خبر خوش مجلس از یارانه جدید



آنچه دیگران می خوانند:

گمانه زنی ها در مورد یارانه جدید و افزایش یارانه ها برخلاف وعده مسئولان محقق نشده است. تاکنون هیچ یک از مسئولان موضوع پرداخت یارانه جدید را مطرح نکرده اند اما یارانه جدید به گفته کارشناسان به سال آینده موکول شده است. یارانه جدید به گفته برخی نمایندگان به صورت نقدی پرداخت خواهد شد و در زیر به آخرین اخبار یارانه جدید می پردازیم.

رضا تقی پور انوری در تشریح افزایش اخیر تعرفه اینترنت توسط اپراتورها گفت: تعرفه های اینترنت باید معقول باشد تا بتوان در شبکه سرمایه گذاری کرد تا ظرفیت اینترنت افزایش یابد، به طوری که تعرفه ها روان شود، دولت باید مستقیما وارد شود و یارانه بدهد. “یک پیشنهاد.”

وی گفت: اپراتورها بر اساس تعرفه هایی که در سال 95 به آنها اعلام شده است در حال تعیین سقف تعرفه هستند و روسای وزارت ارتباطات و اپراتورها این موضوع را در کمیسیون صنعت مطرح کرده اند.

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به اینکه اپراتورها در بحث رقابت تخفیفات زیادی به ویژه روی بسته ها ارائه کردند، گفت: ارز و به دلیل اینکه مبنای سرمایه گذاری در این حوزه ارزی است، اپراتورها نتوانستند به درستی عمل کنند. سرمایه گذاری در زیرساخت ها و توسعه شبکه».

این اظهارات تگی پور انوری در خصوص افزایش تعرفه اینترنت در شرایطی بیان شد که در روزهای پایانی سال 1400 رئیس کمیسیون اینترنت سازمان تهران در نشست خبری پایان سال از هزینه ها خبر داد. ارائه دهندگان اینترنت به طور مداوم در حال افزایش هستند.برای اصلاح تعرفه ها و افزایش 100 درصدی تعرفه ها را تنها راه ادامه کار ISPها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید  حضور پررنگ رابعه اسکویی در خاکسپاری زهره فکور صبور

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک در این نشست تاکید کرد که بر اساس تجربه جهانی، تعرفه اینترنت در ایران بر اساس افزایش هزینه ها و تورم مدیریت نمی شود. این تعرفه بسیار بالاتر از نرخ تورم کاهشی بود.

از سوی دیگر مصطفی آقامیرسلیم نماینده مجلس در بحبوحه توافقات و مخالفت ها در خصوص افزایش تعرفه اینترنت نیز اعلام کرد که این روند افزایش تعرفه ها منطقی نیست و موضوع در مجلس بررسی و رصد می شود. .


دیدگاهتان را بنویسید