مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حقایق جالب در مورد بروس لی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نام بروس لی برای کسی ناشناخته نیست. بازیگر کونگ فو به هالیوود آورده شده است. در این پست می خواهیم به 20 نکته مهم اشاره کنیم بروس لی او به یک مبارز حرفه ای تبدیل می شود.

حقایق جالب در مورد بروس لی

در ابتدای این مقاله و قبل از اینکه به 20 نکته آن برسیم، می خواهیم به اختصار آن را ارائه کنیم:

بروس لی او که در 27 نوامبر 1940 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمد، قبل از 18 سالگی در هنگ کنگ بزرگ شد و برای ادامه تحصیل به سانفرانسیسکو بازگشت.

بروس لی او به واسطه فیلم های ملی-میهنی تبدیل به چهره ای نمادین برای همه مردم جهان و به ویژه چینی ها شد. پیروزی او مقابل رقبای اروپایی و آمریکایی باعث افتخار هوادارانش شد.

اینگونه به سینما راه یافت: در مسابقه کاراته شرکت کرد و از قضا مدیر گرین هورنت آنجا بود و هنرهای رزمی اش ناپدید شد. به دلیل این واقعیت که بروس لی او می خواست در سریالش ایفای نقش کند. بازی های زیرپوستی و احساسی او امروزه کمتر در فیلم ها دیده می شود.

حقایق جالب در مورد بروس لی

از فیلم های معروف زندگینامه او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مارلو (1969)
رئیس بزرگ (1971)
Fist of Furi (در ایران به عنوان خشم اژدها شناخته می شود – 1972)
راه اژدها (1972)
وارد اژدها شوید (اژدها وارد 1973 می شود)
بازی مرگ.

 بروس لی

همچنین می توانید سریال تلویزیونی او را در زیر مشاهده کنید:

هورنت سبز (1967-1968)
بتمن (بتمن 1967 – 1968)
آیرونساید (Ironside 1967)
بلوندی (موی طلایی 1969)
Here Come the Brides (عروس می آید در 1969)
از امشب لذت ببرید (1970)
Longstreet (Long Street 1971)

بروس لی در 20 ژوئیه 1973 در سن 33 سالگی درگذشت. اکنون پس از گذشت حدود 42 سال از مرگ وی، صحبت های زیادی در مورد آن وجود دارد. اما به نظر می رسد که او تومور مغزی داشته و پس از مصرف قرص به کما رفته و پس از آن فوت کرده است. برخی می گویند او کشته شده است. اما هر چه هست او دیگر بین ما نیست و باید با فیلم ها و سریال های او زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید  متن و جملات غمگین سوزناک برای دلشکسته ها

حقایق جالب در مورد بروس لی

1. بروس لی حرکات خود را آنقدر سریع تمرین می کرد که می توانست دانه های برنج را در هوا با تخته برش بگیرد. حرکات او به قدری سریع بود که سازندگان فیلم مجبور شدند سرعتش را کم کنند تا تماشاگران بتوانند حرکات او را ببینند.

2- بروس لی می توانست قبل از اینکه کسی آن را بیرون بکشد و ببندد، یک سکه از کیف پول باز خود بیرون بیاورد. او هرگز تمرینات خود را متوقف نکرد تا نتایج خود را بهبود بخشد و به بالاترین سطح بدن خود برسد.

3- جسد واقعی بروس لی در فیلم «بازی مرگ» بود. در این فیلم از صحنه های تشییع جنازه او استفاده شده است. نسخه کامپیوتری بروس لی بعدها در Dragon Warrior مورد استفاده قرار گرفت.

4. بروس لی یک بار با مردی عصبانی شد و آنقدر به او ضربه زد که دست مرد را شکست. به دلیل اشتباهات باب وال (بر خلاف بروس لی در “اژدها وارد می شود”، “راه اژدهای او”)، دست او اغلب با بطری های شیشه ای بریده می شد. بنابراین در صحنه دوم وال با ضربات واقعی او را شرمنده کرد. در واقع، وال می دانست که ضربه خواهد خورد، اما روحش نمی دانست که ضربه چقدر قوی خواهد بود.

5. در سال 1962، بروس لی با 15 مشت و لگد به طرف حریفان خود شلیک کرد و آنها را به مدت 11 ثانیه ناک اوت کرد. طرفداران او همچنان در تلاش هستند تا بر ضربه “مشت بسته” معروف او غلبه کنند.

بیشتر بخوانید  عکس های جنجالی دنیا جهانبخت و مهراد جم

6. بروس لی فقط می توانست با انگشت اشاره و شست خود شنا کند. او می توانست این حرکت را 50 بار تکرار کند. بسیاری از همسالان شما سعی می کنند مانند بروس لی شنا کنند.

7. بروس لی در سال 1958 در مسابقه رقص چا-چا در هنگ کنگ برنده شد. او زمانی که تنها 18 سال داشت به این مقام دست یافت.

بروس لی از ضایعه کشنده نخاع جان سالم به در برد. مهره چهارم کمر او به شدت آسیب دیده بود. به گفته پزشکان، این می توانست به پایان کار بازیگری و کونگ فوی او منجر شود. اما بروس لی موفق شد از جای خود بلند شود و به پزشکان ثابت کند که قضاوت نادرستی از او شده است. او از فلسفه درمان خود استفاده کرد و بیمارستان را ترک کرد تا قوی تر و سریعتر از قبل شود.

9- او یک بار تصادفی جکی چان پیروزی. جکی چان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما شما به آن می خندید و در مقابل کسی که به او افتخار می کرد، از آن لذت می بردید.

 بروس لی

10. بروس لی می توانست با فشار دادن انگشت خود به داخل قوطی های کوکاکولا را بدون دسته باز کند. لازم به ذکر است که در آن زمان قوطی های نوشابه از فولاد ضخیم تری نسبت به امروز ساخته می شد.

11. بروس لی می توانست لت های چوبی 6 اینچی (15 سانتی متری) را بشکند. بروس لی گفت که “تخته ها واکنش نشان نمی دهند”، بنابراین او ترجیح داد به مردم ضربه بزند.

12. بروس لی در تمرین با جیمز کوبرن یک کیسه بوکس 150 پوندی (68 کیلوگرمی) را نابود کرد. جیمز کابرن یکی از ستارگانی بود که به بروس لی آموزش داد.

13- بروس لی از چاک نوریس خشن تر است (هنرمند رزمی که بنیانگذار سبک چان کوک دو بود و در فیلم راه اژدها در بروس لی بازی کرد). نوریس زیاد در این مورد صحبت نمی کند. اما او یک بار اشاره کرد که دوستش بروس لی می تواند او را در دعوا شکست دهد.

بیشتر بخوانید  عکس های جدید بیانسه (خواننده) در مراسم Brit Awards 2014

14. بروس لی، یک طرفدار بزرگ گاما، تنها کشتی گیر شکست ناپذیر جهان بود. دوران ورزشی او 50 سال به طول انجامید.

15. در موستار (شهری در جنوب بوسنی) مجسمه بروس لی وجود دارد، زیرا او فردی داشت که مورد علاقه همه اقوام بود و با فلسفه او موافق بود. مجسمه بعداً توسط یک گروه خرابکار تخریب شد.

16. بروس لی از طرفداران محمد علی کلی (بوکسور افسانه ای مسلمان) بود و مبارزات او را با وسواس خاصی تماشا می کرد. بروس لی به طور جامع حرکات محمد علی را مطالعه کرد و مبارزات او را بارها و بارها مشاهده کرد.

17. بروس لی بر اثر واکنش آلرژیک درگذشت. او به قرص های محیطی واکنش آلرژیک نشان داد و در سن 33 سالگی درگذشت.

18. سرعت بروس لی در حدود 0.05 ثانیه اتفاق افتاد که او واکنش نشان داد و از فاصله 3 فوتی ضربه زد. صحنه مبارزه ای وجود دارد که در آن بروس لی 50 حریف را نابود می کند.

19. بروس لی رگ آمریکایی هم دارد. یکی از والدین مادرش آلمانی است. گریس هو (مادر بروس لی) یک کاتولیک آلمانی بود. مادربزرگ بروس لی (گریس هو) در واقع آلمانی بود.

20- ییپ من او کسی است که بروس لی را در زمینه هنرهای رزمی کشف و آموزش داد. بروس لی به استادش قول داد که کونگ فو را فقط در چین حفظ کند و هرگز فنون مبارزه را به خارجی ها نشان ندهد. اما او به قول خود عمل نکرد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *