مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حقوق بازنشستگان 1

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ و افزایش حقوق مجدد و واریز همسان سازی حقوق در اردیبهشت 1402 در ادامه مطلب…

 

بازنشستگان در ایران در مورد معیشت و حقوق خود با طیف وسیعی از چالش ها مواجه هستند. علیرغم اینکه دولت ایران به شهروندان بازنشسته حقوق بازنشستگی می دهد، بسیاری از مستمری بگیران به دلیل نرخ تورم بالا و عدم حمایت دولت برای تامین مخارج زندگی خود با مشکل مواجه هستند.

یکی از مشکلات اساسی بازنشستگان در ایران افزایش هزینه های زندگی است. نرخ تورم در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و بازنشستگان را برای تامین نیازهای اولیه مانند غذا، مسکن و مراقبت های بهداشتی با مشکل مواجه کرده است. این امر به ویژه برای کسانی که با درآمد ثابت زندگی می کنند چالش برانگیز است، زیرا حقوق بازنشستگی آنها مطابق با تورم افزایش نمی یابد.

یکی دیگر از مشکلات پیش روی بازنشستگان در ایران عدم دسترسی به خدمات درمانی است. بسیاری از شهروندان بازنشسته از بیماری‌های مزمنی رنج می‌برند که نیاز به درمان مداوم و دارو دارند. با این حال، به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی، بسیاری از بازنشستگان نمی توانند به مراقبت های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این می تواند منجر به عوارض جدی سلامتی و حتی مرگ در برخی موارد شود.

در کنار این چالش ها، مستمری بگیران در ایران نیز با تبعیض و حاشیه نشینی مواجه هستند. بسیاری از کارفرمایان تمایلی به استخدام کارگران مسن تر ندارند، که می تواند کار را برای بازنشستگانی که می خواهند یا نیاز به ادامه کار دارند دشوار کند. علاوه بر این، در جامعه ایران به طور کلی بی احترامی نسبت به سالمندان وجود دارد که می تواند منجر به انزوای اجتماعی و تنهایی شود.

بیشتر بخوانید  شروع تحویل خودروهای جدید در بورس کالا از 9 شهریور 1401 + جزئیات

با وجود این چالش ها، برخی سازمان ها برای بهبود زندگی بازنشستگان در ایران تلاش می کنند. به عنوان مثال، صندوق بازنشستگی ایران به شهروندان بازنشسته کمک های مالی و سایر خدمات حمایتی ارائه می کند. علاوه بر این، چندین سازمان غیردولتی (NGO) وجود دارند که به نمایندگی از افراد مسن در ایران فعالیت می کنند.

به طور کلی، در حالی که منابعی برای بازنشستگان در ایران وجود دارد، بسیاری هنوز با فقر، پیامدهای بد سلامتی و انزوای اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند. برای سیاست گذاران و سازمان های جامعه مدنی مهم است که نیازهای این جمعیت آسیب پذیر را در اولویت قرار دهند و در جهت بهبود کیفیت زندگی آنها تلاش کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *