درد سیاتیک و درمان سیاتیک، چگونه به درد سیاتیک خود کمک کنیم؟


درد سیاتیک و درمان سیاتیک:احتمالاً به دلیل فعالیت هایی که انجام داده اید – در کودکی و بزرگسالی – کمردرد و کمردرد را تجربه کرده اید. گاهی اوقات کمردرد به ستون فقرات محدود نمی شود. درد به باسن گسترش می یابد، به پاها، زیر زانوها و حتی پاها و انگشتان پا گسترش می یابد و گاهی اوقات باعث بی حسی می شود. اگر چنین باشد، ممکن است رنج بکشد سیاتیک بود.

درد سیاتیک و درمان سیاتیک

درد سیاتیک و درمان سیاتیک

سیاتیک در هر شرایطی ممکن است رخ دهد و به همین دلیل است که وقوع آن کاملاً غافلگیرکننده است. ممکن است باغ را از علف های هرز پاک کرده باشید و در حالی که برای بلند شدن آماده می شوید، ناگهان احساس می کنید شخصی سوزنی را به پای شما می زند. یا وقتی روی صندلی می نشینید، کتاب مورد علاقه خود را در یک دست و یک فنجان چای را در دست دیگر می گیرید و می خوانید و می نوشید، تصمیم می گیرید بلند شوید تا یک فنجان چای دیگر بخورید، اما در ناحیه کمر احساس درد و سوزن سوزن شدن می کنید. و همچنین در پاهای خود احساس سوزن سوزن شدن می کنید.

هر کدام از این دو داستان آغاز است بروز سیاتیک او به شما می گوید. “اگر سیاتیک اگر شما آلوده شده اید، ناشی از یک محرک عصبی است که از طریق لگن شما به ران ها، ماهیچه های برگ و پاها می رسد.

گاهی اوقات دیسک های لاستیکی شکل بین ستون فقرات رشد می کنند و به ریشه های عصبی فشار می آورند. این دیسک بزرگ شده بین ستون فقرات از نظر پزشکی دیسک هنی شده نامیده می شود. امکان بلند کردن اجسام در وضعیت نامناسب و همچنین جراحات وجود دارد علل سیاتیک بودن.

بیشتر بخوانید  موارد مصرف فوس امپرناویر

صفحات بین ستون فقرات به تدریج شکل طبیعی خود را از دست می دهند. بنابراین این صفحات در دوران بازنشستگی نیاز به درمان دارند، در سنین بالا فرد دچار اختلالات مختلفی می شود، این صفحات یا دیسک ها تحت فشار قرار می گیرند، استخوان های ستون فقرات تیز و برجسته می شوند و تحریکات عصبی بیشتر اتفاق می افتد.

درمان سیاتیک و کمک به درد سیاتیک با این روش ها:

اولین اقدام

درمان سیاتیک:محل درد را خنک کنید

با گذاشتن یخ روی عصب سیاتیک درد را تسکین دهید. برای محافظت از پوست خود، یک حوله بین پشت خود و یک کیسه یخ قرار دهید. می توانید هر ساعت به مدت 15 تا 20 دقیقه یخ را روی محل درد قرار دهید. یا روش را تغییر دهید و به جای یخ، کیسه های گرمایشی را در جای خود قرار دهید یا از دوش و حمام آب گرم استفاده کنید. گرما باعث شل شدن عضلات می شود.

درمان سیاتیک:داروهای خود را کنترل کنید

دکتر برای درد سیاتیک را تسکین دهید او ممکن است استامینوفن، آسپرین یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن را تجویز کند. از آنجایی که این داروها ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشند، در صورت مصرف هر گونه دارویی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

راه های عاقلانه دیگر

درمان سیاتیک:صاف نشست

نشستن طولانی مدت مشکلات را تشدید می کند زیرا به انحنای طبیعی کمر آسیب می رساند. نشستن می تواند به دیسک های بین مهره ای فشار وارد کند و کمر و ماهیچه ها را ضعیف کند. هنگام نشستن صاف بنشینید و پشت خود را در وضعیتی راحت قرار دهید. زانوهای خود را در سطح باسن، پاها را روی زمین صاف نگه دارید و پشت را صاف نگه دارید.

بیشتر بخوانید  برای کاهش درد قاعدگی چه بخوریم غذاهایی که بر درد قاعدگی تاثیر می گذارند

درمان سیاتیک:زاویه ها باید مستقیم و 90 درجه باشند

هنگامی که پشت میز یا کامپیوتر هستید، صندلی را طوری قرار دهید که آرنج‌های شما زاویه 90 درجه داشته باشد و ساعدها موازی با زمین باشند. یک تکیه گاه کوچک قرار دهید تا بتوانید صاف بنشینید و انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ کنید.

درمان سیاتیک:استراحت کن

در حین کار به طور منظم استراحت کنید. هر نیم ساعت کار را متوقف کنید و راه بروید. اگر با ماشین سفر می کنید، از نشستن طولانی مدت پشت فرمان یا روی صندلی سرنشین جلو خودداری کنید. در هر ساعت رانندگی حداقل یک توقف داشته باشید.

درد سیاتیک و درمان سیاتیک

درمان سیاتیک:از داروهای بدون نسخه استفاده کنید

مسکن های موجود در داروخانه ها مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن می توانند به رفع ناراحتی موقت کمک کنند.
اما برای استفاده از آنها باید با پزشک مشورت کرد. این به این دلیل است که داروهای بدون نسخه می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

درمان سیاتیک:کفش پاشنه کوتاه بپوشید

کفش راحت با پاشنه کوتاه بپوشید. پاشنه هایی که یک و نیم اینچ بیشتر هستند وزن بدن را به سمت جلو می کشند و ستون فقرات را بیرون می کشند.

درمان سیاتیک:اشیاء را به درستی بالا بیاورید

اگر بعد از کمردرد احساس بهتری پیدا کردید برای جلوگیری از عود مجدد درد باید مراقب باشید که اجسام را به گونه ای از روی زمین بلند کنید که برای سلامتی مضر نباشد.بیشتر افراد در نتیجه بلند کردن نامناسب اجسام به سمت زمین کمر آنها به خودشان صدمه می زنند. هنگام بلند کردن سبد لباس‌شویی یا جعبه ابزار، مطمئن شوید که پاهایتان به شکل مربع باشد، سپس زانوها و باسن خود را با پشت صاف خم کرده و جسم را بلند کنید.
جسم را به بدن خود نزدیک کنید و پشت خود را صاف نگه دارید و بلند کنید. اگر مجبورید بچرخید و خم شوید یا به یک جسم برسید، قبل از بلند کردن فکر کنید تا موقعیت مناسب را بگیرید. و اگر این امکان پذیر نیست، از کسی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  سرماخوردگی شما تمام نشده است؟

درمان سیاتیک:به پهلو دراز بکشید

اگر کمر درد می خواهید و سیاتیک آن را کاهش دهید یا از بین ببرید، هرگز روی شکم نخوابید. در عوض، به پهلو دراز بکشید، پاهای خود را جمع کنید و یک بالش زیر زانوهای خود قرار دهید. با قرار دادن یک بالش یا حوله زیر زانو شکم خود را به سمت بالا قرار دهید. اگر می خواهید هنگام خواب بالش زیر سر خود قرار دهید، با گذاشتن یک بالش بزرگ گردن خود را فشار ندهید. در عوض، از یک بالش کوچک استفاده کنید که سر، گردن و قسمت بالایی پشت شما را بپوشاند.

درمان سیاتیک: قدم زدن

هنگام نقاهت پس از سیاتیک، تا جایی که ممکن است فعال بمانید، حتی اگر فقط در خانه قدم می زنید. دکتر مندل می گوید: زمانی که درد کاهش یافت، بدن خود را به آرامی بکشید و سپس به طور منظم ورزش های ملایم انجام دهید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟
اگر درد فروکش کرد، فکر نکنید که فقط درد سیاتیک است. هر زمان که کمردرد با تشعشع، سوزش یا سوزن سوزن شدن همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کنید، چندین بیماری از جمله سکته قلبی، دیابت و کمبود ویتامین B12 در بدن می تواند باعث این نوع درد شود.
حتی می تواند ناشی از آرتروز باشد که بیشتر ما سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که چنین توضیحات زیادی وجود دارد، بهتر است در صورت داشتن چنین دردی به پزشک خود اطلاع دهید.


دیدگاهتان را بنویسید