مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین روش مصرف عرق کاسنی برای درمان انواع جوش صورت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درمان جوش صورت با عرق کاسنی


امروزه دغدغۀ ذهنی بسیاری از جوانان، رفع جوش و آکنه از صورت و بدنشان و درمان همیشگی آن شده است و بیشترین دلیل مراجعه به متخصصان پوست، رفع این مشکل است. ما برای رفع این مشکل، روش گیاهی و بدون عوارض را پیشنهاد می‌کنیم که همان استفاده از عرقیات خنک برای جوش است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین عرقیات برای درمان جوش صورت، شما را برای داشتن پوستی زیباتر راهنمایی کنیم.


فواید کاسنی برای پوست صورت بی شمار است ، کاسنی یک گیاه پرخاصیت با گل‌های آبی و ارغوانی است که به صورت پراکنده در نواحی مختلف از جمله منطقه آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان رشد می‌کند. طبع این گیاه سرد است که هنگام گرما دمای بدن را متعادل می‌کند و از نظر طب سنتی فواید فراوانی برای بدن دارد.


عرق کاسنی درمان بسیاری از جوش‌های صورت باید کبد را پاکسازی کرد زیرا منشا بسیاری از جوش‌های صورت گرمی و حرارت بدن و یا کثیف شدن خون است.


زمانی که کبدتان را پاکسازی کردید صورتتان هم به تبع آن شفاف و بدون لک و جوش می‌شود. کاسنی، بهترین درمان برای صاف کردن کبد و درخشندگی پوست است.


به گفته متخصصان طب سنتی استفاده از عرق کاسنی جوش‌های صورت را از بین برده و به پوست طراوت و شادابی می‌بخشد.


درمان جوش صورت با عرق کاسنی


جوش صورت و عرق کاسنی


تشخیص جوش صورت


جوش یکی از بیماری‌های پوستی محسوب می‌شود. زیر پوست انسان غدد چربی وجود داشته که از طریق منافذ پوست و فولیکول‌های مربوط به مو، با سطح پوست در ارتباط هستند. داخل این کانال ارتباطی، ماده‌ای روغنی وجود داشته که بر اثر علل مختلفی روی سطح پوست نمایان می‌شود و ما اصطلاحاً به آن جوش یا آکنه می‌گوییم.


انواع جوش


جوش‌ها به شکل‌های مختلف و دلایل مشخصی به وجود می‌آیند. انواع جوش عبارتند از:


  1. جوش سرسیاه: این نوع جوش قابل مشاهده بوده و سر جوش به صورت سیاه ظاهر می‌شود و دلیل سیاهی ارتباطی به کثیفی ندارد.

  2. جوش سرسفید: این نوع جوش به رنگ سفید است و زیر پوست ظاهر شده و از سطح پوست قابل تخلیه شدن نیست.

  3. جوش پاپول یا قرمز: این جوش‌ها به رنگ‌های قرمز و به صورت دردناک ظاهر می‌شوند.

  4. جوش پوسچول یا چرکی: جوش‌های چرکی ظاهری قرمز دارند و سر آن‌ها چرک سفیدی جمع می‌شود.

  5. جوش کیستیک: جوش‌های کیستیک جوش‌هایی هستند که بسیار درناک بوده و در عمق پوست ظاهر می‌شوند و امکان تبدیل به اسکار را دارند.


درمان جوش صورت با عرق کاسنی / عرق کاسنی برای جوش صورت


بهترین عرقیات برای درمان جوش صورت


عرقیات موثر در درمان جوش و آکنه


از خواص داروهای گیاهی و درمان جوش با طب سنتی چه می‌دانید؟! آیا تا به حال تنها نام عرق مورد برای جوش را شنیده اید و از تاثیر عرق کاسنی و شاتره برای جوش اطلاع دارید؟! در ادامه با دلگرم همراه باشید تا بهترین عرقیات خنک برای درمان جوش صورت را بشناسید.


  1. عرق شاتره : یکی از ویتامین‌های لازم برای پوست، ویتامین C است که از خواص شاتره برای جوش صورت است. همچنین طبع معتدل و خشک عرق شاتره به بهبود پوست صورت و رفع جوش کمک بسیاری می‌کند.

  2. عرق بیدمشک : از دیگر عرقیات برای درمان جوش صورت می توان به عرق بیدمشک اشاره کرد. بیدمشک خاصیت کاهش قند خون و بهبود دیابت را دارد. عرق بیدمشک برای جوش صورت مفید بوده و در رفع التهابات پوستی و رفع جوش و آکنه پوست بسیار موثر است.

  3. عرق یونجه : عرق یونجه یک عرق گیاهی برای جوش صورت است. همچنین استفاده از عرق یونجه برای جوش صورت با کاهش کلسترول خون و دفع چربی از بدن همراه است که به کاهش ایجاد جوش کمک می‌کند.

  4. عرق آویشن : عرق آویشن با استفاده از خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد باکتریایی خود، خون را پاکسازی کرده و عاملی برای جلوگیری از التهابات پوستی و به وجود آمدن جوش و آکنه در بدن می‌شود.

  5. عرق اسطوخودوس : عرق اسطوخوددوس نیز همانند آویشن خاصیت ضد میکروبی داشته و مانع از ورود باکتری به داخل خون می‌شود و به عنوان یکی از عرقیات برای جوش صورت به کار می رود.

  6. گلاب : گلاب خاصیت پاک کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی داردو یکی از عرقیات برای جوش است. در درمان جوش صورت با گلاب مواد معدنی و ویتامین‌های موجود درآن برای تغذیه کنندگی پوست استفاده می‌شود.


درمان جوش صورت با عرق کاسنی / عرق کاسنی برای جوش صورت


طریقه مصرف عرق کاسنی برای جوش صورت


دلایل درمان جوش با عرق کاسنی


یکی از دلایل ایجاد جوش در بدن و صورت، مشکلات کبدی است که در بالا به آن اشاره کردیم. استفاده از عرق کاسنی برای جوش صورت رواج بسیاری دارد. عرق کاسنی یکی از عرقیات خنک برای جوش است که با داشتن طبع سرد، محیط کبد را خنک کرده و باعث دفع سموم و صفرا از بدن می‌شود. همین امر به جلوگیری از جوش‌های ناشی از گرمی کمک می‌کند؛ به همین دلیل از عرق کاسنی برای جوش زیر پوستی هم استفاده می‌گردد.


برای درمان جوش صورت با عرق کاسنی بعد از استفاده دوره‌ای از آن خواهید دید که درمان جوش صورت با عرق کاسنی امکان پذیر خواهد بود. شستن صورت با عرق کاسنی برای جوش یکی از روش‌های متداول استفاده از این عرق گیاهی است که این طریقه مصرف عرق کاسنی برای جوش صورت بسیار رواج دارد.


1. رفع گرمی مزاج


بسیاری از جوش‌ها به دلیل غلبه گرمی مزاج و مصرف گرمی‌جات است. عرق کاسنی طبع سردی دارد که با مصرف آن طبع فرد معتدل شده و جوش‌های ناشی از گرمی درمان می‌شوند.



2. کاهش غلظت خون


جوش‌هایی که به علت غلیظ شدن خون به وجود آمده‌اند، با مصرف عرق کاسنی که مستقیماً بر عملکرد کبد تأثیرگذار است، غلظت خونشان رفع شده و همین کارکرد یکی از مهم‌ترین دلایل درمان جوش با عرق کاسنی است.


عرق کاسنی یکی از بهترین درمان‌های طبیعی و سنتی برای صاف کردن کبد است. وقتی که کبد پاکسازی شده و خون کثیف و غلیظ پالایش شود، پوست شما هم شفاف و بدون لک و جوش خواهد شد .



3. تنظیم هورمون‌ها


بسیاری از جوش‌ها با به هم ریختن تنظیم هورمونی بدن ایجاد می‌گردند. کبد وظیفه تنظیم هورمون‌ها را در بدن به عهده دارد که با اختلال عملکرد کبد مشکلات بسیاری از جمله اختلال هورمونی به وجود می‌آید. عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.



4. ضدمیکروب


عرق کاسنی بدن را سم‌زدایی کرده و میکروب‌ها را منهدم می‌کند؛ بنابراین جوش‌های میکروبی با مصرف آن بهبود می‌یابند.


درمان جوش با عرق کاسنی تنها یکی از تأثیرات این ماده برای پوست است. عرق کاسنی رنگ پوست را روشن می‌کند و بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را نیز التیام می‌بخشد. همچنین با داشتن انواع ویتامین‌ها، از پیری پوست جلوگیری می‌کند.


در واقع عرق کاسنی یکی از بهترین درمان‌های طبیعی و سنتی برای صاف کردن کبد است. وقتی که کبد پاکسازی شده و خون کثیف و غلیظ پالایش شود، پوست شما هم شفاف و بدون لک و جوش خواهد شد.

طریقه مصرف عرق کاسنی برای درمان جوش


برای درمان جوش با عرق کاسنی، توصیه می‌شود که عرق کاسنی و شاه‌تره را با هم مخلوط کرده (نسبت دو به یک) و روزی سه لیوان از این مخلوط را قبل از هر وعده غذایی بنوشید.


درمان جوش صورت با عرق کاسنی / عرق کاسنی برای جوش صورت


آیا کاسنی جوش‌های صورت را از بین می‌برد ؟


کاسنی دارای بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند عناصر روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، اسیدفولیک، آهن و پتاسیم است که همگی برای بدن ضروری و مفید هستند. عرق کاسنی در درمان لک و جوش بسیار مؤثر است،


عرق کاسنی و دفع سموم کبدی


عرق کاسنی با اثراتی که بر روی کبد می‌گذارد، زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و بدین ترتیب زردی را رفع می‌کند. این خاصیت کاسنی می‌تواند تب‌بر نیز باشد.


بهترین زمان مصرف عرق کاسنی


بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی، صبح قبل از صبحانه و ناشتاست، بهتر است برای درمان جوش با عرق کاسنی و مصرف آن، عرق کاسنی را به آب اضافه کنید تا مواد مغذی آن را بهتر بتوانید دریافت کنید.


طبع عرق کاسنی


طبع عرق کاسنی سرد است و در از بین بردن حرارت بدن و احساس سستی و ضعف و رنگ‌پریدگی و به‌خصوص مشکلات کبد بسیار مفید است. اگر طبع شما سرد است در استفاده از عرق کاسنی باید احتیاط کنید.


بیشتر بخوانید  5 نوع چاقی شکمی و ترفندهایی برای از بین بردن آن
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *