنید کسالت و کسالت را در تابستان از بین ببرید

آن ها ملاقات می کنند.

با 15 روش از شر خستگی خلاص شوید

با 15 روش از شر خستگی خلاص شوید

هیچ چیز خسته کننده و کسل کننده نیست، اما ذهن بی حوصله شما فکر می کند که همه چیز خسته کننده است. کسالت امری نسبی و درونی است. افکارتان را تغییر دهید تا احساساتتان تغییر کند. با راهکارهای موثر برای رهایی از کسالت و کسالت آشنا شوید:

1- ابتدا با توجه به توانایی ها و استعدادهای خود یک هدف معقول و قابل دستیابی متناسب با شرایط و امکانات موجود برای خود ترسیم کنید.

2- برای رسیدن به هدف مورد نظر از برنامه و زمانبندی مدون استفاده کنید و خود را وقف آن کنید.

3- اگر کمتر حوصله افکار منفی و احساس ضعف و عزت نفس پایین دارید، با یادآوری توانایی ها، استعدادها و موفقیت های گذشته و توجه به نیروی زندگی، ناامیدی و امید به آینده به امید و خوش بینی به آینده تبدیل شوید.

4- یاد خدا و توجه و اتکا به ذات لایزال الهی و یاری و یاری گرفتن از او نقش مؤثری در ایجاد آرامش و امید به آینده دارد، پس یاد و توجه و توکل به خداوند را در انجام کارها فراموش نکنید.

5- باید علل و عوامل ضعف اراده خود را بشناسید. به ضعف اراده غالباً توجه کنید: عدم اعتماد به بینش و تفکر، عدم خودآگاهی، عدم عزت نفس، عدم امنیت روانی، عدم درایت عقلانی در تشخیص چیزها و تمایز چیزها از یکدیگر، شکست ها و عوامل گذشته. ممانعت از رشد و قدرت ریشه در محرومیت، احساس گناه و رنج مداوم دارد. حذف هر یک از این عوامل با سرمایه گذاری و برنامه ریزی امکان پذیر است.

6. باید باور داشته باشید که به اندازه سایر انسان ها توانایی دارید. به یاد داشته باشید که نقاط قوت انسان بیشتر از نقاط ضعف است. یک تصمیم خوب در پرتو تکیه بر نقاط قوت، جبران نقاط ضعف و احساس قدرت گرفته می شود.

7- سعی کنید برای هر رفتاری انگیزه قوی داشته باشید و به خصوص از تاثیرات مثبت تصمیمات و رفتارهای خاص خود کاملا آگاه باشید.

8 – در موقعیتی قرار نگیرید که منجر به سرزنش و متهم کردن شما به ناتوانی و ناپختگی شود. برای تصمیمات و اعمال خود امنیت روانی ایجاد کنید تا بتوانید با آرامش در مقابل یا با دیگران ابراز وجود کنید و برجستگی افکار و اعمال را از طریق تصمیم گیری کشف کنید.

9- بر خلاف اراده پولادین انسان، همه سختی ها آسان می شود. کارهای به ظاهر دشوار را بپذیرید و به خود تلقین کنید که می توانید تصمیمات درستی بگیرید و به این واقعیت که موفق به انجام آنها شده اید افتخار کنید.

بیشتر بخوانید  15 علت اصلی خارش قسمتی از پوست

10- از خواب زیاد، پرخوری و سایر علل تنبلی و ضعف اراده بپرهیزید.

11- شك در تصميم گيري و تأخير در عمل موجب از بين رفتن بسياري از منافع معنوي و مادي و زيان هاي بزرگ مي شود.

12. گذشته و تصمیمات ارزشمند گذشته خود را به خاطر بسپارید و توجه کنید که آماده انجام کارهای مهم مانند گذشته هستید.

13- در تصمیم گیری ها و فعالیت های مدل دقت کنید، در همسویی و الگوسازی جدی باشید تا جسارت انجام کاری را داشته باشید و توانایی تصمیم گیری و اجرا را در خود تقویت کنید.

14 – ورزش مداوم و منظم را فراموش نکنید که در تقویت اراده بسیار موثر است.

15. با تصمیم گیری های آسان در کارهای ساده، به تدریج اعتماد به نفس و توانایی را در خود ایجاد کنید و راه را برای تصمیم گیری در امور سخت و پیچیده باز کنید.

شفای کسالت و بی حوصلگی

برای تامین آب و رطوبت از انواع نوشیدنی ها استفاده کنید

آنچه بدن به آن نیاز دارد حیاتی است. نوشیدنی های اضافی بهتر از قهوه و چای هستند و مواد و مواد معدنی مورد نیاز ما را تامین می کنند. به یاد داشته باشید، رژیم بدون نوشیدنی مطمئنا نمی تواند یک رژیم غذایی کامل باشد.

شیر نر

خوب، شیر نوشیدنی ابدی یک مرد است. شیر سرشار از کلسیم است که به طور موثری عصبانیت و تحریک پذیری را کاهش می دهد، در حالی که کلسیم موجود در آن استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند. همچنین حاوی اسیدهای آمینه است که عملکرد عروق را تقویت می کند.

تخم مرغ

خوردن صبحانه در صبح معمولاً عجولانه است و در بسیاری از موارد حتی حذف می شود! اما شما به راحتی می توانید انرژی مورد نیاز بدن خود را با خوردن یک تخم مرغ دریافت کنید. کافی است آن را با یک لیوان آب پرتقال همراهی کنید تا روزی پرنشاط، پرانرژی و به دور از خستگی داشته باشید.

آب گوجه

گوجه فرنگی سرشار از اکسیدان های مختلف است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. پتاسیم موجود در آب گوجه فرنگی سردرد، خستگی و خواب آلودگی را برطرف می کند. آب گوجه فرنگی مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

سوپ

خوردن یک کاسه سوپ در هفته عملکرد کبد را بهبود می بخشد. سوپ غذایی است که نه تنها حاوی مواد مغذی برای مغز است، بلکه آب زیادی دارد و عملکرد دستگاه گوارش بدن را بهبود می بخشد. همچنین پروبیوتیک های موجود در سوپ دلیل دیگری برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.

بیشتر بخوانید  یک دنیا خواص باورنکردنی چهار زیره برای سلامتی

سیر

بیشتر مردم به دلیل بوی بد سیر از سیر فرار می کنند، اما سیر مبارزه ای سرسخت با انواع سرطان ها است. خواص درمانی سیر از رشد هر گونه سلول سرطانی جلوگیری می کند.

زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی است که با خستگی و خواب آلودگی مبارزه می کند. زنان باردار فوق العاده ای که صبح ها حالت تهوع دارند! با مصرف زنجبیل می توانند این حالت را به حداقل برسانند. البته به خاطر داشته باشید که زنجبیل تازه معده خالی را تحریک می کند. بنابراین بهتر است زنجبیل را با معده خالی نخورید.

در

نعناع خواص درمانی زیادی دارد; به همین دلیل است که از عصاره این گیاه معجزه آسا در بسیاری از داروها استفاده می شود. مکمل های حاوی روغن یا عصاره نعناع یا کپسول و چای نیز در حفظ سلامت بدن موثر هستند.

موز

بارها و بارها شنیده ایم که موز دارای تعدادی خواص مفید است. مطالعات نشان داده است که ویتامین B6 تا حد زیادی خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد و انرژی لازم را برای بدن تامین می کند. موز سرشار از B6 است و منبع غنی پتاسیم است.

سدیم بیکربنات

نوشیدن محلول یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر و یک لیوان آب خواب آلودگی چشم را به سرعت برطرف می کند. اگر در هضم غذا مشکل دارید و اسیدی هستید می توانید با نوشیدن این محلول این مشکل را حل کنید.

گلابی وحشی

یکی از دلایل بوی بد دهان خشکی است. تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که خوردن گلابی خشکی دهان را کاهش می دهد. گلابی همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های مختلف است.

کاهو

اسید فولیک برای تولید انرژی و ساخت گلبول های قرمز و ترمیم سلول های آسیب دیده مورد نیاز است و کاهو سرشار از این اسید است. آب کاهو نیز یک راه حل ایده آل برای از بین بردن چین و چروک و لک های روی پوست است. از قدیم گفته اند: کاهو غذای فلاسفه است.

مربا

بیشتر کودکان مارمالاد را دوست دارند. مارمالاد از انواع میوه ها به ویژه توت فرنگی، شاتوت و تمشک است که سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که در مبارزه با رادیکال های آزاد مفید است. به عنوان یک صبحانه کامل می توانید مارمالاد را با نان تست همراه با یک لیوان آب پرتقال سرو کنید.

دارچین

مصرف دارچین به عنوان ادویه در غذا باعث تنظیم سطح قند خون می شود. مطالعات نشان داده است که دارچین سطح بالای گلوکز خون را تعدیل می کند و همچنین در کاهش کلسترول بالا موثر است.

بیشتر بخوانید  جراحی کاهش وزن موجب افزایش طول عمر می شود

ماست طبیعی

ماست حاوی ویتامین B6 است که معمولاً به مقدار کم در سایر مواد موجود است. اگر روزی یک کاسه ماست بخورید، جوانی خود را حفظ می کنید. ماست همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

پزشکی

عسل یک مبارز سرسخت با خستگی و خواب آلودگی است. سدیم، پتاسیم و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند و خوردن یک قاشق عسل برای صبحانه انرژی مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

سوسیس

اکثر مادران در خوردن صبحانه با فرزندان خود مشکل دارند و مجبورند همیشه با آن کنار بیایند تا یک لقمه بخورند. خب شاید خوردن سوسیس کبابی اشتهای کودکتان را باز کند! بسیاری از کودکان ترجیح می دهند غذای گرم بخورند.

ماهی تن

البته خوردن ماهی تازه موضوع دیگری است اما اگر زمان کافی برای پخت ماهی ندارید می توانید کنسرو ماهی تن را جایگزین کنید. ماهی سرشار از امگا 3 است و برای سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن مفید است.

بذر کدو تنبل

چربی های مفید موجود در این دانه روغنی چربی سفید را تامین کرده و به عملکرد عروق کمک می کند. تنها 32 گرم از این دانه ها حاوی 60 درصد منیزیم است که به عملکرد سلول های عصبی نیز کمک می کند. بد نیست این دانه ها را با تنقلاتی جایگزین کنید که ارزش غذایی ندارند.

غذای دریایی

بسیاری از مردم از غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو و صدف لذت نمی برند و حتی از خوردن آنها اجتناب می کنند، اما شاید باورکردنی نباشد که ارزش غذایی گوشت سفید (به خصوص ماهی) چند برابر گوشت قرمز باشد. حتما 2 وعده غذای دریایی را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید.

مکمل

مصرف مکمل های امگا 3 نه تنها در حفظ سلامت پوست موثر است، بلکه خواب آلودگی، سردرد و سرگیجه های گاه به گاه صبح را از بین می برد. مکمل های امگا 6 نیز چربی لازم و مفید برای بدن را تامین می کنند.

رزماری

این گیاه دارویی سالهاست که در اروپا برای رفع سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی استفاده می شود. رزماری میزان خونی که به مغز می رسد را کنترل می کند. زنانی که دردهای قاعدگی دارند می توانند با نوشیدن جوشانده این گیاه درد را تسکین دهند.

فلفل

برخلاف انتظار، فلفل دارای خواص درمانی است که اندورفین ترشح می کند و سردرد و خواب آلودگی را تسکین می دهد. پودر فلفل همچنین باعث بهبود و تقویت عملکرد سیستم عصبی بدن می شود. جالب اینجاست که هندی ها معتقدند مصرف فلفل طول عمر آنها را چند برابر می کند.

شفای کسالت و بی حوصلگی

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید