مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

حجازی ، بعد از 45 سال المپیک!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حجازی ، بعد از 45 سال المپیک!

MeetNews جدول المپیک: بازیهای فوتبال المپیک 2020 توکیو تا زمانی ادامه پیدا کرد که بازیکنان زیر 23 سال ایران و همچنین 10 بازی قبلی المپیک در شرکت در این رقابت مهم و جذاب ناکام ماندند. در واقع ، آخرین حضور فوتبال ایران در مسابقات فوتبال المپیک به 45 سال پیش و بازیهای مونترال در سال 1976 باز می گردد. این رقابت ها از بین رفته است و در عین حال او افتخار بزرگی را از آن خود کرد.

حجازی ، بعد از 45 سال المپیک!

حجازی ، بعد از 45 سال المپیک!

یکی از عناصر مهم این تیم 45 سال پیش مرحوم ناصر حجازی بود که با موهای کوتاه و با فرم کامل و جذاب به عنوان دروازه بان اول تیم وارد مسابقات شد. تیم ملی المپیک ایران و ناصر حجازی دیگر فرصتی برای حضور در المپیک نداشتند اما در المپیک توکیو دوباره نام حجازی دقیقاً در مرحله یک چهارم نهایی شنیده شد اما در شرایطی متفاوت!

تیم المپیک مصر روز گذشته در مرحله یک چهارم نهایی با برزیل بازی کرد و در نهایت با یک گل شکست خورد و حذف شد. جالب اینکه این تیم بازیکنی به نام احمد حجازی داشت که البته کاپیتان امیدهای مصر هم بود!

احمد حجازی مدافع مرکزی تیم شماره 6 المپیک مصر است و در تیم های معروفی چون فیورنتینا ، پروجا ، وست بروموویچ بازی کرده است و اکنون در لیگ برتر عربستان سعودی و الاتحاد بازی می کند. مدافع مصری البته با ارتفاع 190 سانتی متر از این نظر شبیه ناصر خان حجازی است و نزدیک ترین فرد زمین به دروازه بان تیمش است.

حجازی ، بعد از 45 سال المپیک!

جالب اینجاست که هر دو جوجه تیغی مجبور شدند در مرحله یک چهارم نهایی المپیک از مسابقات خداحافظی کنند ، یکی 45 سال پیش در 25 ژوئیه 1976 در ورزشگاه شربروک کانادا و دیگری در 31 ژوئیه 2021 در ورزشگاه سایتاما در توکیو ژاپن .. .

بیشتر بخوانید  تیپ آفریقایی الناز شاکردوست در موزه

احمد حجازی یادآور آرزوی بزرگ برای فوتبال ایران بود ، آرزویی 45 ساله که حداقل تا 48 سالگی ادامه خواهد داشت و شاید تیم المپیک ایران بالاخره بتواند در المپیک 2024 پاریس به میدان بازگردد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *