خراسان رضوی قهرمان دختران نوجوان کشور شد



به گزارش ایرنا ، مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان دختر کشور از 18 تیر به میزبانی چهارمحال و بختیاری آغاز می شود. تیم خراسان رضوی پس از دو روز رقابت موفق به کسب پنج مدال طلا ، چهار نقره و دو برنز شد.

دختران تهرانی نیز با سه مدال طلا ، سه نقره و سه برنز روی سکو رفتند و تیم البرز با سه مدال طلا و یک نقره مقام سوم مسابقات دو و میدانی نوجوانان کشور را از آن خود کرد.

در طی این مسابقات ، دو محدودیت ملی در ماده 100 متر مسدود شده و پیاده روی 5000 متری مختل شد.

آجین گادری ، یک ورزشکار از استان کردستان ، در 15 صدم ثانیه رکورد 100 متر ملی را شکست و صبا فرمانپور همدان در مدت 2: 29.44 دقیقه توانست رکورد 5000 متر را ثبت کند و رکورد 30: 15.14 را ثبت کند. دقیقه بهبود گروه سنی

همچنین در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور و انتخاب تیم ملی برای مسابقات آسیایی کویت که با شرکت 186 دختر در ورزشگاه “شهدای دانش آموز شهرکرد” و شلمزار در 100 متر با مانع پس از ثبت رکورد توسط آجینه قادر انجام شد. ، یاسمین نعیموراد خراسان رضوی و محدثه مرادی از آذربایجان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

نسا نجاری از همدان و سیما هراتی پس از شکستن رکورد 5000 متر پیاده روی صبا فرمانپور موفق شدند پس از او در جایگاه دوم و سوم این ورزش قرار بگیرند.

یاسنا بهمردی از تهران در پرش با نیزه رکورد 2 متر و 90 سانتی متر ثبت کرد و به مدال طلا دست یافت ، شیرین بطحایی از گیلان در جایگاه دوم قرار گرفت و ستیا محمد محمدپور از تهران در جایگاه سوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  حسین زهی: در بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی به نظرات مردم توجه شود

در ماده 100 متر ، ملینا اسماعیلی از البرز با رکورد 12.38 ثانیه مدال طلا را از آن خود کرد. مینا شافعی ، فرسه کافی ، ورزشکارانی از مقدم ، خراسان رضوی نیز دو مدال نقره و برنز کسب کردند.

یاسمین عسگری دیگر ورزشکار خراسان رضوی در ماده 800 متر با رکورد 2: 31.84 دقیقه مقام اول را کسب کرد در حالی که مهدی زارعی از فارس و آیدا نارویی از سیستان و بلوچستان دوم و سوم این رشته شدند.

در پرش سه پله ، عنوان به زهرا حافظی از یزد رسید. حافظی رکورد 11 متر و 86 سانتی متر را در این ماده ثبت کرد ، سلما سلطانی از گلستان و نسا مرادی از کرمانشاه در این ماده دوم و سوم شدند.

بیتا فکری ورزشکار تیم دو و میدانی تهران با رکورد 56 متر و 36 سانتی متر اولین عنوان پرتاب چکش خود را در این مسابقات کسب کرد. ملیکا نوروزی از البرز دوم شد و محدث مینایی پور از گیلان سوم شد.

مقام اول این دیسک به میزبان رسید و مهشید آدل دیسک را در این ماده 39 متر و 58 متر پرتاب کرد و مدال طلا را به گردن آویخت ، ناره قرهانی از اصفهان و ستایش مرادی از کرمانشاه نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

غزال گومار در رده 400 متر با رکورد 1: 01.24 دقیقه مدال طلا را برای تیم کرمانشاه به دست آورد.مینا ناصری از خراسان رضوی و روژبین جهانی از آذربایجان غربی نیز پس از او بر سکوهای دوم و سوم این ورزش ایستادند.

بیشتر بخوانید  تمرکز آمریکا بر امنیت منطقه ای با بی ثبات سازی افغانستان - اخبار قزوین - اخبار استانهای تسنیم

زهرا حافظی با رکورد 5 متر و 49 سانتیمتر پرش طول کرد و دومین مدال طلای تیم یزد را به دست آورد و سانا مرادی از کرمانشاه و سلما سلطانی از گلستان در پرش طول به مدال نقره و برنز دست یافتند.

مسابقات وزنه برداری با پیروزی الهه علیزاده ایلامی به پایان رسید که علیزاده در این ماده رکورد 13 متر و 26 سانتی متر را ثبت کرد ، بهاره واحدی از گلستان در جایگاه دوم ایستاد و نرجس بهروزی از بوشهر عنوان سوم را کسب کرد.

عاطفه سرافراز از یزد با رکورد یک متر و 58 سانتی متر قهرمان پرش ارتفاع شد.مدال های نقره و برنز این ماده را نیز کیانا کارامیوا و ستایش شجاعت منش از تیم تهرانی به دست آورد.

ملینا اسماعیلی البرز رکورد 25.99 ثانیه را در 200 متر برای کسب مدال طلا ثبت کرد ، مینا شافعی به مجموع مدال های تیم خراسان رضوی یک مدال نقره اضافه کرد و ثمین جعفرزاده از آذربایجان شرقی نیز به مدال برنز رسید.

صبا خراسانی از تهران با کسب امتیاز 3917 مقام اول را کسب کرد ، الناز موسایی دیگر رقیب تهرانی نایب قهرمان شد و دنیا انتصاری از گیلان سوم شد.

یاسمن نیموراد موفق شد با رکورد 1: 0758 دقیقه زودتر از سایرین در 400 متر با مانع به فینال برسد ، آوا چهارتانگی از خوزستان و فائزه الحسن از خراسان رضوی نیز مقام های دوم و سوم این مسابقات را به دست آوردند.

در مسابقات امدادی تیم خراسان با 2: 28.30 دقیقه اول شد ، تیم های تهران و کرمانشاه نیز به مقام دوم و سوم این ورزش رسیدند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

مویده وزیری از خراسان رضوی در رده 1500 متر با رکورد 5: 26.89 دقیقه مدال طلای دیگر تیم خود را بدست آورد ، رزیتا از چهارمحال و بختیاری نیز نقره گرفت و پریما رسولی از هرمزگان عنوان سوم را کسب کرد.

مدال طلای دیگر تیم خراسان رضوی توسط ساتیاش امینی یزدی با رکورد 8: 31.81 دقیقه در 2000 متر با مانع به دست آمد.کیمیا محمدی از لرستان و فائزه عابدی نژاد از کوم مقام های دوم و سوم این دوره را به دست آوردند.

در پرتاب نیزه ، مانا حسینی با رکورد 35 متر و سیصد سانتی متر قهرمان شد ، یک فنر از گلستان در این ورزش در جایگاه دوم مدال نقره گرفت و حنانه جدید از اردبیل نیز به مدال برنز رسید.

کوثر گاسمی از کرمانشاه در ماده 3000 متر با رکورد 11: 36.49 دقیقه مقام اول را کسب کرد و نرگس نیکروس و فائزه گوربانیان از سمنان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا ، تیم های کردستان ، گلستان و یزد عناوین برتر مسابقات دو و میدانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی برای بازی های آسیایی کویت را که به میزبانی چهارمحال و بختیاری در تاریخ 6 و 7 تیر برگزار شد ، کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید