مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روز موعود بازنشستگان فرا رسید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در بررسی حساب های بودجه بوده است، حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. اخیرا بازنشستگان خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه هستند و در چند ماه اخیر اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداخته اند که آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را می خوانید.

نشست مشترک جامعه کارگری بازنشستگان شرق تهران در حسینیه صاحب الزمان (عج) شرق تهران برگزار شد. این جلسه به دعوت اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری شرق تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فتح الله بیان معاون اجرایی خانه کارگر شرق تهران با خیر مقدم به مستمری بگیران حاضر در جلسه و دعوت از آنان برای شرکت در انتخابات کانون بازنشستگان هفته آینده گفت: هدف ما این است که آنها کسب کنند. حقوق بازنشستگانی مانند کسانی که سه دهه خدمت کرده اند و اکنون حقوق خود را مطالبه می کنند.

مهدی مجیدی، عضو شورای عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران نیز ابراز امیدواری کرد: فعالیت های بعدی مجلس در زمینه دستیابی به افزایش حقوق قانونی مصوب شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تکمیل می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم پیگیری فعالان در حوزه بیمه تکمیلی موفق باشد و بتوانیم خدمات بهتری به مستمری بگیران ارائه دهیم.

یکی از اعضای مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران با اشاره به انتخابات مرکز عالی تامین اجتماعی تهران از بازنشستگان خواست تا در انتخابات کانون بهبود روند احقاق حقوق مستمری بگیران شرکت کنند. برای ادامه ارائه خدمات، نظارت و درخواست ها.

در ادامه عبدالله مختاری، عضو علی البدل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: سازمان تامین اجتماعی مدعی است ما به نسبت سهمی که به صندوق داریم از تامین اجتماعی بهره مند می شویم اما دولت و تامین اجتماعی اصولی را اتخاذ کرده اند. جذب و تامین اجتماعی قوانین امنیتی نقض شده این زمانی است که دولت مزایای واقعی بازنشستگان و کارمندان خود را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید  ۳۳ مدل فرنچ طلایی ناخن جذاب | ساده و درخشان باش

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان بازنشستگان نباید تنها با وزرا و وکلا ملاقات داشته باشند و درخواست داشته باشند، گفت: نمایندگان بازنشستگان نباید بگویند سازمان تامین اجتماعی ورشکسته است و باید حقوق بازنشستگان را استیفا کرده و حقوق خود را مطالبه کنند. و نباید با دولت همدردی کنند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه تنها کانون بازنشستگان در تهران نیم میلیون نفر پشت سر دارد و توان آن کم نیست، گفت: در بیان حقوق خود در مقابل دولت و حمایت اجتماعی نباید تردید کرد و از گفتن این موضوع به شدت خودداری کرد. دولت بر دوش صندوق تامین اجتماعی به ما و مهمانان ناخوانده بدهکار است.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه این جلسه اظهار داشت: حدود 900 هزار مستمری بگیر زیر حداقل حقوق داریم. یک میلیون و 225 هزار حداقل هم داریم. در این طیف دو میلیون و 125 هزار نفر از ماده 41 قانون کار و ماده 111 قانون بیمه های اجتماعی هستند که 57.4 درصد افزایش داشته است. 3 میلیون و 400 هزار بازنشسته تامین اجتماعی باقی مانده که حدود یک و نیم میلیون نفر هستند، دارای درآمد متوسط ​​و سایر سطوح هستند.

وی ادامه داد: 225 هزار نفر حداکثر دستمزد دریافت می کنند و مابقی متوسط ​​حقوق می گیرند. در صندوق بیمه اجتماعی بر اساس مزایای تعیین شده و میزان پرداخت حق بیمه، حقوق مستمری بگیر را تعیین می کند. دولتمردان مدعی هستند که دولت باید میزان حقوق بازنشستگان سایر رده ها را تعیین کند اما ما می گوییم بر اساس محاسبات اکچوئری باید حقوق افزایش یابد.

این فعال کارگری افزود: دولت مدعی است که اگر حقوق بازنشستگان را افزایش می دهم باید حقوق کارمندان خود را هم افزایش دهیم و پول نداریم. حرف ما این است که حقوق بازنشستگان شما چند برابر حقوق ماست و این مقایسه اشتباه است و مشکل بودجه دولتی به ما ربطی ندارد. ما خواهان افزایش حقوق بر اساس مزایای تعریف شده و ورود افراد به صندوق هستیم و دولت باید این منطق را بپذیرد.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی سه شنبه ۱۴ آذر | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

به گزارش خانه کارگر معاون امور استان ها، دولت از جیب خود به کارگران حق می دهد و ما هیچ چیز اضافی نمی خواهیم. ما 362 هزار میلیارد طلب از دولت داریم و حق و حقوقمان در چنته داریم. این در حالی است که تعجب می کنیم که چرا شورای عالی بازنشستگان به سازمان بیمه اجتماعی اجازه داد تا قبل از تصمیم گیری نهایی، قضاوت حقوقی بازنشستگان را در لیست بازنشستگان قرار دهد؟

صادقی در ادامه تصریح کرد: فشار ما موثر است. پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با نظر ما موافق نبود اما مذاکرات و فشارهای ما باعث شد که او با ما بازنشستگان موافق باشد. نمایندگان مجلس در کمیته سازش تصمیم دولت را مغایر با قانون اساسی تشخیص دادند. رئیس مجلس 10 تا 30 روز فرصت دارد تا مصوبه مجلس را برای اجرا به دولت ابلاغ کند و فقط تا سوم تیرماه فرصت دارد.

رئیس اتحادیه صنف مبارزان جامعه کارگری گفت: دولت موظف است سازمان تامین اجتماعی را بر اساس تبصره چهار قانون بودجه ۱۴۰۱ و بند (الف) موظف به صدور احکام مزدی بر اساس اجرای تناسب دستمزد مستمری بگیران کند. . علاوه بر این، دولت باید هر آنچه از تعدیل‌های سال‌های گذشته باقی مانده است را اضافه کند. راهبرد دوم ما این است که پس از عدم رسیدگی مجلس به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.

وی افزود: هر سه ما با مذاکره در حال بهبود این سناریو هستیم. در مورد تعدیل حقوق بازنشستگان نیز مذاکره خواهیم کرد. ما از زمان دولت احمدی نژاد تقاضای تناسب را داشتیم، زیرا کسانی که سه برابر حداقل دریافت کردند، سال هاست که خیلی از مطالبات خود را دریافت نکرده اند. الان هم 900 هزار نفر 25 درصد مانده سال قبل را برای پرداخت دارند.

صادقی در نهایت گفت: در زمان شریعتمداری و دولت قبل قرار بود پنج درصد از سهام شستا را به صندوق تامین اجتماعی ببریم که هنوز معطل مانده است.

حقوق بازنشستگان

مهدی مجیدی (عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور) گفت: کارگران بازنشسته منتظر نامه رئیس مجلس و رئیس جمهور برای تعیین حقوق خود هستند. بر اساس مصوبه کمیسیون تطبیق قانون مجلس، مصوبه افزایش مستمری کارگران بازنشسته غیرقانونی است و دولت باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

بیشتر بخوانید  خبر مهم دولت درباره کارت سوخت/ کارت‌های بنزین «استانی» شدند؟

مجیدی با بیان اینکه مستمری بگیران مدام جویای وضعیت افزایش حقوق هستند، گفت: از سال 1401 بیش از سه ماه می گذرد و افزایش بی رویه قیمت کالاها و خدمات که آسیب های جدی به مستمری بگیران، بازنشستگان و بازماندگان وارد کرده است. زندگی سخت بازنشستگان

وی با اشاره به اینکه دولت اجرای مصوبات قانونی دیوان عالی کشور را به تعویق انداخت، افزود: به دلیل تورم افسارگسیخته ناشی از تحریم ها، سوء مدیریت، جراحی های اقتصادی و … با وجود افزایش حقوق و دستمزد مستمری بگیران که تاکنون انجام نشده است. تا کنون اجرا شده است، این گروه هر روز فقیرتر می شود.

این فعال بازنشسته گفت: در ماه های اخیر کارگران بازنشسته نسبت به افزایش ده درصدی در سطوح دیگر اعتراض داشتند. بنابراین دولت باید هر چه زودتر تعهدات بازنشستگان را حل کند زیرا اعتراض بازنشستگان باید متوقف شود.

مجیدی با تاکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید تابع مصوبات شورای عالی کار باشد، گفت: حقوق حداقل دستمزد کارگران باید 57.4 درصد و سایر سطوح 38 درصد به اضافه 516 هزار تومان افزایش یابد.

یکی از اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریعتر حقوق بازنشستگان بر اساس قانون افزایش یابد که در این مورد رئیس جمهور به معاون اول خود دستور داد چندین بار پیگیری کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان تامین اجتماعی بدون نظر دولت نمی تواند تصمیم گیری کند و باید مجددا به دولت مراجعه کند یا نظر قبلی خود را با تعداد کمتر یا بیشتر برای تصویب ابلاغ کند. و توسط کمیته دولتی اعلام شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *