مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خطرات عفونت دندان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عوارض عفونت دندان

خطرات عفونت دندان چیست؟

چه زمانی دندان درد ضربان دار دائمی و بیدار شدن با درد در طول شب وجود دارد، علت مشکل ممکن است چیزی نگران کننده تر از دندان درد معمولی باشد. دلگرم کننده به روز باشید عوارض خطرناک عفونت دندان آن ها ملاقات می کنند.

عوارض عفونت دندان

هر آنچه باید در مورد دندان های عفونی بدانید

عفونت های دندانی شایع ترین عفونت در بین عفونت های سر و گردن هستند. خوشبختانه اکثر آنها به راحتی قابل درمان هستند، اما برخی از آنها به خصوص اگر به موقع درمان نشوند، می توانند شرایط خطرناکی را برای فرد ایجاد کنند و در برخی موارد حتی باعث مرگ او شوند.

عفونت دندان

یافتن علت کلید درمان عفونت های دندانی است. در بسیاری از موارد، دندان آسیب دیده ای که برای مدت طولانی درمان نشده باشد، می تواند باعث عفونت شود. گاهی اوقات دندان عقل در لثه یا گاهی ضربه ای به دندان که منجر به رویش می شود می تواند باعث عفونت شود.ریشه دندان متمرکز باقی می ماند اما در برخی موارد به بافت های اطراف سرایت می کند. اینکه عفونت متمرکز بماند یا گسترش یابد تا حد زیادی به این بستگی دارد. مقاومت فرد و قدرت باکتری ها.به عنوان مثال، وضعیت دیابت کنترل نشدهباکتری ها به سرعت گسترش می یابند و به بافت های اطراف گسترش می یابند.

انواع عفونت های دندانی

اگر عفونت دندان محدود به استخوانی باشد که دندان را در اطراف دندان نگه می دارد (آلوئول) التهاب استخوان رخ می دهد. در آن صورت دندان به ضربه حساس می شود و فرد احساس می کند که دندان کمی از حفره خود خارج شده است، حال اگر عفونت از استخوان خارج شده و وارد بافت نرم شود، تورم در آن ظاهر می شود. در این حالت عفونت در یک ناحیه متمرکز نیست و چرکی وجود ندارد. به این حالت سلولیت می گویند.

اما اگر عفونت متمرکز بماند و چرک جمع شود، آبسه ایجاد می شود. آبسه می تواند به ماهیچه ها فشار بیاورد و بیمار نتواند به راحتی دهان خود را باز کند.سرایت عفونت های منشأ دندانی در موارد نادری حتی می تواند منجر به آبسه مغزی و گاهی مننژیت شود. به همین دلیل مهم است که آن را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید  مکمل منیزیم و فواید آن برای بدن

علائم عفونت دندان

علائم محلی عفونت دندان عبارتند از

درد هنگام جویدن غذا التهاب، قرمزی، حساسیت دندان ها به گرما و سرما و مشکل در باز کردن دهان است.

علائم عمومی عفونت دندان عبارتند از

تب، نبض بالا و تنفس و التهاب غدد لنفاوی موضعی است. با این حال، بسته به اینکه عفونت چقدر پیشرفته است، برخی علائم شایع تر و برخی کمتر شایع هستند.

عفونت هر دندانی می تواند نواحی مختلفی از سر و گردن را تحت تاثیر قرار دهد که برخی از آنها می توانند خطرناک باشند:

  • عفونت دندان قدامی فک پایین: ممکن است ناحیه زیر چانه را درگیر کند.
  • عفونت مولر فک پایین: ممکن است ناحیه زیر زبان یا زیر فک را درگیر کند. در این صورت بلع سخت می شود و بیمار نمی تواند به راحتی دهان خود را باز کند.
  • عفونت دندان های جلویی فک بالا (مخصوصاً اگر ریشه عمیق داشته باشند): ممکن است باعث گسترش عفونت به حفره بینی شود.
  • عفونت نیش فک بالا (مخصوصاً اگر ریشه های بلندی داشته باشند): ممکن است ناحیه زیر چشم یا سینوس را درگیر کند.
  • عفونت دندان فک بالا: ممکن است عفونت را به کام یا ناحیه گونه منتقل کند.

از آنجایی که بسیاری از نواحی سر و گردن به هم متصل هستند، عفونت می تواند از ناحیه ای به ناحیه دیگر سرایت کند. به عنوان مثال در برخی موارد پس از عفونت دندان ممکن است گیجگاه، حلق یا مجرای گوش عفونی شود، این عفونت ها گاهی به اطراف سرایت می کنند تا جایی که خطر بسته شدن راه هوایی بیمار وجود دارد. در این صورت بیمار باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شود تا از باز ماندن مجاری تنفسی فرد و جلوگیری از خفگی اطمینان حاصل شود.بهداشت خوب دهان و ترمیم سریع پوسیدگی خطر ابتلا به عفونت های دندانی را تا حد زیادی کاهش می دهد.باعث آبسه های دندانی و گاهی اوقات مننژیت می شود. به همین دلیل مهم است که آن را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید  فنوبایوکس چیست و چرا مصرف می شود؟

درمان خانگی عفونت دندان

در حالی که منتظر دندانپزشک هستید، برخی از کارهایی که می توانید برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دندان های خود انجام دهید عبارتند از:

  1. چیزی که خیلی گرم یا خیلی سرد است نخورید یا ننوشید.
  2. اطراف دندان آسیب دیده نخ دندان نکشید.
  3. می توانید از آن برای خوردن در سمت دیگر دهان خود که سالم است استفاده کنید.
  4. از مسواک نرم استفاده کنید.
  5. سیر دارای عناصر ضد التهابی و آنتی بیوتیکی است.
  6. میخک دارای خواص ضد قارچی، آنتی بیوتیکی، ضد عفونی کننده و ضد درد است. این ادویه حاوی آنتی اکسیدان و مواد غذایی دیگری مانند منگنز، امگا 3 و فیبر است. به این ترتیب میخک باعث تسکین درد، کاهش تورم و از بین بردن عفونت دندان می شود.

عوارض عفونت دندان

درمان عفونت دندان با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی تاثیر بسیار کمی در کاهش درد و بهبود دندان ها دارند، اما اگر به صورت خوراکی مصرف شوند، درد را برای مدتی کاهش می دهند. استفاده از آب نمک یا محلول نمک در هنگام درد باعث ضدعفونی، کاهش التهاب و آلودگی در دهان می شود. و زنجبیل زنجبیل و فلفل هر دو مسکن هستند. می توانید هر یک از این دو ادویه را جداگانه استفاده کنید، زیرا هر دوی این مسکن ها پیامی برای تسکین درد در مغز ارسال می کنند. اما برای نتیجه بهتر می توانید مخلوطی از این دو ادویه تهیه کنید.

می توانید از این روش استفاده کنید

به مقدار مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و سس درست کنید. یک گلوله پنبه کوچک درست کنید و آن را در سس فرو کنید. سپس آن را درست روی دندان های خود قرار دهید (جایی که لثه ها و زبان شما با هم تماس ندارند) و تا زمانی که درد فروکش نکرده یا حداقل تا زمانی که می توانید آن را بپوشید، پنبه را از دهان خود خارج نکنید.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره HPV

درمان عفونت ریشه با گیاهان دارویی

اگر پالپ دندانی که پس از عفونت ایجاد می‌شود، نتواند از وضعیت خود دفاع کند، آبسه‌های دندانی ایجاد می‌شوند و احتمال آبسه دندانی در بالای ریشه دندان افزایش می‌یابد. این عفونت از نوک ریشه دندان به لثه سرایت می کند و باعث تورم می شود که درمان آن کمی سخت است و حتی گاهی نیاز به کشیدن دندان دارد.

با این حال می توانید از این روش ها برای کاهش درد استفاده کنید.عصاره گل رز را با آب لیموی تازه ترکیب کنید. سپس این مخلوط را چند دقیقه در دهان خود نگه دارید و در آخر تف کنید. این عمل را حداقل 3 بار در روز تکرار کنید تا کم کم نتیجه را ببینید. همچنین برای درمان عفونت دندان، روزی دو بار گلوی خود را با آب لیموی تازه و آب ولرم بشویید. این کار باعث کاهش تورم و رفع بوی بد دهان می شود. همچنین با گذاشتن کمپرس زنجبیل و نمک روی لثه ها آن را آرام کنید.

برای درمان عفونت دندان و آبسه دندان، روزی سه حبه سیر را به اندازه یک ماش خرد کنید. سپس هر توت را با یک لیوان آب یا آب با عسل بخورید. همچنین باعث کاهش کلسترول می شود. شما هم می توانید پودر عدس، گشنیز، چوب صندل، فوفل قرمز، سماق او را وادار به آرامش کنید. آب گل پامچال، برگ، خرفه را در دهان بریزید و خارج کنید. سماق را خوب هم بزنید و در گلاب حل کنید. سپس آن را امتحان کنید.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید عوارض عفونت دندان

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— ————————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *