مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درآمد تاجر 80 میلیارد تومان بود، فقط 3 میلیون تومان مالیات داد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برخی از بزرگان اصناف قصد دارند با سوء استفاده از کسب و کار و تحریک آنها به اعتراض، فرار مالیاتی کلان خود را مخفی نگه دارند.

مهدی محدی باکن نظر، رئیس مرکز آموزش، تحقیقات و برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال های گذشته به دلیل نبود آمار مالیاتی، اصناف مجرم به انحاء مختلف از پرداخت مالیات اجتناب می کردند و شاپرک باعث درآمدزایی شده است. چندین طبقه بزرگ از اصناف که ارقام فرار مالیاتی قابل توجهی داشتند به وضوح مشخص است.

به فردی که در سال گذشته تنها 3 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده اما امسال کل درآمد دستگاه های پوسوای 80 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته کل مالیات اصناف 17 هزار میلیارد تومان بوده است. در مقایسه با مجموع 305 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی رقم بسیار ناچیزی بوده است.

معاون سازمان مالیاتی با بیان اینکه اصناف طیف وسیعی از مشاغل از جمله وکالت، جواهر فروش، پزشک، آهن فروش، فروشنده لوازم خانگی و … را تشکیل می دهند، گفت: در حال حاضر تنها 5 درصد از کل مالیات پرداختی در کشور متعلق است. به اتحادیه ها

ارقام عجیب فرار مالیاتی اصناف

وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث شده بسیاری از فراریان مالیاتی اصناف که بعضاً از متمولان صنف خود هستند در برابر وضع مالیات های جدید مقاومت نشان دهند، گفت: مواردی وجود داشت که نرخ مالیات در سال گذشته تنها 500 بود. هزار تومان مالیات پرداخت کرد اما پس از شفاف شدن حساب های مالیاتی وی این رقم به 60 میلیون تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  آمریکا به کاهش صادرات انرژی ایران متعهد است

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر فروش نداریم و مالیات اصلی ما کل مالیات بر فروش است، گفت: معاملات در تعیین پرونده مالیاتی موثر است اما مبنای آن نخواهد بود. برای خود محاسبات مالیاتی

دو دلیل برای اعتراض به قوانین مالیاتی جدید

وی با بیان اینکه برخی از صنوف که فرار مالیاتی زیادی داشتند، تصور می کردند امسال نیز مانند سال های گذشته درصد کمی به مبلغ مالیات آنها اضافه شود، خاطرنشان کرد: با وجود درآمد نجومی این افراد با میزان مالیات که آنها پرداخت کردند چیزی نیست.

وی یکی دیگر از دلایلی که باعث اعتراض برخی اصناف شد این بود که این افراد همواره به دنبال راه هایی برای ادامه فرار مالیاتی بودند و پیش از این تراکنش های نجومی آنها پیگیری شده بود.

بوکناظر با اشاره به اینکه افشای درآمد واقعی برخی از اصناف ثروتمند کشور باعث سردرگمی آنها شده است، گفت: در حال حاضر همین اصناف با ترفندهای مختلف از جمله پرداخت کارت به کارت باز هم درصدد فرار مالیاتی هستند. البته سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم را برای این موضوع اندیشیده است.

نقش غلات درشت در تحریک اعتراضات صنفی

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از افرادی که فرم مالیاتی را پر کردند، مالیات صفر دریافت کردند، گفت: سازمان امور مالیاتی افراد فاقد حق پرداخت مالیات را به دقت شناسایی کرده است و در حال حاضر به دنبال آن هستیم. برای افرادی که از مالیات سنگین فرار می کنند.

بیشتر بخوانید  شیرینی بهشتی رو خودت درست کن، خیلی راحته | طرز تهیه شیرینی بهشتی به روش قنادی ها

بیک نظر ادامه داد: گاهی این بزرگان با سوء استفاده از تجارت جز و تحریک آنها به اعتراض، قصد دارند فرار مالیاتی بزرگ خود را مخفی نگه دارند و به هر طریقی از قوانین جدید مالیاتی دوری کنند. .

تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی جدید عمداً نادیده گرفته می‌شوند

وی با اشاره به اینکه در قوانین جدید سازمان امور مالیاتی تخفیفات مالیاتی و قوانین دوستانه را برای مودیان تا حد امکان در نظر گرفته است، اظهار داشت: به عنوان مثال ضریب فنی هر تجارت که در واقع میانگین سود متعارف آن تجارت است. گاهی برای برخی از اصناف تا 50 درصد کاهش می‌یابد که برای آنها مشوق قابل توجهی است.

وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال اگر ضریب فنی قبلی یک معامله 40 درصد بود، در ضریب فنی جدید این میزان به 20 درصد کاهش یافته و حتی برخی از معاملات مانند لوازم خانگی به 3 درصد کاهش یافته است.

هیچ مقاومتی در مورد سیستم مودیان وجود ندارد

معاون امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه نظام مودیان تحول جدیدی در نظام مالیاتی کشور ایجاد می کند، گفت: متاسفانه اکنون دو سال از اجرای نظام مالیاتی عقب هستیم و دلیل اصلی این امر تعلل در نظام مالیاتی کشور بود. دولت قبلی

وی با بیان اینکه دولت فعلی موفق شد این سامانه را از ابتدای کار خود در اولویت قرار دهد، گفت: هم اکنون این سامانه در فاز اولیه خود قرار دارد و در چند سال آینده می تواند تاثیرات زیادی در کشور داشته باشد. “

باکن‌نظر گفت: دولت جدید سامانه مودیان را با پیشرفتی کمتر از 10 درصد تحویل گرفت، اما تاکنون این سامانه تقریباً 50 درصد پیشرفت کرده است.

بیشتر بخوانید  کمبود مرغ در بازار علی رغم مازاد تولید ؛ آیا طی چند روز آینده مشکل مرغ ها حل می شود؟ - اخبار از آذربایجان غربی - اخبار استانهای تسنیم

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته راه اندازی پایانه های تجاری در بلندمدت انجام شده است، خاطرنشان کرد: تنها سازمان مالیاتی موظف به اجرای این سامانه نیست و سایر وزارتخانه ها نیز باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

نماینده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه نظام مودیان یک قانون مالیاتی نیست، بلکه وسیله شفاف سازی در کشور است، گفت: تاکنون مردم هیچ مقاومتی در برابر این نظام نداشتند و اکنون با ایجاد زیرساخت ها، این سامانه به خوبی انجام می شود. در کشور اجرا می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *