مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خطرات سلامت Wi-Fi برای کودکان و زنان باردار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید مضرات وای فای برای سلامتی آن ها ملاقات می کنند.

 آیا امواج وای فای واقعا مضر هستند؟

آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

امواج وای فای همیشه به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند زیرا در بسیاری از برنامه ها از جمله ارتباطات و موقعیت جغرافیایی استفاده می شوند. امروزه از این امواج به قدری استفاده می شود که اکثر کاربران روز و شب را بین این امواج سپری می کنند. اما آیا امواج وای فای واقعا خطرناک هستند و چه تاثیری بر بدن انسان دارند؟ نیازی به توضیح نحوه عملکرد وای فای نیست. همه ما می دانیم که سیگنال های WiFi از مودم شروع می شود و به دستگاه کاربر ختم می شود. دقیقا مثل امواج بلوتوث و گوشی.

اما برخلاف امواج تلفن همراه، سیگنال‌های وای‌فای روی قسمت خاصی از بدن جمع نمی‌شوند یا تمرکز نمی‌کنند. اگر تلفن همراه، همانطور که کاربر از آن در نزدیکی گوش و سر استفاده می کند، امواج مستقیم روی سر و مغز انسان تأثیر می گذارد و جمجمه انسان نمی تواند از نفوذ امواج به مغز جلوگیری کند، شما تلفن همراه خود را دارید. و احتمالا آن را در شب و هنگام خواب نزدیک سر خود قرار دهید. این می تواند منجر به مشکلاتی شود، به خصوص در مورد سیگنال های تلفن همراه. اما مشکل وای فای کمی متفاوت است.

نکته اینجاست که هنوز بحث مضر بودن امواج رادیویی وای فای و حتی تلفن همراه وجود دارد و مضرات این موارد در نهایت ثابت نشده است. اما با فرض مضر بودن این امواج، نکته وای فای این است که از آنجایی که سیگنال های آن روی قسمت خاصی از بدن متمرکز نمی شود، خطر کمتر است. همچنین فاصله بدن انسان با مودم خطر امواج وای فای را نسبت به گوشی کاهش می دهد.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

اتصال Wi-Fi با بی خوابی

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

آیا تا به حال بعد از ساعت ها کار روی اینترنت برای تلفن همراه، شب ها دچار بی خوابی شده اید؟ البته این مشکل جدیدی نیست و محققان از سال 2007 بر روی ارتباط بین وای فای و تاثیر آن بر الگوهای خواب تحقیق کرده اند.مطالعات نشان می دهد که امواج با طول موج کم ساطع شده از تلفن های همراه بر خواب شما تأثیر می گذارد. در واقع افرادی که در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی قرار می گیرند تغییرات قابل توجهی در الگوی خواب خود تجربه می کنند و دیرتر از دیگران به خواب می روند.

این اشعه ها روی مغز تاثیر می گذارند به همین دلیل کارشناسان به شما توصیه می کنند هنگام خواب موبایل وای فای را در نزدیکی خود قرار ندهید یا مودم را هنگام خواب خاموش کنید تا هیچ سیگنالی در اطراف شما وجود نداشته باشد و مشکلی در برنامه خواب ایجاد نشود. منجر به سایر مشکلات جدی و بیماری های دیگر شود. افسردگی یا فشار خون بالا نیز با خواب ناکافی همراه است.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

تاثیر منفی بر رشد کودکان

وقتی کودکان دائماً در معرض تشعشعات وای فای قرار می گیرند، سیستم رشد آنها مختل می شود. یافته های محققان استرالیایی این گفته را تایید می کند. در واقع این اشعه ها بر سنتز پروتئین تاثیر می گذارند و در نتیجه باعث ایجاد مشکل در روند رشد می شوند. در نتیجه، کودکان و نوجوانان ممکن است با افزایش سن پیشرفت قابل توجهی نداشته باشند و نسبت به همسالان خود پایین تر باشند. بنابراین به والدین توصیه می شود استفاده فرزندان از اینترنت وای فای را محدود کنند تا کودکان از صبح تا شب با انواع وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ کار نکنند.

بیشتر بخوانید  بهترین روش مصرف عرق کاسنی برای درمان انواع جوش صورت

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

تاثیر بر باروری مردان و زنان

شاید شنیده باشید که گرمای تولید شده توسط لپ تاپ ها در دراز مدت بر باروری مردان تاثیر می گذارد. اکنون محققان به مردان هشدار می دهند که لپ تاپ ها را مقصر مشکلات باروری نکنند. نتایج مطالعات روی انسان و حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض تشعشعات وای فای اثرات منفی دارد.

نکته دیگر این است که ناباروری تنها در معرض مردان نیست، بلکه وای فای نیز بر باروری زنان تأثیر می گذارد. در نتیجه جنین تشکیل نمی شود. علاوه بر این، موسسه تحقیقاتی سوئد به زنان باردار توصیه کرد که از طریق اینترنت بی سیم به وسایل الکترونیکی مختلف متصل نشوند و از نقاط دسترسی وای فای دوری کنند.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

آیا به سرطان مربوط است؟

یکی از مسائلی که برخی از کاربران وای فای را نگران می کند، احتمال سرطان زا بودن وای فای است. در واقع سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده است و اتفاق نظر روشنی در بین محققان و دانشمندان سراسر جهان وجود ندارد. با این حال، نتایج مطالعات بر روی نمونه های آزمایشگاهی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد. با این حال، تحقیقات کمی بر روی نمونه های انسانی انجام شده است.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

اختلال عملکرد مغز

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

تحقیقات محققان نشان می دهد کودکانی که در معرض تشعشعات وای فای قرار می گیرند نسبت به دیگران تمرکز کمتری دارند و عملکرد مغز ضعیف تری دارند. این به این دلیل است که Wi-Fi بر فعالیت مغز تأثیر می گذارد. البته این فقط کودکانی نیستند که مغزشان در معرض تشعشعات قرار می گیرد، بلکه وای فای بیشتر زنان را هدف قرار می دهد تا مردان. در یک مطالعه، 15 مرد و 15 داوطلب زن مورد آزمایش قرار گرفتند و همگی تست حافظه مشابهی داشتند. ابتدا، همه آنها در شرایطی آزمایش شدند که تشعشعات وای فای در محیط وجود نداشت.

در این شرایط وضعیت هر دو گروه مشابه بود اما در مرحله بعدی این افراد به مدت 45 دقیقه در معرض تابش وای فای 2.4 گیگاهرتز قرار گرفتند و همزمان به تست حافظه پاسخ دادند. در این شرایط وضعیت مغزی هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که فعالیت زنان و سطح انرژی آنها نسبت به مردان تغییر قابل توجهی داشته است. این موضوع برای خانم ها خوب است، اما باید به آقایان هم هشدار داد که زیاد نگران نباشند و اگر دائما در معرض تشعشعات وای فای باشند، تغییر ناخوشایندی در عملکرد مغز ایجاد می شود.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

خطرات و آسیب های فیزیکی مرتبط با سیگنال های Wi-Fi

از آنجایی که Wi-Fi سیگنال ها و امواج رادیویی را منتقل می کند، نمی تواند آنقدر بی ضرر باشد. اما نکته این است که این امواج نسبت به امواج تلفن های هوشمند – که هم قوی تر هستند و هم بیشتر روی مغز متمرکز هستند – خطر کمتری دارند. محققان آزمایش‌ها و مطالعات زیادی روی امواج وای‌فای انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این امواج می‌توانند منجر به سرطان مغز در انسان شوند. در سال 2011، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) امواج وای فای را به عنوان “بالقوه” سرطان زا برای انسان طبقه بندی کرد.

بیشتر بخوانید  عوارض خطرناک کاهش معده (هرگز این کار را انجام ندهید)

اما عوامل متعددی وجود دارد که می توان آنها را برای امواج رادیویی مضر دانست. امواج وای فای هنگام پخش همه جا هستند. حتی اگر شب مودم را خاموش کنید، باز هم در معرض امواج وای فای هستید که از خانه همسایه تان می آید و احتمال ابتلا به اختلالات روانی در حین رشد بیشتر است. خطر وای فای برای کودکان را فقط باید با خاموش کردن فرستنده سیگنال و دور نگه داشتن آن از کودکان و همچنین آموزش خطرات کودکان به حداقل رساند.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

چند نکته برای کاهش خطر وای فای

واقعیت این است که در مورد امواج و سیگنال های وای فای نمی توان کار زیادی کرد. نه ورود به آب و نه پوشیدن زره نمی تواند از نفوذ 100% وای فای جلوگیری کند. از آنجایی که وای فای و استفاده از آن به بخشی از زندگی اجتماعی تبدیل شده است، فرار از آن نیز بی معنی و غیر ممکن است. مطمئن شوید که زمان زیادی را در نزدیکی میز با مودم WiFi روی آن نمی گذرانید. همچنین مودم ها و دستگاه های متصل به وای فای را در مواقعی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید.

نکته دیگر اینکه در حال حاضر دستگاه هایی در بازار وجود دارد که امواج و سیگنال های وای فای را مسدود کرده و خطرات آنها را کاهش می دهد. این تبلیغات سعی می کنند با اغراق در مورد خطرات Wi-Fi شما را به خرید یکی از این دستگاه ها ترغیب کنند. اما واقعیت این است که امواج رادیویی کار خود را انجام خواهند داد و مهمتر از آن، همانطور که گفته شد، خطر Wi-Fi در واقع بسیار کمتر از گوشی های هوشمند و تلفن های همراه است.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

vifi talasi1 آیا امواج مودم های اینترنتی برای سلامتی مضر است؟

خطرات سلامت Wi-Fi:

1- وای فای باعث بی خوابی می شود:

حتما متوجه شده اید که بعد از ساعت ها کار با تلفن همراه دچار بی خوابی شده اید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی قرار می گیرند، تغییرات قابل توجهی در الگوی خواب خود تجربه می کنند و دیرتر از دیگران به خواب می روند. بنابراین اکیداً توصیه می شود که نه تنها در ساعات پایانی شب که بدن برای خواب آماده است، بلکه حتی در خواب نیز خود را در معرض تلفن همراه و دستگاه های وای فای قرار ندهید. همانطور که قبلا ذکر شد، حتی شارژ تلفن همراه در اتاق خواب نیز می تواند باعث بی خوابی و مشکلات جدی مغزی شود.

رشد و ترمیم سلولی را مختل می کند:

برای اثبات این موضوع، محققان تعدادی گیاه را در اتاقی بدون وای فای و چند گیاه دیگر را در اتاقی با وای فای قرار دادند و پس از 2 هفته نتیجه همان چیزی بود که انتظار می رفت. گیاهان در یک اتاق آزاد بدون وای فای رشد کردند، اما گیاهانی که در معرض وای فای قرار داشتند رشد نکردند.

3- وای فای به رشد کودک آسیب می رساند:

در سال 2009، محققان استرالیایی کشف کردند که تشعشعات وای فای بر سنتز پروتئین تأثیر می گذارد و به طور قابل توجهی رشد کودک را کند می کند.

بیشتر بخوانید  حقایق جالب در مورد فشار خون بالا

4- وای فای فعالیت های ذهنی زنان را ضعیف می کند:

30 نفر به طور داوطلبانه در مطالعه شرکت کردند که از این تعداد 15 مرد و 15 زن بودند. آنها ابتدا یک آزمایش ساده از عملکرد مغز انجام دادند و سپس به مدت 45 دقیقه در معرض Wi-Fi با فرکانس 2.4 مگاهرتز قرار گرفتند. نتیجه برای زنان خوشایند نبود! چون بعد از این مدت دوباره آزمایش قبلی انجام شد و خانم ها نتیجه بدتری نسبت به قبل گرفتند.

5- آیا استفاده از وای فای باعث ناباروری در مردان و زنان می شود؟

استراق سمع وای فای منفی و تشعشعات الکترومغناطیسی نه تنها بر روی اسپرم تأثیر می گذارد، بلکه می تواند به تخمدان ها نیز حمله کند. شبکه های وای فای و تشعشعات ساطع شده از آنها نیز بر تحرک اسپرم تأثیر می گذارد و باعث تجزیه DNA می شود.

در یک مطالعه تحقیقاتی در آزمایشگاه، موش ها به مدت 45 روز به مدت 2 ساعت در روز در معرض وای فای قرار گرفتند و پس از 45 روز متوجه شدند که موش های نر و ماده به طور قابل توجهی باروری خود را افزایش می دهند. آنها از دست دادند و تخمدان ها در موش های ماده کاشته شده بسیار ضعیف شدند.

6- وای فای سرطانی با سرطان مرتبط است:

نگرانی در مورد سرطان همیشه با مردم دنیای فناوری همراه است، در واقع باید گفت که سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده است و اتفاق نظر روشنی در بین محققان و دانشمندان جهان وجود ندارد. با این حال، نتایج مطالعات بر روی نمونه های آزمایشگاهی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی خطر ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می دهد.

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

چگونه از خطرات وای فای در امان بمانیم؟

این روزها همه ما توسط شبکه های مختلف اینترنتی احاطه شده ایم و از محیط های کاری گرفته تا سایر فضاهای عمومی و حتی خانه ها و اتاق های شخصی خود، از این خطرات مطمئن نیستیم. به همین دلیل دوری از هوایی که در مورد خطرات آن شایعات و احادیث وجود دارد سخت به نظر می رسد. یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش خطر این است که لپ تاپ ها، تلفن های همراه و تبلت ها را نزدیک بدن خود نگه دارید و بعد از اتمام کار از آنها دوری کنید. اگر از این دستگاه ها استفاده نمی کنید، لازم نیست تمام روز از صبح تا شب روشن باشند. آنها را به سرعت خاموش کنید تا هنگام استفاده از این فناوری، سلامت خود را به خطر نیندازید.

آخرین کلمه

در زندگی مدرن، شیوه زندگی انسان به قدری تغییر کرده است که شاید هرگز به آن فکر نکرده باشیم. بسیاری از وسایل و وسایلی که ما در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم، سال ها پیش در کتاب هایی مانند رمان های جولورن به عنوان داستان تخیلی توصیف شده اند. اگر به دنبال زندگی در شهرها هستید، باید در نظر داشته باشید که انواع آلودگی ها بسته به نوع زندگی اجتناب ناپذیر هستند. آنچه امروزه آلودگی مکرر نامیده می شود یکی از حاشیه های اجتناب ناپذیر زندگی بشر مدرن است. بنابراین یا باید واقعیت را بپذیرید یا به کوه و جنگل و بیابان پناه ببرید!

 آیا وای فای برای سلامتی شما و فرزندانتان خطرناک است؟

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *