مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواستگاری در طول زمان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سیر تحول خواستگاری در طول زمان

خواستگاری در طول زمان

یک هفته پس از خلقت حضرت آدم:

از آنجایی که حوا بدون پدر و مادر بود، آدم اصلاً مشکلی نداشت و چای داغ روی خود نمی ریخت.

پانصد سال پس از خلقت حضرت آدم:

با دامن چینی با خال های پلنگی به غار بعدی می روید با صدای بلند فریاد می زنید: هاکومازانومبا (یعنی وقتی من حامله هستم می روی غار پدر و مادر دختر. آنها با دامن چینی جلوی شما می نشینند و می گویند : تو غار خودت را داری آخرین دایناسور را داری آیا از شکار کروکودیل می دانی؟در جنگ با قبیله آدمخوارها خدمت کردی؟سپس عروس که لباس چینی هم دارد برایت چای می آورد با ظرفی از جمجمه یک بچه دایناسور ساخته شده و آن را روی خود بریزید

دو هزار و پانصد سال پس از اختراع آدم:

مردم تازه کشاورزی را یاد گرفته اند، وقتی در مزرعه زمینی را شخم می زنی، دختری را که می بینی، می فهمی که باید ازدواج کنی، برای همین با گندم زیاد به مزرعه پدر دختر می روی، آنجا از تو می پرسند. : غیر از تو اومدی خواستگاری، چند تا الاغ دیگه داری؟ چند متر زمین دارید؟ چند خوشه گندم برداشت می کنید؟ آیا در ارتش شاه خدمت می کردید؟ سپس عروس با یک شیشه چای وارد می شود و شما تمام شیشه را روی سرتان خالی می کنید تا نشان دهید که چقدر هیجان زده هستید.

ده سال قبل:

بعد از اتمام خدمت سربازی به این نتیجه می رسید که باید ازدواج کنید و از مادرتان بخواهید که برای شما دوست دختر انتخاب کند نیازی به شناخت او نیست زیرا بعد از ازدواج فرصت کافی برای آشنایی با او وجود دارد. . در عین حال، سنت چای رازون هنوز زنده است.

بیشتر بخوانید  واکنش حسین کجهانی به دوپینگ مثبت و محرومیت 4 ساله اش

بلافاصله. مستقیما:

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اکنون به آخرین نسخه یاهو مسنجر نیاز دارید. البته می‌توانید از «MSN» یا «ICK» هم استفاده کنید، اما آیکون‌های دوستیابی لازم را ندارند. پس از نصب یاهو مسنجر، به یک اتاق درهم ریخته بروید، هر نامی که فکر می کنید خوب است اضافه کنید و از نمادهای مناسب برای پیشنهاد استفاده کنید. البته یاهو قول داده که نسخه جدید مزایایی برای ازدواج و زندگی مشترک دارد.

خواستگاری در طول زمان

خوب، حالا وقت آن است که من خواستگاری کنم

آیا تا به حال در خواستگاری بوده اید؟ اگر آنجا بوده باشید حتما با آداب و رسوم آن آشنا هستید اما برای اطلاع دامادهای آینده به این نکته توجه می کنیم که خرید یک جعبه شیرینی (ترجیحاً خامه ای) و یک دسته گل الزامی است (اگر شیک تر به حساب می آید. در یک سبد است). اما آقای داماد وقتی وارد خانه عروس می شوید باید شرایطی را در نظر داشته باشید که بعداً مزاحم شما نشود.

– اول از همه یادتان باشد که شما باید آخرین نفری باشید که وارد خانه عروس می شوید و کفش هایش را می پوشید.

– سعی کنید زیاد عرق نکنید و لزوماً سرخ نشوید. همچنین از نگاه جداگانه به در و دیوار خانه خودداری کنید زیرا زمان کافی برای این کار خواهید داشت.

– اگر صحبت دو نفره است، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و از کف زدن بپرهیزید و در صورت امکان از آب و هوا و سیاست صحبت نکنید زیرا این مسائل شما را از هدف اصلی بحث منحرف می کند.

– مواظب باشید تحت هیچ شرایطی انگشت خود را در بینی خود فرو نکنید زیرا این کار پاسخ مثبت عروس را به تاخیر می اندازد.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی و زندگی خصوصی عباس یمشیدی فر از ازدواج تا طلاق

– به بزرگترها چشمک یا زیاد اشاره نکنید و بگذارید با خیال راحت در مورد فوتبال، آشپزی، خاطرات سفر مشهد و … صحبت کنند و وقتی در مورد موضوع اصلی صحبت می کنند، آرامش خود را حفظ کنید و دست خود را در میان نگذارید. همیشه موهایت..

– مدام به آشپزخانه خیره نشوید و منتظر نمانید تا عروس به شما چای بدهد و دستانتان را کنترل کنید تا چای روی شلوارتان نریزد، زیرا اگر این فکر در سرتان باشد. ، معلوم است که از طرفداران پر و پا قرص سریال هستید، شما ایرانی هستید، چون این روزها مد شده است که به جای عروس به دیگری چای بدهید و شاید برادر چاق شما با سبیل کلفت این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

– اگر هنگام ورود دسته گلی در دست دارید نترسید زیرا همه می دانند که آن گل را برای عروس آورده اید پس آن را به خود عروس و ترجیحاً به پدر یا برادرش ندهید.

– مراقب صدایی که هنگام نوشیدن چای ایجاد می کنید باشید. مخصوصاً شما بچه ها از نوشیدن چای و جویدن قند با صدای وحشتناک خودداری کنید، زیرا هر کدام از این دو می تواند سکوت مجلس را تحت الشعاع قرار دهد و همه نگاه ها به شما معطوف خواهد شد.

– اگر خانواده جوان بیش از یک دختر دارند، ابتدا دختر مورد نظر خود را نام ببرید، در غیر این صورت عواقب آن بر عهده فرد خاطی خواهد بود.

– هنگام لباس پوشیدن بسیار مراقب و مراقب باشید، دیر رسیدن بهتر از بی دست و پا بودن است.

بیشتر بخوانید  متن آهنگ دستهای تو از هایده (Hayedeh

– اگر کت و شلواری دارید که مدت زیادی است آن را نپوشیده اید، چند روز قبل آن را خشک کنید تا با چاقی اخیرتان مشکلی ایجاد نکند، آن را به زور نپوشید.

– اگر شلوار پسرخاله تان را که 2 سایز کوچکتر از خودتان است امانت گرفته اید، آن را به زور نگیرید، زیرا ممکن است وسط خواستگاری پاره شود و مشکلات بزرگی برای شما ایجاد کند.

– توصیه می شود هنگام خوردن میوه طوری رفتار کنید که گویی در حال نوشیدن چای هستید و از خوردن میوه های سفت مانند خیار و گوجه سبز خودداری کنید و در صورتی که پوست میوه را به درستی نمی دانید از پوست کندن پرتقال سفت خودداری کنید. زیرا ممکن است دست و بازوهای شما کثیف شود و پدر عروس بلافاصله برای شما دستمال بیاورد و توجه همه به عدم مهارت شما در پوست کندن میوه جلب می شود. اگر پیراهن سفید می پوشید، لازم نیست انار بخورید و لباس هایتان را کثیف کنید. زیرا این سوالات در مشاوره عروس با خانواده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

– سعی کنید اصلاً مضطرب نباشید، زیرا اضطراب تعداد رفت و آمد به دستشویی را افزایش می دهد.

– بنابراین برای اینکه زیاد به توالت نروید قبل از رفتن به خواستگاری زیاد آب و چای ننوشید و اضطراب را از خود دور کنید!

– هرگز گرسنه به خواستگاری نروید، زیرا سکوت گروه در مراسم خواستگاری غیرقابل پیش بینی است. و هر چه که باشد، صدای غرش شکم شما می تواند شما را به طور خاص و به طور کلی شرمنده کند. همچنین اگر خیلی گرسنه هستید، زیاد بلعیده و ذهنیت خود را در خانواده عروس ایجاد کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *