مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از قله ششم / خانواده ها برای واکسیناسیون کودکان عبور کردیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیر بیمارستان کودکان علی اصغر(ع) با تاکید بر لزوم تزریق واکسن کرونا به کودکان و رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلای کودکان به کووید 19، گفت: خانواده ها مراقب باشند. کسانی که واکسینه شده اند واکسینه شده اند. «در برابر تاج قوی تر و قوی تر از کسانی هستند که واکسینه نشده اند.

دکتر فرهاد کبدار درباره آخرین وضعیت کودکان مبتلا به تاج گذاری و بستری شدن در بیمارستان امیکرون گفت: در هفته های اخیر تقریبا 60 تا 70 درصد مراجعه کنندگان و مشکوک به تاج گذاری مثبت بوده اند اما خوشبختانه به مرحله ای رسیده اند که سه تا پنج به طول انجامیده است. در گذشته این نرخ به زیر 10 درصد رسیده است.

از بالای قله ششم گذشتیم

وی گفت: این آمار نشان می دهد که با درایت نظام سلامت، وزارت بهداشت و مردم به قله های برتر رسیده ایم. اما وضعیت به این معنا نیست که خطر از بین رفته است.» از آنجایی که هنوز تعداد زیادی بستری در بخش های اطفال و اطفال داریم، زیرا نوزادان و کودکان مبتلا به بیماری های زمینه ای هنوز در معرض خطر بالای بیماری هستند و کار آنها حتی می تواند منجر به مراقبت های ویژه شود، اما خبر خوبی که می توانیم به مردم بدهیم این است که ما اوج را پشت سر گذاشته‌اند و در صورت رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، انتظار داریم مردم سال نو و تعطیلات نوروزی خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  ماجرای تلف شدن هزاران قطعه ماهی در ماهشهر چه بود؟

مرگ عروق کرونر در کودکان

چوبدار درباره نرخ مرگ و میر کودکان در ششمین اوج با Omicron Crown گفت: مطالعات آماری در این زمینه هنوز کامل نشده است و نمی توانیم آمار دقیقی در این زمینه ارائه کنیم. اما متأسفانه هم در نوزادان و هم در کودکان مرگ و میر عروق کرونر داشتیم.

کاهش سن ورود با آمیکرون در کودکان

وی در مورد سنی که کودکان در Omicron گنجانده می شوند، گفت: جالب است که درگیری از 12 سالگی شروع شد، اما میزان ابتلا به این بیماری به سرعت از صفر (در نوزادان) به پنج سال کاهش یافت. در عین حال، کودکان شش تا 12 ساله، به ویژه آنهایی که واکسینه شده بودند، علائم بسیار خفیفی داشتند، اما شدیدترین علائم در کودکان صفر تا پنج ساله با بیماری زمینه ای بود.

خانواده ها باید فرزندان خود را واکسینه کنند

کوبدار با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کودکان در پیشگیری از بیماری های جدی گفت: واقعا توصیه می کنم خانواده ها واکسینه شوند. زیرا اثربخشی و ایمنی این واکسن در برابر اصل بیماری در بزرگسالان کاملاً به اثبات رسیده است. حال باید بدانیم که بدن کودک واکسیناسیون را بهتر تحمل می کند. اکنون که بزرگسالان با عوارض بسیار کمی واکسینه شده اند و از مرگ و میرهای زیادی جلوگیری شده است، این واکسن برای کودکان مناسب است و عوارض آن کمتر خواهد بود.

واکسن هایی مانند مننژیت، فلج اطفال و غیره. آنها برای کودکان و برای پیشگیری از ویروس های خطرناکی بودند که در طول تاریخ منجر به مرگ و میر بسیاری شده است. بنابراین کودکان را طبق پروتکل های موجود واکسینه کنید.

بیشتر بخوانید  پرتاب مسافر پشت وانت به آسمان پس از برخورد با خودروی سواری + فیلم

وی گفت: “خانواده ها باید متقاعد شوند که کسانی که واکسینه شده اند نسبت به کسانی که واکسینه نشده اند در برابر تاج و تخت قوی تر و قوی تر هستند.” من همچنین پیش بینی می کنم که عوارض جانبی واکسن در کودکان حتی کمتر از بزرگسالان باشد.

وی در خصوص پروتکل‌های بهداشتی که باید در تعطیلات نوروزی برای پیشگیری از کرونا توسط کودکان رعایت شود، گفت: استفاده از وسایل حفاظت فردی به ویژه استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. ضمناً خانواده ها باید علائم سرماخوردگی را در کودکان یا سایر افراد مشاهده کنند، حتماً فرد را منزوی کرده و او را تاج در نظر بگیرند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

علائم خطرات تاج در کودکان

وی گفت: علائم بیماری عروق کرونر در کودکان شامل تب بیش از سه روز و کنترل نشدن با استامینوفن، از دست دادن شدید هوشیاری یا بی قراری، اسهال منجر به کم آبی یا لکه های قرمز روی پوست است. بوی بد و سرفه کنترل نشده در صورت مشاهده در کودکان، فورا به بیمارستان مراجعه کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *