مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان احتمالی ام اس با داروهای ضد ایدز!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پزشکان می گویند که شواهد آماری از این فرضیه حمایت می کند که ایدز خطر ابتلا به ام اس را کاهش می دهد.

درمان احتمالی ام اس با داروهای ضد ایدز!

آمار نشان می دهد که بیماران انگلیسی مبتلا به HIV نسبت به افراد عادی کمتر در معرض ابتلا به ام اس هستند. متخصصان پزشکی در مجله Neuroscience, Neurosurgeri and Psychiatry می‌گویند: «اگر مطالعات بیشتر بتواند این ارتباط را تأیید کند، این یافته می‌تواند گامی جدی و امیدوارکننده در درمان مولتیپل اسکلروزیس باشد».

در یکی از نمونه‌ها، در سال 2011، پزشکان یک بیمار 26 ساله استرالیایی را پیدا کردند که چند ماه پس از تشخیص بیماری ایدز به ام‌اس مبتلا شد، اما پس از شروع مصرف داروهای ضد ایدز، علائم ام‌اس در او ظاهر شد. او کاملاً رفته است.

این امر متخصصان دانمارکی را بر آن داشت تا تأثیر داروهای ضدرتروویروسی را بر درمان یا کند کردن پیشرفت ام اس مطالعه کنند، اما جامعه آماری آنها به قدری کم بود که نتوانستند نتیجه قطعی بگیرند.

درمان احتمالی ام اس با داروهای ضد ایدز!

اما در جدیدترین مطالعه، تیمی از پزشکان به رهبری جولیان گلد پایگاه داده بریتانیا را در بیمارستان سلطنتی ولز بررسی کردند و درمان بیماران او را بین سال‌های 1999 تا 2011 تجزیه و تحلیل کردند.

درمان احتمالی ام اس با داروهای ضد ایدز!

بیش از 21000 نفر که در بیمارستان تحت درمان قرار می گیرند به ویروس HIV آلوده هستند. آنها آنها را با جمعیت 5.3 میلیون نفری مقایسه کردند که ایدز نداشتند اما به دلیل بیماری های جزئی و جراحات در بیمارستان تحت درمان بودند.

درمان احتمالی ام اس با داروهای ضد ایدز!

در گروه آلوده به اچ‌آی‌وی، تنها هفت نفر در آن سال‌ها به ام‌اس مبتلا شدند که بسیار کمتر از رقم پیش‌بینی‌شده 18 نفر بود که به معنای کاهش خطر ابتلا به این بیماری تقریباً دو سوم است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف پماد تریامسینولون ان ان 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال، نویسندگان این مطالعه به نقاط ضعف این مطالعه اذعان دارند. به عنوان مثال، آنها مطمئن نیستند که آیا افراد مبتلا به HIV از داروهای ضد ویروسی برای کنترل بیماری استفاده کرده اند یا خیر. آنها فکر می کنند که علائم ام اس متوقف می شود زیرا سیستم عصبی دوباره کنترل را به دست می گیرد.

با این حال، آنها تاکید کردند که یافته های آنها، بیش از 170 سال پس از کشف ام اس، می تواند در درمان احتمالی ام اس بسیار مهم باشد.

ام اس یک بیماری پیشرونده است که در آن مغز و سیستم عصبی مرکزی توسط سیستم ایمنی مورد حمله قرار می گیرند و غلاف میلین نورون ها (سلول های عصبی) را از بین می برد..


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *