مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جوآن رولینگ

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


جوآن رولینگ

ایرنا نمیروفسکی، جوآن آیکین، جوآن رولینگ

نام

اگرچه او کتاب‌هایش را با نام مستعار جی‌کی رولینگ امضا می‌کند، اما هرگز نام میانی نداشت. وقتی اولین کتاب هری پاتر را نوشت، آن را با نام «جوان رولینگ» امضا کرد. ناشر هری پاتر، بلومزبری، قبل از انتشار پیشنهاد کرد که رولینگ از نام واقعی خود استفاده کند به جای این که خوانندگان کتاب پسران جوانی باشند و ممکن است کتابی را که توسط یک زن نوشته شده است نخرند. دو علامت اختصاری را امضا کنید.

از آنجایی که او مانند دیگران نام وسطی نداشت. او مخفف «K» (k) را برای نام کاتلین به عنوان مخفف دوم انتخاب کرد. این نام متعلق به مادربزرگ پدری او بود. رولینگ پس از ازدواج، جوآن موری نام داشت. او می گوید که در جوانی هیچ کس او را “جوان” خطاب نمی کرد، مگر اینکه با او عصبانی بودند و همه او را “جو” صدا می کردند.

زندگی

رولینگ در سال 1965 در شهر Yate در نزدیکی بریستول انگلستان به دنیا آمد. او زبان و ادبیات فرانسه را در دانشگاه اکستر انگلستان خواند.

جوآن رولینگ

رولینگ هری پاتر و دنیای جادوگران را در حالی که در سال 1990 منتظر قطار دیرهنگام بود باردار شد و سه سال بعد وقتی از شوهر روزنامه نگار پرتغالی خود جدا شد و در حالی که با جسیکا دخترش که ازدواج کرده بود، ساکن شد. در ادینبورگ و در یک بحران شدید روحی، مدی شروع به نوشتن اولین کتاب خود کرد و پس از دو سال و یازده ماه کار مداوم، رولینگ دست نوشته های خود را به انتشارات بلومزبری فرستاد و در آنجا باب خوشبختی به روی او گشوده شد. باز شد.

بیشتر بخوانید  لاو ترکاندن همسر سابق مهناز افشار برای او / شرمسارم!

رولینگ سریال هری پاتر را در 21 ژوئیه 2007 به پایان رساند. او همچنین سه کتاب به نام‌های کوئیدیچ در گذر زمان، جانوران جادویی و زیستگاه‌های آنها و داستان‌های بیدل نوشت.

او اکنون با درآمد سالانه 12 میلیون پوند به عنوان پردرآمدترین نویسنده تاریخ جهان شناخته می شود.

در سال 2012 اعلام کرد که در حال نوشتن رمان جدیدی به نام The Casual Vacationers است و قصد دارد این کتاب را در 6 می 2011 منتشر کند.این رمان اولین رمان J.K. رولینگ بعد از سریال هری پاتر.

منبع: ویکی پدیا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *