مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حداقل دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 چقدر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در جریان بررسی لایحه قانون بودجه 1401 حداقل مستمری تعیین شد. بر اساس مصوبه سال آینده مجلس، حقوق دریافتی هیچ یک از مستمری بگیران نباید کمتر از پنج میلیون تومان باشد. آیا این حداقل دستمزد شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود؟

نمایندگان با بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه 1401، حداقل مستمری و میزان پاداش کارکنان دولت را تعیین کردند.

بر اساس مصوبه مجلس حقوق بازنشستگان در سال آینده 10 درصد افزایش می یابد. اما این افزایش 10 درصدی مشروط به این است که حقوق بازنشستگان در سال آینده کمتر از پنج میلیون تن نباشد.

بر این اساس می توان گفت حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده پنج میلیون تن است.

حداقل دستمزد اعلامی شامل همه بازنشستگان می شود. دریافت کنندگان و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی.

اما حداقل دستمزد گزارش شده برای بازنشستگان شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نمی شود. بازنشستگان بیمه اجتماعی برای تعیین حداقل دستمزد و افزایش باید منتظر جلسه شورای عالی کار باشند

حد بالایی پاداش کارمند چقدر است؟

نمایندگان همچنین حداکثر سقف پاداش پایان خدمت دولتمردان را که در قانون تعیین شده حداکثر 472 میلیون تومان برای هر سال خدمت تعیین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امشب (دوشنبه 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند 7 بند الف تبصره 12 قانون اساسی موافقت کردند. مقاله واحد این حساب

جزء 7 بند الف تبصره 12 تنها ماده این قانون می گوید: پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت غرامت پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان کشور مصوب 26.02. (1375 با اصلاحات بعدی)، قانون حق الزحمه پایان سمت در خدمت وظیفه عمومی به استثنای بند (10) ماده (68) قانون مذکور به مقامات، مدیران، مدیران و کارکنان در کلیه امور اجرایی. بدن. بر اساس ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان های انرژی اتمی هر سال خدمت حداکثر تا سی سال و حداکثر تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست خواهد بود. میلیون. (4,720,000,000) ریال.

بیشتر بخوانید  مجلس:رتبه‌بندی معلمان در دست بررسی است

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *