مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر بد دیگر درباره کرونای اومیکرون از آفریقای جنوبی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، یافته‌های یک بررسی کوچک شامل ۷ مورد کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که سویه‌ی اومیکرون ممکن است حتی پس از تزریق دوز یادآور واکسن‌ها از سد حفاظت آنها عبور کند.

این بررسی در یک گروه هفت‌نفره از مسافران آلمانی بازدیدکننده از شهر «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی انجام شد که در ۲۵ تا ۳۹ ساله بودند و در زمانی در فاصله میان اواخر ماه نوامبر (آبان) یا اوائل ماه دسامبر (آذر) با سویه اومیکرون کروناویروس آلوده شده بودند.

همگی این افراد فقط علائم خفیف تا متوسط داشتند و نیاز به بستری شدن پیدا نکرده بودند.

در میان این گروه، شش نفر به طور کامل با واکسن فایزر/بیونتک واکسینه شده بودند و پنج نفر از این شش نفر دوز سوم یادآور واکسن فایزر و نفر ششم یک دوز یادآور واکسن مدرنا را دریافت کرده بود.

نفر هفتم یک دوز اولیه واکسن آسترازنکا و سپس یک دوز دوم واکسن فایزر و در نهایت یک دوز سوم یادآور واکسن فایزر دریافت کرده بود. هیچکدام از این افراد عفونت گذشته با کووید-۱۹ را گزارش نکرده بودند.

این عفونت‌ها در فاصله یک تا دو ماه پیش از دریافت دوز سوم یادآور یا تقویتی واکسن‌ در این افراد رخ داده بود.

 ولفاگانگ پریسر، ویروس‌شناس در دانشگاه استلنبوش آلمان و یکی از پژوهشگرانی که این بررسی را انجام داده است، گفت این بررسی در حال حاضر در روند «داوری همتا»  (بازبینی کارشناسان مستقل) قرار دارد تا در یک ژورنال پزشکی منتشر شود. او گفت این بررسی نشان داد که عفونت با سویه‌ی اومیکرون و بیماری علامت‌دار ناشی از آن حتی در افرادی که دوزهای یادآور واکسن‌های کرونا را دریافت کرده‌اند،‌امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید  دلیل سوال از وزیر آموزش و پرورش چیست؟

«سازمان امنیت بهداشتی انگلیس» هفته پیش اعلام کرد کرد که یک بررسی بسیار بزرگتر شامل ۵۸۱ بیمار در این کشور نشان داده است که تزریق دوز یاداور واکسن به میزان زیادی باعث بازگرداندن حفاظت در برابر بیماری خفیف ناشی از سویه‌ی اومیکرون می‌شود و تا حدی افت شدید اثربخشی واکسن‌ها را برطرف می‌کند.

دانشمندان گمان می‌کنند که سویه‌ی جدید اومیکرون کرونا با توجه به انتشار سریع آن در جوامع واگیرتر از سویه‌های قبلی کروناویروس باشد، اما می‌گویند هنوز خیلی زود است که نتیجه‌گیری قطعی درباره شدت بیماری که ایجاد می‌کند، انجام داد.

کارشناسان پزشکی می‌گویند واکسیناسیون هنوز ابزاری اساسی در مقابله با پاندمی فعلی کرونا است.

پریسر هم گفت: ‌«واکسن هنوز باعث حفاظت ما در برابر بیماری شدید و مرگ می‌شود: ما در این باره کاملا مطمئن هستیم.»

اما او افزود: «چشم‌اندازی که دارد ظاهر می‌شود این است که این ویروس در گریز از پاسخ ایمنی قابلیت بسیار زیادی دارد…بنابراین روشن است که ما به یک گونه روزآمدشده واکسن نیاز خواهیم داشت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *