مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص گیلاس، همه چیز درباره گیلاس را اینجا بخوانید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص گیلاس:گیلاس از نظر گیاه شناسی بسیار شبیه به گیلاس است. گیلاسمنشأ آن از نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است و احتمالاً بذرهای آن توسط پرندگان به نقاط دیگر از جمله اروپا برده شده است. مناطق اصلی کشتگیلاسفرانسه، یوگسلاوی و آلمان. گیلاس گیاهان برگریز با برگهای لوزی شکل به تناوب روی شاخه ها قرار دارند. رنگ پوست او قهوه ای روشن تا نقره ای است.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

گلهای آن به صورت 3-5 در جوانه ظاهر می شود و گلها دارای 5 گلبرگ، 5 فنجان، پرچم و ماده است. بر خلاف گیلاس گیلاسبارور است و برای گرده افشانی نیازی به انواع نداردشکوفه گیلاس معمولا دیرتر از سایر میوه های هسته دار باز می شود، بنابراین معمولاً با خطر سرمازدگی مواجه نمی شود. میوه گیلاس دم بلندی دارد که بر اساس طول یا کوتاهی دم تقسیم می شود و انواع با دم کوتاه معمولاً بهتر هستند.

پرورش گیلاس در کشورهای تولید کننده گیلاس روز به روز در حال توسعه است ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولید کننده گیلاس هستند و سالانه بیش از دویست هزار تن گیلاس دارند و به صد و پنجاه هزار نفر می رسد.

چوب گیلاس او اصلاً در ایران بود و از ایران به کشورهای دیگر رفت و کشت شد. منطقه در دوران باستان گیلاس در منطقه وسیعی از آناتولی ترکیه تا دریای خزر فراوان بوده و در حال حاضر در مناطق مختلف ایران وجود دارد. چوب گیلاس و میوه ها هم هست و چندین سال است که فرآورده های زیادی وجود دارد که به صورت میوه یا خشک شده یا شربت و مربا یا آلبالو پلو یا سوپ آلبالو انها موفق می شوند.

بیشتر بخوانید  آیا این 13 خاصیت حیرت انگیز روغن گل یاس را میشناسید؟

گیلاس خوب است رسیده و تازه بخورد نشانه بلوغ آن است که رنگ آن کاملا قرمز و روشن باشد. از گیلاس از رنگ آن که کاملاً قرمز نیست و گوشتی سفت دارد پرهیز کنید زیرا مصرف باعث سوء هاضمه و اختلال در عملکرد روده می شود.
گیلاس وقتی رنگ آن تیره و دارای لکه های قهوه ای است کهنه و پوسیده است. گاهی اوقات میوه فروشان برای آن گیلاسآن را زیبا کنید، به آن آب بدهید، زود انجامش دهید گیلاس خراب و آماده پوسیدگی است.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

ترکیب شیمیایی گیلاس

گیلاس حاوی آهن، نیاسین، پروتئین، سدیم، ویتامین C، کلسیم، فسفر و ریبوفلاوین است.

گیلاس چه خواصی دارد:

1- خواص گیلاس آلبالو سرشار از ویتامین C و عنصر معدنی آهن است، بنابراین برای افرادی که فاقد ویتامین C و آهن هستند مفید است. این میوه مفید علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ذکر شده حاوی ویتامین هایی مانند: (ABD) و عناصری مانند منگنز، کبالت، روی، فسفر، پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم است.ارزش آلبالو.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

2-خواص گیلاس این میوه ادرارآور، اشتهاآور، ضد تهوع و مقوی جنسی است و همچنین تعداد اسپرم ها را زیاد می کند و حرارت بدن را فرو می نشاند، تشنگی را رفع می کند و «صوت را شفاف می کند».

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

3-خواص گیلاس آلبالو به دلیل داشتن چندین نوع اسید باعث جذب سموم در خون و مزاج می شود و به دفع سموم از بدن از طریق روده کمک می کند و همچنین سلول های کبد را شستشو می دهد و از بیماری های کبدی، کیسه صفرا و بیماری های گوارشی مانند عوارض.کلسترول خون جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  تفاوت طب سنتی با طب اسلامی چیست؟

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

4- خواص گیلاس گیلاس اگر رسیده باشد فشار خون را کاهش می دهد و از هضم آن جلوگیری می کند.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

5- خواص گیلاس : این میوه خوشمزه را برای مبتلایان به گاستریت، طحال، نفریت، دیابت، تصلب شرایین، روماتیسم، نقرس، کلسترول، تحریک مجرای ادرار، خارش پوست، غلظت خون، چاقی، سرفه و ناراحتی های عصبی و کبدی بخورید. ، مفید است.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

6-خواص گیلاس : از آلبالو می توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و به سلامت پوست کمک کرد. آدامس گیلاس و سایر خانواده ها نیز سینه ها را نرم و رنگ چهره را زیبا می کند و قلب را درخشان می کند برای درمان سرفه توصیه می شود صمغ های این درخت را با آب نسبتا سرد مخلوط کنید.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

7-خواص گیلاس آلبالو به دلیل دارا بودن اسیدهای مفید به ویژه اگزالیک، نقش مهم و درمانی در دفع صفرا و فعالیت کبد دارد و همچنین باعث جاری شدن صفرا در کیسه صفرا می شود.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

8- خواص گیلاس در طب سنتی می گویند اگر شیر را از دانه های آلبالو گرفته و با کمی رازیانه مخلوط کرده و سپس بجوشانند، برای رفع بیماری هایی مانند سنگ مثانه، گرمی ادرار و گزگز موثر است. . مجاری ادراری.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

9-خواص گیلاس خوردن یک مشت گیلاس ترشح ملاتونین را در خون افزایش می دهد و در نتیجه الگوهای خواب طبیعی را در بدن بهبود می بخشد، در حالی که این فرآیند به طور بالقوه فواید دیگری برای حفظ سلامت بدن و ذهن دارد.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

آسیب گیلاس:

1- آسیب به گیلاس خوردن این میون برای مبتلایان به سرماخوردگی مفید نیست و افراد مبتلا به التهاب روده و زخم معده مجاز به خوردن گیلاس نیستند.

بیشتر بخوانید  7 عارضه جانبی حاصل از نوشیدن بیش از حد آب

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

2-آسیب می رساند گیلاس گیلاس اگر به عنوان دسر استفاده شود باعث چاقی می شود.

خواص آلبالو و در مورد آلبالو

3- آسیب می رساند گیلاس خوردن ناآشنا این میوه باعث زخم معده و سوء هاضمه بعد از غذا می شود.

زمان و نحوه مصرف گیلاس

چه زمانی گیلاس روی آن آب ننوشید، مایعات بیشتر آن را روی میوه «باد می کنند» و این وضعیت خطرات جدی برای دستگاه گوارش به همراه دارد. گیلاس بخورید چون خیلی سریع در مقادیر زیاد یکباره می جوشد گیلاس نخورید، اما به مقدار کم بخورید و هنگام غذا خوردن خوب بجوید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *