مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقوق بهزیستی کی واریز میشه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مستمری اجتماعی امروز شنبه 29.08.1401 جدول مستمری بگیران کمک های اجتماعی 1401 افزایش مستمری اجتماعی در سال 1401 چقدر است؟

با گروه خبری ایرانی هاو نیوز همراه باشید

به گزارش خبرگزاری ایرانیان، علی محمد قدری گفت: نظام پرداخت مستمری سازمان اجتماعی در کشور مربوط به یک تا هفت دهم است. مدعیان این دهک ها بر اساس بعد خانوار از امتیاز بازنشستگی بهره مند خواهند شد. وی افزود: البته متقاضیانی که در دهک های یک تا سه هستند و تحت پوشش هستند قطعا مستمری سازمان اجتماعی دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: البته اگر مدعیان بیمه تامین اجتماعی یا سایر بیمه ها مانند نیروهای مسلح داشته باشند و حداقل دستمزد هم داشته باشند باز هم مستمری به آنها تعلق نمی گیرد.

کادری تصریح کرد: مستمری برای کسانی است که درآمدی ندارند و تحت پوشش سازمان های حمایتی مستمری می گیرند.

از تاریخ پرداخت مستمری مستمری بگیران عزیز بهزیستی در مرداد 1401 خبر رسمی در دست نیست اما پیش بینی می شود که مستمری این عزیزان همانند ماه های گذشته طی دو تا سه روز آینده پرداخت شود.

4 فروردین ماه سال جاری، سید مرتضی حسینی، معاون مدیریت و توسعه منابع سازمان بهزیستی به ایسنا گفت: مستمری مادام العمر مشمولان بهزیستی 20 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص افزایش مستمری مراکز شبانه روزی گفت: این اتفاق طی هفته های آینده به پیشنهاد سازمان اجتماعی در هیئت دولت تصویب شد.

بر اساس این صحبت ها، سازمان اجتماعی برای سال 1401 طبق جدول زیر به مددجویان تحت پوشش ماهانه 420 هزار تومان تا یک میلیون و سیصد و بیست هزار تومان مستمری می دهد.

بیشتر بخوانید  ۵۹۴۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک رفاه کارگران در مردادماه -

افزایش 20 درصدی مستمری سازمان های اجتماعی شامل چند نفر می شود؟ سید مرتضی حسینی درباره تعداد مشمولان این نهاد به ایسنا گفت: نزدیک به 2 میلیون و 800 هزار خانوار مشمول تحت پوشش سازمان اجتماعی هستند. جمعیت این افراد حدود ۷ میلیون نفر است.

بر اساس این صحبت ها، یک میلیون و 100 هزار خانوار (معادل 2 میلیون و 100 هزار نفر) از این جمعیت هفت میلیونی مادام العمر مستمری می گیرند. برخی از بیماران در دهک های پایین و ضعیف جامعه هستند اما از روزی خواری برخوردار نیستند.

به گفته حسینی، سازمان بهزیستی در نظر دارد برای سال 1401 عشر ضعیف را پوشش دهد. یک میلیون و 700 هزار خانوار در نوبت دریافت مستمری هستند. سازمان اجتماعی در سال گذشته قصد داشت 500 هزار خانوار را وارد چرخه کند، اما متاسفانه بودجه لازم تامین نشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *