مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درباره آبشار آما چه می دانید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، آبشار اما در ارتفاع حدود 20 متری در نزدیکی روستای اما در 25 کیلومتری جنوب ایلام و پشت سد ایلام یکی از جاذبه های شهر ایلام است.

آبشار اما در نزدیکی روستای اما و پشت سد ایلام قرار دارد. برای رسیدن به این مکان بهتر است از میدان قرآن شهر ایلام به سمت ملکشاهی حرکت کنید و بعد از روستای چشمه کبود وارد یک جاده فرعی بسیار زیبا در کنار دریاچه و جنگل بلوط شوید. این مسیر پس از عبور از سد دریاچه ایلام به روستای اما که روستایی کوچک در 25 کیلومتری جنوب ایلام است می رسد.

درباره آبشار آما چه می دانید؟

آبشار معروف این روستا در وسط دره ای قرار دارد که آب آن به سمت سد دریاچه ایلام می ریزد. زیبایی این آبشار با دیوارهای پوشیده از خز و سرخس چند برابر شده است. درختان زیبای کوهستانی از انجیر، انگور و بلوط این مکان سرسبز را احاطه کرده اند و عبور آب از میان سرخس ها و خزه ها چشم هر بیننده ای را خیره می کند. ارتفاع این آبشار حدود بیست متر است. قبل از رسیدن به آبشار از کنار سد دریاچه ایلام می گذرید، سدی که برای تامین آب شرب و صنعتی مردم ایلام ساخته شده است. دریاچه این سد نیز زیبا و دیدنی است. آب زلال این دریاچه پذیرای گردشگرانی است که برای ماهیگیری، شنا و تحقیقات علمی به این منطقه می آیند. در ادامه مسیر به روستای مهر و در نهایت به شهر ملکشاهی می رسید.

منبع: تریپ یار

بیشتر بخوانید  اردوی مشترک کارگران ایرانی و ترک در کارخانه کشتی سازی - اخبار مهر اخبار ایران و جهان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *