مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خودت توی خونه موهاتو چتری بزن! | آموزش چتری زدن در خانه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اگر به سرتان زده که چتری بزنید قبل از هر چیزی خوب به این تصمیمتان فکر کنید. زمانی که از تصمیمتان مطمعن شدید وقت این است که آموزش چتری زدن در خانه را بخوانید و کامل یاد بگیرید که چتری بزنید و دیگر نیازی به رفتن به آرایشگاه نداشته باشید. در ادامه این مطلب درباره آموزش چتری زدن در خانه را بخوانید.

– ابتدا موها را شانه کنید.

– بالای سر خود را مانند یک مثلث جدا کنید و بقیه ی موها را کلیپس بزنید تا راحت تر باشید.

– قد جلوی موها در پیشانی را که اندازه ی آن به دلخواه خود مشخص کنید. موهایی را که جدا کرده اید را بپیچانید و مانند شکل کوتاه کنید.

– موها را دوباره شانه کنید و آن را مرتب کنید.

– سپس مو های چتری خود را سشوار بزنید.

از بین بردن رد قیچی روی چتری ها

بعد از اینکه چتری ها را کوتاه کردید احتمالا متوجه تیزی و خطوط جای قیچی می شوید. این خطوط خیلی توی ذوق می زنند و باید به نحوی آنها را از بین ببرید. ابتدا یکبار موهای چتری را شانه بزنید و آن تارهایی را که جا مانده یا از چتری بیرون زده، را با دقت کوتاه کنید. با دقت و وسواس موها را نوک گیری کنید تا همه قسمت های چتری به یک اندازه باشد.

برای این کار می توانید چتری ها را مثل حالت قبل بین انگشتان بگیرید و قیچی را داخل موها طوری حرکت دهید که خطوط از بین برود و موها بافت دار بشود. مراقبت باشید خیلی موها را قیچی نزنید زیرا انتهای چتری ها بیش از حد نازک خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ببینید خطر بمرگ به کادر درمان رسید!

نبایدهای کوتاه کردن چتری در خانه

هرگز موهای چتری را خیس نکنید. تارهای خیس خاصیت کشسانی زیادی دارند و در اثر حرکت شانه آسیب می بینند. در ضمن نمی توانید بلندی چتری مو را دقیق تنظیم کنید.

هرگز از قیچی های متفرقه برای کوتاه کردن موها استفاده نکنید. کار با قیچی آرایشگری بسیار راحت تر است زیرا این وسیله برای کوتاه کردن مو ساخته شده و دارای تیغه و دسته مناسب تری است.

هرگز چتری ها را خیلی کوتاه نکنید همیشه وقت برای کوتاه کردن بلندی چتری هست. اگر از مدل چتری خوشتان نیاید مدت ها طول می کشد که چتری ها دوباره به اندازه قبل، رشد کنند.

در نظر داشته باشید که وقتی موها را در انگشتان می گیرید موها کمی کشیده می شود و صاف است. پس از کوتاه کردن موها، اندازه چتری کمتر دیده می شود به خصوص وقتی موها فر و مواج باشد.

انواع مختلفی از چتری مو وجود دارد که می توان آنها را بر اساس طول، ضخامت و شکل دسته بندی کرد. برخی از محبوب ترین مدل های چتری عبارتند از:

* چتری صاف: این مدل چتری صاف است. در سراسر برش خورده و به ابروها برخورد می کند. چتری های صاف برای موهای صاف و صاف بهترین هستند.

* چتری پرده ای: این مدل چتری بلندتر و نرم تر از چتری های صاف است. آنها به آرامی در دو طرف صورت قرار می گیرند و برای موهای صاف و مجعد مناسب هستند.

* چتری های کناری: این مدل چتری بلند است و به یک طرف صورت جاروب می شود. . چتری های کناری برای فرم های صورت گرد و مربعی مناسب هستند.

بیشتر بخوانید  تصمیم جدید درباره تعطیلی پایان هفته+فیلم

* چتری های کوتاه: این مدل چتری کوتاه و پرپشت است و درست بالای ابروها قرار می گیرد. چتری های کوتاه برای موهای پرپشت و صاف بهترین هستند.

* چتری های بلند: این مدل چتری بلند و لایه لایه است و به گونه ها می رسد. چتری های بلند برای همه مناسب است. انواع مو

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *