مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر مهم وزیر در مورد رتبه بندی معلمان / زمان اجرا و نحوه پرداخت معوقات «رتبه بندی معلمان» منتشر شد + جزئیات

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی رتبه بندی معلمان، درباره زمان اجرا و نحوه پرداخت معوقات ناشی از اجرای این مصوبه گفت: قانون: طبق قانون رتبه بندی باید از 31 شهریور 1400 اجرا شود که 38 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال پیش بینی شده است. بر اساس وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه، پس از اتخاذ تصمیم، معوقات بر اساس نیاز دولت پرداخت خواهد شد.

یوسف نوری مهمان شبکه خبر سیما از جزئیات اجرای قانون رتبه بندی معلمان خبر داد و اظهار داشت: آیین نامه اجرایی قانون نظام ارزشیابی معلمان منتشر شده و نسخه اولیه آیین نامه اجرایی آیین نامه خواهد بود. روز سه شنبه آماده است و جلسات مشترکی با اداره کار و سازمان برگزار خواهد شد. برنامه و بودجه شکل می گیرد و انتظار نداریم بیش از یک هفته زمان ببرد تا نهایی شود.

وی افزود: در تبصره ماده 4 آیین نامه اجرایی از ما خواسته شد تا با همکاری سازمان استخدامی و امور برنامه ـ بودجه نسبت به تنظیم روند اجرای آیین نامه اقدام کنیم که به سرعت انجام خواهیم داد و برخی از وظایف دیگر، همانطور که قبلاً در نظر گرفته شد، آماده شده اند تا به سرعت به پایان برسند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان تصویب سند اصلاحات بنیادین رتبه بندی یکی از ارکان ارتقای کیفی و ارتقای حرفه ای معلمان تلقی شده است، گفت: در نهایت اراده دولت و مجلس بر سر قرار گرفته است. اجرای رتبه بندی و در حال حاضر فرآیندهای مربوطه تکمیل شده است و با ارتقای صلاحیت های حرفه ای، بالطبع به بهبود زندگی معلمان کمک خواهد کرد.

نوری درباره تغییرات آیین‌نامه فعلی نسبت به طرح اولیه و برخی نارضایتی‌های جامعه فرهنگی از نسخه‌های اصلی آیین‌نامه گفت: جمعیت استفاده‌کنندگان از رتبه‌بندی تقریباً 800 هزار نفر است و این اطمینان را خواهد داد که همه چیز نیست. اما می توان گفت رتبه بندی برای رسیدن به هدف ارتقای کیفیت آغاز شده و در نهایت رتبه به سمت هدف نهایی خود پیش می رود.

وی افزود: آیین نامه پیشنهادی ما با آیین نامه فعلی تفاوت مادی ندارد، اما ریزه کاری ها مشخص شده است، مثلاً می گوید چه کسانی مشمول رتبه بندی نیستند، چه کسانی به سایر دستگاه های اجرایی منصوب یا منتقل می شوند، مازاد نیرو یا در از بین بردن مدرسه و غیره از این جمله است.

بیشتر بخوانید  انتشار سریال «جیران»، حداکثر یک هفته به تاخیر افتاد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازنشستگان قبل از شهریور 1400 مشمول رتبه بندی نمی شوند، اظهار داشت: رتبه بندی ویژه معلمان شاغل است. با سرعت و دقت لازم به سمت اجرای رتبه بندی پیش می رویم. این رتبه بندی شامل نیروهای اداری نمی شود و اگر شایستگی معلمی را داشته باشند و کار آموزشی انجام دهند در رتبه بندی قرار می گیرند، اما نمی توانند به مدیریت برگردند، هرچند بازگشت آنها به آموزش و پرورش بر اساس نیازی است که ما داریم.

نوری در پاسخ به این سوال که چرا معلمانی که رتبه ارزشیابی لازم را کسب نمی کنند تنزل رتبه می کنند؟ وی گفت: بر اساس مقرره قانونگذار ارزشیابی معلمان باید هر سه سال یکبار انجام شود. در صورتی که معلمان نتوانند در دوره ارزشیابی رتبه بعدی را کسب کنند، در مراحل اداری قرار خواهند گرفت. فردی که معلم است به مرور زمان باید چهار مولفه شایستگی معلمی را به دست آورد و برای رهبری معلمی به میدان بیاورد و اگر موفق نشد باید به مجموعه اداری برود و نتواند به خدمت ادامه دهد. به عنوان معلم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم باید همیشه آماده باشد که اکثرا اینطور است. یکی از صلاحیت های مغفول مانده صلاحیت های عمومی است. شایستگی های فردی مبتنی بر باورها، اعتقادات و انگیزه ها است و این همان چیزی است که شایستگی های زیر را تشکیل می دهد. این موارد توسط ارزیاب های حرفه ای و متخصص ما رتبه بندی می شوند. برای ارزیابان ویژگی های خاصی وجود دارد که یکی از آنها فوق لیسانس یا بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه آیین نامه اجرایی کلیات را بیان کرده و جزئیات بیشتری در تدوین دستورالعمل مشخص شده است، گفت: نکات به سمت کارهای پژوهشی کیفی معلمان مانند اقدام پژوهی رفته و به مستندسازی و غیره نرسیده است. این رتبه بندی برای شروع چرخش سیستم آموزش عمومی از یک سیستم یک ردیفه به یک سیستم شش لایه انجام شد.

بیشتر بخوانید  کهگیلویه و بویراحمد یک شهید گمنام را می پذیرد

روشن است اگر معلمی نمره طبقه را نگیرد چه اتفاقی می افتد؟ وی گفت: این را قانونگذار پیش بینی کرده بود و اعلام شد که هر کدام از همکاران فرهنگی در صورت عدم کسب حداقل نمره و کسب رتبه از امتیازات رتبه اول یعنی تربیت معلم برخوردار می شوند. اما برای کسب رتبه یک سال مهلت داده می شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر وضعیت معلمان نیز گفت: برای دانش آموزان تازه استخدام شده تغییر وضعیت منوط به دریافت عنوان مربی است و در صورت دریافت رتبه مربی پس از دو دوره ارزشیابی تغییر می کند. وضعیت آنها البته در فرآیند رتبه بندی لحاظ می شوند.

وی با بیان اینکه امکان وصول و ثبت اعتراض وجود دارد، گفت: در صورت تخلف ارزیابان و ارزیابان، حذف آنها در آیین نامه قید می شود تا همه به وظایف خود به درستی عمل کنند.

نوری درباره مبنای انتخاب هیأت ارزشیابی گفت: تعداد هیأت های ارزشیابی را قانون تعریف می کند که شامل افرادی از کارکنان اداری، کارکنان، نمایندگان معلمان و روسای دانشگاه ها می شود و البته لایه هایی وجود دارد و به عنوان مثال. ، امتیازاتی مانند استاد در بورد برای سنجش به صورت متمرکز بررسی شده و عنوان دانشیار معلم در هیأت بررسی مرکزی تأیید شود. آیین نامه بازنگری شده تا کمترین ایراد را داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مبنای محاسبه و پرداخت معوقات گفت: در قانون اعمال رتبه بندی از 31 شهریور 1400 قابل مشاهده است و در جدول 9 قانون بودجه 38 هزار میلیارد تومان برای در نظر گرفته شده است. این. . پس از تصمیم گیری، بخشی از معوقات مربوط به اسناد بدهی خواهد بود. به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، پرداخت ها بر اساس نیاز دولت انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت زمانی برای دستیابی به اهداف رتبه بندی وجود دارد؟ وی بیان کرد: در آیین نامه مقرر شده است که وزارتخانه گزارشی از تاثیر رتبه بندی بر نظام آموزشی تهیه و پس از دو سال اجرا به هیئت دولت ارائه کند.

بیشتر بخوانید  نمونه سوال ریاضی پنجم نوبت دوم ۱۴۰۰ با جواب – ایران چطور

نوری گفت: این انتظار وجود دارد که رتبه بندی با سرعت بیشتری اجرا شود اما باید سریع و دقیق اجرا شود. ما به نظرات احترام می گذاریم، اما چنین چیزهایی زمان می برد. به عنوان مثال، قانون معاملات پرداخت هماهنگ در سال 2086 تصویب شد، اما در سال 2088 اجرا شد، اما دولت پس از شش ماه رتبه بندی را اعمال کرد و بودجه آن تامین شد. باید بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم. آیین نامه اجرایی رتبه بندی دارای 26 ویرایش و دارای حذف و اضافات بود. من ندیده ام که اینقدر روی مقررات قوانین دیگر کار شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دوم ارائه خود به موضوع ثبت نام مدارس و مشکلات پیش روی اولیا پرداخت و اظهار داشت: در سال های گذشته سامانه های خوبی داشتیم اما در دو سال گذشته رها شد که مشکلات زیادی را به همراه داشت. که منجر به اصلاحات در سال جاری شد

وی افزود: ثبت نام بین پایه های مدارس به صورت خودکار انجام می شود مگر اینکه بخواهند پرونده را به مدرسه دیگری منتقل کنند که باید به صورت الکترونیکی انجام شود. نیازی به اخذ مدارک نیست و مدارک شخصی فقط در کلاس اول الزامی است. گرایش به مدارس دولتی افزایش یافته است، اما در برخی مناطق به خصوص در شمال و مرکز تهران، مدارس دولتی کم داریم و املاک ما که مثلاً در اختیار مدارس غیردولتی است، باید به مدارس غیردولتی تبدیل شوند. مدارس عادی

نوری در واکنش به اینکه به نظر می رسد خط کشی مدارس منسوخ شده است، گفت: از قبل با همکاری شهرداری تعیین حریم شده است. تلاش ما برای حل مشکلات است. ما یک گروه ارزیابی عملکرد را برای حل مشکلات مردم تعیین می کنیم. مردم با ستاد نظارت بر ثبت نام در تهران تماس بگیرند و از مدیرکل شهرات تهران می خواهم این موضوع را در دستور کار قرار دهد تا شرایط محدودیت جغرافیایی برای ثبت نام باعث دردسر بیشتر مردم نشود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *