خواص بی نظیر سمنا


سمنو و این همه ملک؟

با این قسمت از دلگرم کننده بیایید و با املاک سمنا آشنا شوید.

خواص بی نظیر سمنا

سمنو یک غذای بسیار مقوی است

منو غذایی است که از جوانه گندم تهیه می شود و برای پیشگیری از سرطان و کاهش فشار خون بسیار مناسب است، منو از جوانه گندم تهیه می شود و تغییراتی در زمان جوانه زدن گندم که سرشار از املاح و ویتامین های مختلف است ایجاد می شود و شیرین کننده های مصنوعی نیستند. به آن افزوده می شود و برای سلامتی و رشد ارگانیسم به ویژه کودکان بسیار مفید است.

سمنو مغذی و انرژی زا است و مخصوصا برای ورزشکاران بدنساز مفید است.
سمنو داروی طول عمر و آرامش اعصاب است. سمنو شیرافزا است و به دلیل مقوی بودن هم برای زنان شیرده و هم برای زنان باردار بسیار مفید است. از دیگر درمان های مفید سمنا می توان به اثرات دارویی آن در درمان سوء هاضمه، ناباروری، سختی زایمان، سنگ کیسه صفرا و اختلالات کیسه صفرا، پا درد، کندی ضربان قلب، ریزش مو، کاهش وزن، یبوست، واریس، قند خون و دیابت اشاره کرد. ، بی خوابی عصبی، حالت تهوع، تصلب شرایین و کلسترول، اختلال حافظه، بیماران در حال بهبودی، SM، سرگیجه، پرکاری تیروئید، اسکیزوفرنی، روان پریشی، فسفات ادرار، خون در ادرار، بهبود زخم، فلج مغزی، مقاومت در برابر عفونت ها، بیماری های قلبی عروقی، بهبودی باسیل وبا، توت توت، شارکو، انتقال از طریق هوا، مخملک، وبا مزمن، پیستوریازیس، التهاب دستگاه تناسلی، تب برفکی، بیماری مجاری ادراری، سرگیجه، هیپوکرومی و AR، نوار کم خونی، آرتریت پا و عوارض شبکیه، یائسگی، اختلالات پارگی شبکیه، یائسگی اسکروفولوس، هپاتیت، یرقان، یرقان نوزادی که به ترمیم شکستگی استخوان و ناباروری کمک می کند، به عنوان غذا و درمان مفید و موثر است. .

بیشتر بخوانید  شیر محلی گاو بهتر است یا شیر پاستوریزه کارخانه ای؟

داخل این غذای بهشتی که تزیین سفره هفت سین است، بادام شیرین (سنگ) می ریزند که نماد و برکت است. این بادام ها را پس از پخته شدن از دانه ها خارج می کنند و مقداری از آن را به عنوان تبرک در کیف پول می گذارند تا پول و ثروت زیاد شود.
بادام حاوی ویتامین E و B1 و مقدار زیادی فسفر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، گوگرد، سدیم، آهن، قند، نیتروژن و چربی است که در هنگام پخت جذب می شود و این غذا را مقوی می کند. مصرف تخمه به طور کلی بدن و به ویژه استخوان ها را تقویت می کند و غذای بسیار مفیدی برای زنان به ویژه زنان باردار، مادران شیرده و یائسه است.

شیرینی سمنو طبیعی است

 سمنو یک غذای بسیار مقوی است

اما سوالی که بیشتر خانواده ها می پرسند این است که آیا قدردان سمنا هستند؟ در فرآیند جوانه زنی، ویتامین ها و مواد معدنی گندم چند برابر شده و در مقابل کالری و کربوهیدرات آن کاهش می یابد. پروتئین های آن قابلیت هضم و جذب بهتری دارند و میزان ویتامین C را افزایش می دهند. در این مرحله اگر گندم جوانه زده را امتحان کنید متوجه شیرینی آن خواهید شد.

در واقع گندم به صورت نشاسته نگهداری می شود تا زمانی که جوانه بزند و طعم شیرینی نداشته باشد اما نشاسته در فرآیند جوانه زنی به واحدهای کوچکتری به نام مالتوز تجزیه می شود و شیرینی بذر ایجاد می شود.اما برخی از فروشندگان به دلیل طبیعی بودن شیرینی سمنو توصیه می کنیم مصرف آن توسط افراد دیابتی و چاق اما باید بدانید که در سمنو علاوه بر عصاره جوانه گندم از آرد سبوس دار نیز استفاده می کنند به طوری که در هر 100 گرم 300 کالری وجود دارد.

بیشتر بخوانید  علائم جدید آنفولانزای گوجه فرنگی در کودکان و بزرگسالان

اگرچه دانه ها حاوی مقدار زیادی پروتئین و چربی کمی هستند، اکثر محصولات از کربوهیدرات ها (قند) تشکیل شده اند. البته قند آن کمتر از ساکارز شیرین است، اما این دلیل نمی شود که افراد در مصرف آن زیاده روی کنند. این قند در بدن انرژی تولید می کند و مازاد آن باعث چاقی می شود و برای افراد دیابتی و چربی خون بالا محدود است.

هیچ منویی نخرید

سمنوهایی که به صورت عمده تهیه می شوند می توانند حاوی مقادیر زیادی شکر باشند. همچنین از خرید بلغورهایی که در معرض انواع ویروسی، عفونی، سرب و هوای آلوده زنده در اماکن عمومی هستند خودداری کنید. بذر به دلیل بافت چسبناکی که دارد مستعد آلودگی های مختلف است و طعم ترش و کپک زدگی آن نشان دهنده فساد آن است.

————————————————- ———————————————— ——-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید