مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص بی نظیر گیاه خردل

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص دارویی و درمانی گیاه خردل

خردل ادویه‌ای است که از دانه‌های گیاهی به همین نام تهیه می‌شود و بیشتر به خاطر سس محبوبش، سس خردل، معروف است. در مقاله “خواص خردل – ۷ خاصیت خردل برای سلامتی انسان” می خواهیم شما را با انتخاب بهترین فواید درمانی خردل آشنا کنیم، پس اگر می خواهید با خواص خردل بیشتر بدانید، این قسمت دلگرم کننده برای مزایای شگفت انگیز ما را دنبال کنید گیاه خردل آن ها ملاقات می کنند.

خواص گیاه خردل

خواص خردل سلامتی

درمان سرفه خردل

خردل با عفونت های مجاری تنفسی مبارزه می کند. اگر سرفه می کنید، خردل را پیدا کنید. برای این منظور یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و کمی آب مخلوط کرده و هم می زنیم تا به صورت خمیر درآید. خمیر را روی یک حوله پهن کنید و در یک حوله تا کنید. وازلین را به گلو و سینه بمالید سپس به آن پماد بزنید. این پماد باید حداکثر 15 دقیقه روی پوست شما بماند و بیشتر از این هم ممکن است.

خردل مخالف زندان است

برگ خردل سرشار از ویتامین C است و در چین به عنوان مقوی و تصفیه کننده خون به غذا اضافه می شود.روش مصرف: خردل سفید را به غذا اضافه کنید زیرا در مبارزه با یبوست مفید است.
جوشانده خردل می تواند در مواقعی که احساس بی اشتهایی یا سنگینی می کنید کمک کند.

خردل برای درمان سرماخوردگی

اگر آبریزش بینی دارید به سراغ خردل بروید. خردل حاوی ترکیباتی مانند “میروزین” و “سینیگرین” است که خلط را صاف و به راحتی دفع می کند. کمی وازلین روی سینه بمالید و یک لایه خردل و آرد بمالید. این چربی را حداکثر 15 دقیقه روی سینه بگذارید. به خاطر داشته باشید که اگر این پماد برای مدت طولانی روی پوست شما بماند، ممکن است پوست شما بسوزد. توصیه می کنیم پس از استفاده از خردل، دست های خود را کاملا بشویید.

بیشتر بخوانید  بهترین تست و آزمایش حساسیت و آلرژی غذایی چیست؟

ماءالشعیر خردل برای هضم بهتر

جوشانده خردل می تواند در مواقعی که احساس بی اشتهایی یا سنگینی می کنید کمک کند. در واقع خردل با افزایش ترشح معده به هضم بهتر غذا کمک می کند.روش مصرف: یک قاشق چایخوری ساقه خردل سیاه را با یک فنجان آب جوش به مدت 5 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزی 3 فنجان برای درمان علائم بی اشتهایی و وزن بنوشید.

خردل کمردرد و روماتیسم را تسکین می دهد

خردل داروی خوبی برای مفاصل و گرم کننده برای کمردرد یا روماتیسمی است.روش مصرف: یک قاشق چایخوری خردل آسیاب شده را با یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند. یک پا را 3 بار در پارافین گرم فرو کنید و بین لایه ها مکث کنید تا خشک شود. یا یک فنجان کوچک پودر خردل را با دو پیمانه آرد گندم و کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پماد را روی حوله یا پارچه بمالید و در لوله قرار دهید.

مجموعه ای از خواص شگفت انگیز خردل

ابتدا وازلین را روی پوست بمالید سپس پماد را بمالید. پماد خردل نباید زیاد روی پوست بماند زیرا باعث تحریک پوست شما می شود. به خاطر داشته باشید که این پماد برای افرادی که از واریس رنج می برند منع مصرف دارد، برگ خردل سرشار از ویتامین C است و در چین به عنوان مقوی و تصفیه خون به غذا اضافه می شود.

خردل سرفه را درمان می کند

خردل با عفونت های مجاری تنفسی مبارزه می کند. اگر سرفه می کنید، خردل را پیدا کنید روش مصرف: یک فنجان پودر خردل سیاه را با دو فنجان آرد گندم و کمی آب مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی یک حوله پهن کنید و در یک حوله تا کنید. وازلین را به گلو و سینه بمالید سپس به آن پماد بزنید. این پماد باید حداکثر 15 دقیقه روی پوست شما بماند و بیشتر از این زمان می تواند باعث التهاب پوست شود. در نظر داشته باشید که این پماد برای افرادی که از واریس رنج می برند توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید  تفاوت بین کرونا ویروس و آنفلونزا چیست؟

خواص خردل در درمان گرفتگی عضلات ساق پا

گرفتگی عضلات پا در بیشتر افراد رخ می دهد. پاها معمولاً بعد از تمرینات شدید دچار گرفتگی می شوند. این تنها یکی از ناراحتی های کوچکی است که می توانید برای ساختن اندامی بهتر و قوی تر تحمل کنید. خوشبختانه لازم نیست دندان قروچه کنید و درد را تحمل کنید و می توانید از این درمان کاملا طبیعی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا استفاده کنید.

خردل زرد نیز یک درمان موثر برای گرفتگی عضلات است. این ادویه محبوب بسیار موثر است و در عرض چند دقیقه گرفتگی عضلات را برطرف می کند. خردل زرد حاوی اسید استیک است، ترکیبی که استیل کولین را در بدن تولید می کند. استیل کولین یک انتقال دهنده عصبی است که به عضلات سیگنال می دهد تا کار کنند. استیل کولین همچنین درد و سوزن سوزن شدن ناشی از گرفتگی عضلات پا را تسکین می دهد.

خردل برای تسکین دردهای روماتیسمی استفاده می شود

مجموعه ای از خواص شگفت انگیز خردل

خردل داروی خوبی برای مفاصل است و در مواقعی که کمردرد یا دردهای روماتیسمی دارید گرم می کند. اگر می خواهید از خواص خردل برای تسکین دردهای روماتیسمی استفاده کنید، یک قاشق چای خوری خردل آسیاب شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بپزد. یک پا را 3 بار در پارافین گرم فرو کنید و بین لایه ها مکث کنید تا خشک شود. یا یک فنجان کوچک پودر خردل را با دو پیمانه آرد گندم و کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پماد را روی حوله یا پارچه بمالید و در لوله قرار دهید. ابتدا وازلین را روی پوست بمالید سپس پماد را بمالید. پماد خردل نباید زیاد روی پوست بماند زیرا باعث تحریک پوست شما می شود. به خاطر داشته باشید که این پماد برای افرادی که از واریس رنج می برند منع مصرف دارد.

بیشتر بخوانید  با رژیم لیمومی فقط در یک دوره 5 کیلوگرم وزن کم کنید

ترشح خلط با خردل

اگر آبریزش بینی دارید به سراغ خردل بروید. خردل حاوی ترکیباتی مانند میروزین و سینابار است که خلط را صاف و راحت تر دفع می کند. دو قاشق غذاخوری خردل را فشرده و با یک فنجان آرد مخلوط کرده و کمی آب اضافه کنید. کمی وازلین روی سینه بمالید و یک لایه خردل و آرد بمالید. این چربی را حداکثر 15 دقیقه روی سینه بگذارید. به خاطر داشته باشید که اگر این پماد برای مدت طولانی روی پوست شما بماند، ممکن است پوست شما بسوزد. توصیه می کنیم پس از استفاده از خردل، دست های خود را کاملا بشویید.

خواص خردل برای درمان آبریزش بینی

آخرین خواص خردل درمان آبریزش بینی است. داروهای زیادی برای آبریزش بینی وجود دارد، اما اکثر آنها دارای عوارض جانبی از جمله خواب آلودگی هستند. با این حال، درمان های خانگی وجود دارد که آبریزش بینی را درمان می کند و هیچ عارضه ای ندارد. روغن خردل یکی از ترکیبات موثری است که دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و آنتی هیستامینی است که می تواند آبریزش بینی ناشی از هر دلیلی را از بین ببرد. برای این کار، کمی روغن خردل را گرم کنید تا گرم شود. سپس چند قطره از این روغن را با قطره چکان در هر سوراخ بینی بریزید تا مخاط بینی تمیز شود. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

کاربر گرامی نظر خود را در مورد مطالب تشویقی بفرمایید.

منبع: تبیان.نواورد

———————————————— ———————————————— —–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *