مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص شیر سوسک را میدانید ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



شیر سوسک فایده ای هم دارد ؟


با مجله دلگرم همراه باشید تا با خواص چندش ترین موجود جهان یعنی شیر سوسک آشنا شوید


شیر سوسک سرشار از پروتئین و بسیار مغذی برای تغذیه سوسک‌های نوزاد استفاده‌ شده و پژوهشگران در پی آن هستند تا امکان استخراج این ماده را به میزان زیاد از سوسک‌ها فراهم کرده و یک ابر غذای بسیار غنی تولید کنند. به گفته دانشمندان، این ماده غذائی به‌تنهایی دارای تمامی مواد غذایی موردنیاز بدن انسان بوده و می‌تواند پروتئین، چربی، شکر و … را برای انسان تأمین کند.


به طور معمول شیر مورد استفاده انسان‌ها شیر گاو است ولی شیر حیواناتی مانند شتر، بز و گوسفند نیز در برخی مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد که شیر این حیوانات هم دارای خاصیت غذایی بسیاری است.


اما تیمی بین‌المللی از پژوهشگران در مطالعات خود به بررسی و آنالیز شیرابه موجود در سیستم گوارش میانی نوعی سوسک پرداختند که از نظر تخصصی با نام شیر سوسک شناخته می‌شود، این مایع سرشار از پروتئین و بسیار مغذی برای تغذیه سوسک‌های نوزاد استفاده‌شده و پژوهشگران در پی آن هستند تا امکان استخراج این ماده را به میزان زیاد از سوسک‌ها فراهم کرده و یک ابر غذای بسیار غنی تولید کنند.


سوسک‌ها در سیستم گوارشی خود نوعی شیر تولید می‌کنند که برای تغذیه نوزادان این حشره کاربرد دارد، به گفته دانشمندان، این مایع دارای تمامی مواد غذایی مورد نیاز انسان بوده و یک ابر غذا به شمار می‌رود.


بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده در این رابطه، دانشمندان دریافتند که شیر سوسک که از نوعی سوسک خاص تهیه می‌شود دارای خواص غذایی بسیار بیشتری به نسبت شیر گاو بوده و برای بشر مفیدتر است.

بیشتر بخوانید  علت مثبت و منفی بودن ASCA در آزمایش خون 


شیر سوسک گرسنگی جهانی را برطرف می‌کند


شیر سوسک مشکل گرسنگی جهانی را حل میکند؛ دانشمندان مدتی‌ست که تحقیقات گسترده‌ای بر روی شیر سوسک انجام داده‌اند و گفته شده که این مایع فوق‌العاده عجیب و به تعبیری حال به هم زن، در آینده نه چندان دور جمعیت رو به انفجار زمین را سیر خواهد کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، شیر سوسک چهار برابر از شیر گاو مقوی‌تر است.


تحقیق بر روی شیر سوسک


در سال 2016 دانشمندان با موفقیت توانستند تا توالی دی ان ای کریستال پروتئین داخل دستگاه گوارش یک نوع خاص از سوسک را تعیین کنند و دلیل این کار هم ارزش غذایی بالای این ماده بود؛ به طور دقیق‌تر باید بگوییم که شیر سوسک از محصولات لبنی گاو 4 برابر مغذی‌تر است و دانشمندان معتقدند که ابر غذاهایی مانند این مایع در آینده راه حلی برای سیر کردن جمعیت رو به رشد زمین خواهد بود.


البته همانطور که انتظار می‌رود همه‌ی حشرات شیر تولید نمی‌کنند و این نوع خاص از سوسک که با نام دیپلوپترا پونکتاتا (Diploptera punctata) شناخته می‌شود، یکی از معدود سوسک‌هایی است که نوزادان خود را با شیر تغذیه می‌کنند؛ شیری که کریستال‌های پروتئینی آن تا سه برابر از شیر بوفالو هم انرژی بیشتری دارند.



موارد استفاده شیر سوسک


محصول تولیدشده با استفاده از کدهای ژنتیکی کریستال‌های شیر سوسک برای کسانی که به دنبال لاغری هستند مناسب نبوده و مردمان کشورهای غربی که با مشکل کمبود غذا و زیادی جمعیت مواجه نیستند‌، نیاز چندانی به این نوع خوراکی‌ها نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد میوکاردیت یا التهاب عضله قلب 


در کشورهایی مانند هند که مردم بر سر به دست آوردن غذا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود ابر غذایی سالم و مغذی بسیار مهم است و افراد می‌توانند چنین موادی را به صورت مکمل مصرف کنند.


و در آخر


با این تفاسیر و با وجود غیرمعمول بودن مصرف این ماده، در زمانی که گزینه‌های چندانی برای رفع گرسنگی افراد وجود نداشته باشد به کار گیری علم و دانش برای برطرف کردن مشکل‌ها بهترین راه حل است و نجات دادن جان افراد حتی از طریق محتویات سیستم گوارش حشرات هم دور از ذهن به نظر نخواهد رسید.


تهیه و گردآوری مجله دلگرم


مرضیه ملایری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *