مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جوز هندی برای تقویت اعصاب مناسب است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


جوز هندی تقویت اعصاب را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر قرار داده ایم با مجله دلگر همراه باشید.

جوز هندی برای تقویت اعصاب

جوز هندی برای تقویت اعصاب

جوز هندی یا جوز هندی نوعی ادویه است. جوز هندی دانه جوز هندی سفت و خوشبو بوی آرد دارد و به عنوان ادویه خشک صورت در مناطق گرمسیری کاربرد فراوانی دارد. چیزی که جوز هندی را به یکی از رایج ترین طعم ها و ادویه ها در غذاها، به ویژه در مناطق گرمسیری تبدیل می کند، عطر تند آن است.

جوز هندی برای تقویت اعصاب

جوز هندی یا جوز هندی نوعی ادویه است. جوز هندی دانه جوز هندی سفت و خوشبو بوی آرد دارد و به عنوان ادویه خشک صورت در مناطق گرمسیری کاربرد فراوانی دارد. چی جوز هندی به یکی از پر مصرف ترین طعم ها و ادویه ها در غذاها – به ویژه در مناطق گرمسیری – تبدیل شده است و عطری تند و مطبوع دارد.

جوز هندی برای تقویت اعصاب

هر دانه از بیرون توسط یک پوسته سخت و قهوه ای مایل به خاکستری با شیارهای عمیق احاطه شده است که هنگام جدا شدن پوسته ظاهر می شوند. دانه دارای سطح چروکیده و رنگ آن خاکستری است. معمولا، جوز هندی حدود 2.5 سانتی متر طول و حدود 1.5 سانتی متر قطر دارد و به شکل تخم مرغ است.

جوز هندی برای تقویت اعصاب
کاربرد درمانی

جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده است. در طب سنتی دانه و روغن جوز هندی برای درمان بیماری های اعصاب و دستگاه گوارش تجویز می شود.

جوز هندی برای تقویت اعصاب

از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک، می توان از آن برای کاهش موقت دندان درد استفاده کرد. به سادگی چوب پنبه را در روغن جوز هندی آغشته کنید و آن را روی دندان دردناک قرار دهید.

بیشتر بخوانید  راه های طبیعی برای ترک سیگار

در فرانسه – علاوه بر مصرف آن به عنوان ادویه – مخلوط جوز هندی و از عسل برای درمان ناراحتی های گوارشی و تنفسی استفاده می شود.

جوز هندی برای تقویت اعصاب

التهاب و درد مفاصل و روماتیسم با مصرف خوراکی جوز هندی همچنین ماساژ دادن موضع با روغن خود تسکین دهنده است. جوز هندی به حفظ یک سیستم ایمنی سالم کمک می کند.

همچنین می توانید علائم آلرژی را کاهش دهید جوز هندی برای خوردن با وجود خواص ارزشمند جوز هندی، مصرف زیاد آن باعث بروز مشکلاتی در کنترل احساسات در مغز می شود و پس از مصرف زیاد، احساس نشاط همراه با بی حالی و بی حالی را در انسان ایجاد می کند که شبیه به نوعی مسمومیت است.

جوز هندی به عنوان منبعی که می تواند به خودی خود باعث سقط جنین شود. اما با استفاده کم در آشپزخانه، بارداری سالم تلقی می شود. با این حال، تولید پروستاگلاندین های حاوی مواد توهم زا را مهار می کند که در صورت استفاده زیاد، می تواند به جنین آسیب برساند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *