مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خفت گیری از داور عصرجدید در خیابان در روز روشن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: امین حیایی او بازیگر مشهور سینمای ایران است. امین حیایی پس از پایان خدمت سربازی، در تئاتر مشغول به کار شد. امین حیایی در سال ۱۳۷۰ ثریا قاسمی استعداد او را کشف کرد و او را وارد سینما کرد. امین حیایی در 7 خرداد 1342 در تهران به دنیا آمد. امین حیایی دو بار ازدواج کرده و از ازدواج اولش یک پسر به نام دارا دارد.

نام واقعی: امین حیایی

زمینه فعالیت: بازیگر، خواننده

متولد: 29 خرداد 1349

محل زندگی: تهران

ملیت ایرانی

سالهای فعالیت: 1370 تا کنون

همسر: مونا بانکی پور (همسر سابق) – نیلوفر خوش خلک (همسر فعلی)

فرزندان: دارا حیایی

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی در 7 خرداد 1349 در کیتارا تهران به دنیا آمد و در دوران تحصیل در تئاتر مشغول به کار شد و پس از فارغ التحصیلی همزمان با خدمت سربازی در مرکز عقیدتی – سیاسی هنرهای نمایشی هوا مشغول به کار شد. زور

امین حیایی

بخشی از بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی بزرگترین فرزند خانواده برادر کوچکترش است و پس از فارغ التحصیلی در دوران سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی سیاسی نیروی هوایی مشغول به کار شد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر تئاتر کودک به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

در میان بازیگران زن سینمای ایران، امین حیایی هم نظر هدا تهرانی و مهناز افشار راحت است و محمدرضا گلزار نیز از دوستان صمیمی او در عرصه سینماست.

بیشتر بخوانید  بلایی که ماینرهای ارز دیجیتال سر خانه مرد یاسوجی آورد! / فیلم -

اولین تجربه سینمایی او دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی بود که توسط ثریا قاسمی کشف شد و او را به این کارگردان معرفی کرد. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

وی از سال 1370 وارد عرصه هنر شد و فعالیت خود را در فیلم کمدی عروس خوش کدم آغاز کرد و برای بازی در فیلم “ذن زیدی” به کارگردانی تهمینه میلانی سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. عروس خوشبخت کدم کاندیدای جشنواره خانه سینما و همچنین برای نقش اول فیلم «دختر ایرونی» شد که جایزه جهانی تصویر حافظ را برای بازی شیک دریافت کرد.

او برای فیلم «ترفندهای خورشید» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

در سال 1381 6 فیلم با بازی او در سینماهای تهران به نمایش درآمد که برای او یک رکورد محسوب می شود. نقش های مختلف او در سال 1382: عروس خوش کدم و دختر ایرونیا و در سال 1383 در فیلم های “کاما” و “مهمان مادر”. نام او تا آنجا به عنوان یک بازیگر توانا شناخته می شود که تندیس حافظ را به عنوان یکی از دو بازیگر برگزیده سال برای بازی در فیلم «دختر ایرونی» از جشنواره سالانه ماهانه دنیای تصویر دریافت کرد.

بازی بی نقص و خیره کننده امین حیایی در فیلم «زنان بسیاری» در بیست و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان روند صعودی او را در عرصه بازیگری نشان می دهد. حیایی به پرتو ادامه داد و گفت: شام عروسی، مهمانان، اخراج ها و به خصوص بازی بی نظیرش در این قسمت. دومین «ستاره» با عنوان «ستاره ای ستاره است» بی شک او را به عنوان بهترین ستاره دهه هشتاد سینمای ایران معرفی می کند.

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

فروش میلیاردی اجکت، امین حیایی را به یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرد، او می گوید اگر سی دی غیرمجاز اجکتد وارد بازار نمی شد، این فیلم به راحتی سه میلیارد تومان در تهران می فروخت.

محمدرضا شریفی در بیشتر فیلم هایش از حضور امین حاجایی استفاده می کند و آخرین همکاری آنها زنگ زنگ به کارگردانی پریسا بخت آور است.

خیلی ها می گویند امین حیایی در بازیگری خوب نیست، اما حیایی در حال حاضر یکی از گران ترین بازیگرانی است که به واسطه کار پربارش عملا پردرآمدترین بازیگر سینمای ایران شده است.

امین حیایی و ازدواج با نیلوفر خوش خلقی

امین حیایی با نیلوفر خوش خلقی که بازیگر است ازدواج کرد. نیلوفر خوش کلک متولد 1351 است که به همراه همسرش امین حاجایی در فیلم هایی چون گردنبند طلا، زنگ تینکر، پول و ندا و سریال خوب بد روگلی بازی کرد.

امین حیایی

دارا فرزند امین حیایی بازیگر است

حاصل ازدواج امین حیایی و همسر سابقش (مونا بانکی پور) پسری به نام دارا حیایی است که به تازگی وارد عرصه بازیگری شده است.

در سی و ششمین جشنواره فجر، بازی امین حاجایی در «شهالوار» جدیدترین اثر حمید نعمت الله و همکاری او با پسرش درحاجی، توجه بسیاری از طرفداران را به زندگی خصوصی او و به ویژه حضور پسرش در بخشی مهم جلب کرد. این فیلم بدون هیچ تجربه بازیگری او را جذب خود کرد. حیایی یکی از بهترین بازی هایش را در «شاله ور» انجام می دهد و قطعا حضور دارا حیایی به عنوان پسرش به باورپذیرتر شدن شخصیت او کمک کرد.

بیشتر بخوانید  اجرای مصوب قانون رتبه بندی معلمان / چند معلم مشمول قانون رتبه بندی هستند؟

علاوه بر موضوع «جنگ شیل»، سوال دیگری درباره زندگی خصوصی امین حاجایی مطرح شد. در زمان ازدواج اول و فرش قرمز بسیاری فکر می کردند که نیلوفر خوش خلق مادر دارا حیایی است تا اینکه برخی اتفاقات مونا بانکی پور را به عنوان مادر دارا نشان داد و دوباره بحث ازدواج اول حیایی مطرح شد.


<п>اعلامیه او از عصر قاضی جدید در خیابان در روز روشن خواب آلود می شود اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *