مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خار پاشنه: یک درمان گیاهی برای پاشنه پا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خار پاشنه چیست؟ علت درد پاشنه پا پاشنه پا است

خار پاشنه (خار پاشنه پا) یا خار پاشنه یکی از ریشه های برجسته درد در اطراف پاشنه پا است البته یک برجستگی استخوانی کوچک در محل اتصال فاسیای کف پا. به استخوان پاشنه. پس از تلاش زیاد و پیاده روی های طولانی مانند افراد چاق با ایجاد تب در کف پا، این خار از خواب بیدار شده و با رسوب کلسیم بیشتر مشخص و دردناک می شود. این خار در چشم اشعه ایکس از پاشنه پا داره روشن میشه خار پاشنه در پشت پاشنه و در محل اتصال تاندون آشیل ظاهر می شود و اگرچه نادرتر از قسمت تحتانی ستون فقرات است، اما به دلیل فشار و پیاده روی طولانی و همچنین برخی بیماری ها می تواند دردناک باشد.

با دلگرم کننده راه های درست را دنبال کنید درمان پاشنه پا آن ها ملاقات می کنند.

درد پاشنه

علائم و نشانه های پاشنه پا

شایع ترین علت فاشیای کف پا فشار یا التهاب فاسیای کف پا است (رباط بلند در کف پا) است. این عارضه به عنوان التهاب کف پا شناخته می شود و گاهی اوقات با خار پاشنه همراه است.بیماران مبتلا به خار پاشنه اغلب درد در کف پا به خصوص در ناحیه پاشنه پا را تجربه می کنند. سایر علائم مرتبط با خار پاشنه عبارتند از:

التهاب زیر پاشنه، به ویژه در صبح یا پس از عدم فعالیت طولانی مدت. به طور کلی پس از کمی پیاده روی و گرم کردن، درد کمی کاهش می یابد. مشکل این است که اعصاب و رگ های خونی نیز شل می شوند و تغییر ناگهانی در راه رفتن باعث واکنش دردناک فشار می شود. این فشار پس از گرم شدن بدن آزاد می شود. این مشکل به ویژه برای کسانی که اخیراً به خار پاشنه مبتلا شده اند صادق است. در موارد شدید، بیمار هنگام راه رفتن احساس درد می کند و بدتر می شود.

درد در کف پا هنگام ایستادن

خشکی یا منقبض شدن رباط‌های کف پا، بی‌حرکتی مکرر و خار پاشنه طولانی مدت از علل شایع خار پاشنه و درد شدید است. به همین دلیل است که گاهی به کفش‌های پاشنه‌دار پاشنه پلیسی می‌گویند.
فاسیای کف پا سفت و منقبض می شود که یک واکنش فشرده سازی است. دردی که در حین رانندگی احساس می کنید ناشی از وضعیت غیر طبیعی پا است.
تعیین محل دقیق درد در پاشنه اغلب دشوار است، زیرا یا تمام کف پا دردناک است یا درد تا پاشنه پا کشیده می شود. همچنین شدت درد پاشنه پا هر روز تغییر می کند.
سعی کنید به تمام علائم پاشنه پا توجه کنید و به دنبال درمان به موقع باشید. هر چه سن آسیب بیشتر باشد، درمان آن سخت تر است.

لولا

انواع پاشنه

التهاب پلانتار فاسیای اولیه

در فاشیای کف پا اولیه، این عارضه منجر به تحمیل وزن مکانیکی بیش از حد بر کل بارهای داخلی و خارجی فاسیای کف پا می شود.

التهاب پلانتار فاسیای ثانویه

التهاب کف پا در فاسیای ثانویه در نتیجه ضربه مستقیم به فاسیا و بیماری سیستمیک رخ می دهد. آرتروز یکی از این بیماری هاست که چسبندگی فاسیا به استخوان پاشنه (پالکانئوس) را تحت تاثیر قرار می دهد.همانطور که توضیح داده شد، علل خار پاشنه در واقع مشکل استخوانی نیست، با این حال اشعه ایکس از ناحیه آسیب دیده خالی است. بی فایده. با این حال، درد پاشنه در درجه اول نتیجه آسیب بافت نرم است.

بیشتر بخوانید  آیا احتمال انتقال سل پوستی از ماهی قرمز به انسان وجود دارد ؟

علل و علل پاشنه پا

در شرایط عادی، رباط کف پا به عنوان ضربه گیر عمل می کند و حمایت لازم را از قوس پا فراهم می کند. اگر این رباط بیش از حد کشیده شود، پارگی های کوچکی روی آن ایجاد می شود. کشش و پارگی مکرر باعث تحریک و حساسیت یا التهاب این رباط می شود.

برخی از عواملی که خطر ابتلا به بیماری پاشنه پا را افزایش می دهند عبارتند از:

سن

خار پاشنه بیشتر در سنین 40 تا 60 سالگی دیده می شود.

حرکات خاصی انجام دهید

فعالیت هایی مانند دویدن در مسافت طولانی، باله و ورزش های هوازی که فشار زیادی به پاشنه و بافت همبند وارد می کند، یکی از مهم ترین علل خار پاشنه در سنین پایین است.

نقص در مکانیک پا

صافی کف پا، قوس بیش از حد کف پا یا حتی الگوی راه رفتن غیرطبیعی تأثیر منفی قابل توجهی بر توزیع وزن در هنگام ایستادن دارد و فشار اضافی بر روی رباط کف پا وارد می کند.

چاقی

هر کیلوگرم اضافه وزن به معنای فشار بیشتر بر روی رباط کف پا است.

استخدام در مشاغلی که نیاز به اقامت طولانی تری دارند

کارگران کارخانه، معلمان و سایرین که مجبورند برای مدت طولانی روی سطوح سخت راه بروند یا بایستند، ناخواسته به رباط های کف پای خود آسیب می رسانند.

پابرهنه راه رفتن

راه رفتن بدون کفش باعث ایجاد فشار و کشش غیر ضروری و بیش از حد بر روی رباط کف پا می شود و می تواند باعث درد پاشنه پا شود.

لولا

تشخیص پاشنه پا

فیزیوتراپیست یا پزشک ورزش خار پاشنه و فاشیای کف پا را بر اساس علائم، سابقه پزشکی و معاینه بالینی تشخیص می دهد. پزشک پس از تایید تشخیص خار پاشنه یا فاشیای کف پا، علت خار پاشنه و زمان بروز این عارضه را بررسی کرده و سپس بهترین درمان را تجویز می کند. وجود آپاندیس استخوانی در داخل فاسیای کف پا یا در محل اتصال آن به استخوان پاشنه به نام خار پاشنه یا پاشنه در تصاویر رادیوگرافی تشخیص داده می شود. انجام سونوگرافی (سونوگرافی) و م. آر. آه، ممنون. برای تعیین زائده های استخوانی، التهاب و پارگی فاسیای کف پا مفید است. آزمایشات پاتولوژیک برای اسپوندیلوآرتروپاتی ممکن است علائم مشابه خار پاشنه را در فاشیای کف پا نشان دهد.

درمان پاشنه پا

در زیر روش های درمان پاشنه پا آورده شده است.

یکی دیگر از راه های درمان این بیماری استفاده از کفی و کفش طبی است.

کمپرس سرد

بیمار می تواند با قرار دادن کیسه یخ چند بار در روز و هر بار به مدت 20 دقیقه، التهاب و درد پاشنه پا را کاهش دهد. البته به هیچ وجه نباید یخ را مستقیماً روی پوست قرار داد و باید یک حوله نازک بین یخ و پاشنه پا قرار داد.

فعالیت ها را محدود کنید

بیمار می تواند با کاهش فعالیت هایی که باعث کشیدگی پاشنه پا می شود، به پاشنه پا استراحت دهد.
داروها: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن، معمولا برای کاهش التهاب و درد در پاشنه پا توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  15 علامت اصلی و مهم سرطان خون

آتل شب

بستن آتل شبانه، رباط کف پا را در طول شب و هنگام خواب دائماً در کشش قرار می دهد و از جمع شدن و بازگشت آن به شکل اولیه خود جلوگیری می کند که باعث کاهش درد صبحگاهی در برخی بیماران می شود.

کفی کفش و پد پاشنه

پدهای طبی ساخته شده برای هر بیمار با خنثی کردن چرخش مچ پا به داخل (پروناسیون) و جلوگیری از کشیدگی بیش از حد رباط کف پا به کاهش درد و خار پاشنه کمک می کند. علاوه بر این، کاهش وزن پاشنه تحمیلی نیز در طراحی این کفی ها لحاظ شده است. یک سوراخ برای نصب پاشنه در پاشنه کفی طبی سفارشی تعبیه شده است که باعث کاهش ضربه پا به زمین می شود. تاثیر این نوع کفی در کاهش یا حتی از بین بردن درد ناشی از خار پاشنه می باشد. پدهای طبی سفارشی طراحی و تولید شده برای بیماران با استفاده از کفی فشرده یا اسکن سه بعدی در کلینیک های ارتوپدی فنی بهترین نتایج را به همراه دارد.

درد پاشنه پا را می توان با پدهای طبی درمان کرد که پروناسیون بیش از حد مچ پا را اصلاح کرده و قوس پا را باز می کند. این کفی ها باید به اندازه کافی قوی باشند تا از رباط کف پا در برابر کشیدگی غیر ضروری محافظت کنند و به صورت پویا قوس پا را بالا نگه دارند. استفاده از این پدها حداکثر پس از 2 تا 3 ماه بهبودی را برای بیمار به ارمغان می آورد.

روش های استفاده از کفی و کفش طبی به شرح زیر است:

کفش اصلاح

پوشیدن کفش های حمایتی که از قوس پا به خوبی محافظت می کنند و پاشنه های پایینی دارند، فشار وارده بر رباط کف پا را کاهش می دهد.

پد و باند پاشنه پا

قرار دادن کفی و کفی طبی در بالشتک های کفش هنگام راه رفتن ضربه می زند. بانداژ همچنین از پا حمایت می کند و فشار روی رباط کف پا را کاهش می دهد.

کفی و کفش طبی (ارتز)

کفی طبی ساخته شده برای هر بیمار که داخل کفش او قرار می گیرد برای اصلاح ناهنجاری های ساختاری اصلی که باعث بیماری می شود و برداشتن پاشنه آن مفید است.

درمان جوجه تیغی

تزریق

در برخی موارد، کورتیکواستروئیدها برای کاهش التهاب و تسکین درد ناشی از انقباض پاشنه پا تزریق می شود. این تزریق شامل استروئیدها، داروهای بیهوشی یا ترکیبی از این دو است. این تزریق به دردناک ترین قسمت رباط کف پا تزریق می شود و محل تزریق بلافاصله پس از تزریق بانداژ می شود. از بیمار خواسته می شود هر زمان که راحت است به فعالیت های عادی خود ادامه دهد.

اکثر پزشکان تزریق را در قسمت میانی یا داخل پاشنه پا انجام می دهند و معمولاً دارو را مستقیماً زیر پاشنه پا تزریق نمی کنند. در نتیجه بیمار در ناحیه سلول های چربی پاشنه پا احساس درد و آسیب نمی کند. بیمار روی تخت دراز می کشد، محل تزریق مشخص شده و تزریق با یک سوزن باریک انجام می شود. اثر بی حسی معمولاً چند ساعت پس از تزریق باقی می ماند. درد پاشنه پا ممکن است به طور موقت پس از قطع داروی بیهوشی عود کند. استروئید تزریق شده ظرف چند روز درد پاشنه پا را تسکین می دهد و بیمار تا چند هفته یا چند ماه دردی نخواهد داشت.اکثر پزشکان به بیماران توصیه می کنند که به کشش پا ادامه دهند اما از فعالیت شدید تا چند روز پس از تزریق. خودداری.

بیشتر بخوانید  برخی از دلایل اصلی چاقی

فیزیوتراپی (طب فیزیکی)

برای تسکین درد پاشنه پا از ورزش ها و سایر تکنیک های فیزیوتراپی استفاده می شود. انجام حرکتی که باعث کشش ماهیچه های برگ می شود، درد را تسکین می دهد و به بهبودی بیمار کمک می کند. در اینجا دو نمونه از تمرینات مفید برای خار پاشنه و درد کف پا آورده شده است. آوردن به:

تمرین 1: جلوی دیوار بایستید. یک زانو را صاف و پنج پا را روی زمین نگه دارید. زانوی دیگر را خم کنید (مانند شکل زیر). تاندون آشیل و قوس پا با خم شدن کشیده می شوند. 10 ثانیه در این حالت بمانید، سپس شل کنید و زانوی خود را صاف کنید. این حرکت را 20 بار روی پاشنه دردناک انجام دهید. در هنگام انجام این حرکت کششی بسیار مهم است که زانو به طور کامل کشیده شود.

تمرین 2: پای آسیب دیده را روی پای دیگر قرار دهید. کف پا را با دست آسیب دیده خود بگیرید و انگشتان خود را به سمت عقب و به سمت ملحفه ها بکشید (مانند شکل زیر). به این ترتیب فشار و کشش مناسب به قوس و رباط کف پا وارد می شود. انگشت شست دست آزاد خود را به آرامی از چپ به راست روی قوس پای آسیب دیده بکشید تا حالت کشش صحیح را پیدا کنید، در این صورت باید کف پا را محکم روی سیم گیتار احساس کنید. کشش را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این کار را 10 بار انجام دهید.

این حرکات کششی را حداقل سه بار در روز انجام دهید، به خاطر داشته باشید که تکرار بیش از حد این حرکات مفید نیست. مهمترین زمان انجام حرکات کششی بیمار صبح ها قبل از برداشتن اولین قدم و شروع به راه رفتن و ایستادن و همچنین پس از یک نشستن طولانی است.

نادیده گرفتن خار پاشنه پا و بی توجهی به درمان آن منجر به درد مزمن پاشنه پا می شود که در فعالیت های عادی روزانه اختلال ایجاد می کند. علاوه بر این، اگر بیمار راه رفتن خود را تغییر دهد تا درد پاشنه پا به حداقل برسد، در پاها، زانوها، باسن یا پشت و پشت بدن دچار مشکل می شود.

خار پاشنه به راحتی درمان می شود و فقط در تعداد بسیار کمی از بیماران به جراحی نیاز است. یکی از موثرترین راه های درمان خار پاشنه، استفاده از کفی های سفارشی و کفش طبی است. کفش و کفی طبی توسط متخصص ارتوپد فنی ساخته می شود تا پای شما بهترین و موثرترین نتیجه را داشته باشد.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید پاشنه

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— ——————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *