جزییات وام بدون ضامن | شرایط دریافت وام بدن ضامن با سهام عدالت چیست؟



آنچه دیگران می خوانند:

وام بدون ضامن بحث اعتبار است که در چند ماه اخیر به یکی از موضوعات روز تبدیل شده است. اول، رئیس پرونده وام بدون ضامن وی در دیدار با فعالان اقتصادی اظهار داشت: از مدیران بانک‌ها درخواست تسهیل در پرداخت وام به افراد جامعه را دارم. به گونه ای که اعتبارسنجی متقاضیان وام خرد جایگزین وثیقه های سنگین و ضامن های متعدد برای اخذ تسهیلات بانکی می شود. پس از سخنان رئیس جمهور، وزیر اقتصاد اعلام کرد که از روز شنبه (18 آبان) وام بدون ضامن در بانک های دولتی اجرا می شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد داشت وام بدون ضامن در مرحله اول مستمری بگیران، مستمری بگیران و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی و مستمری بگیران و مستمری بگیران مؤسسات عمومی غیردولتی بدون ضامن حق دریافت تسهیلات دارند. در زیر به آخرین اخبار پرداخت وام بدون ضامن می پردازیم.

سهامداران می توانند از طریق سامانه «ستاره» و با حمایت منابع مالی و سهام از سامانه بانکی وام و سود دریافت کنند و از طریق این سامانه درخواست تایید سهام خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

سهامداران به ویژه سهامداران خرد می توانند با استفاده از این سامانه نیاز نقدینگی فوری خود را بدون نیاز به فروش سهام یا دارایی خود تامین کنند و پس از اتمام بازپرداخت وام، این وثیقه به صورت الکترونیکی آزاد می شود.

چنانچه سهامدار (حقیقی یا حقوقی) قصد وثیقه نزد شخص دیگری را داشته باشد، می تواند طی مراحلی و زیر نظر شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهام خود را به عنوان وثیقه نزد شخص دیگری (حقیقی یا حقوقی) تایید کند.

بیشتر بخوانید  هیئت طالبان در روسیه برای دولت مرکزی شرط اعلام کرد / ما می خواهیم ایالات متحده در افغانستان سرمایه گذاری کند / دولت باید اسلامی باشد

چه کسی می تواند مزایای دریافت کند؟

توانایی اعتبارسنجی سهام فقط شامل سهامداران نمی شود. دارندگان اوراق مشارکت، اوراق خزانه، اوراق گواهی سپرده طلا و کلیه اوراق نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند و هم در سیستم قضایی کشور و هم در شبکه بانکی کشور به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار گیرند.

در مراحل بعدی، دارایی‌هایی مانند گواهی سپرده سکه، اوراق بدهی و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF به عنوان وثیقه بانک‌ها برای دریافت تسهیلات استفاده می‌شود.

افرادی که قبلا با ضمانت و وثیقه گرفتن وام 30 تا 100 میلیون تومانی مشکل داشتند، امروز می توانند با تامین امنیت بورس این مشکل را حل کنند.

آیا وام بدون وثیقه شامل همه سهامداران می شود؟

بر اساس اظهارات مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، کلیه استفاده کنندگان از سهام عدالت می توانند از سهام عدالت به عنوان وثیقه استفاده کنند. و کاربرانی که روش مستقیم را انتخاب کردند و هیچ کدام از سهام خود را نفروختند، کاربرانی که روش مستقیم را انتخاب کردند و بخشی از سهام خود را فروختند و کاربرانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند. در واقع هر شخصی می تواند برای تایید موجودی در مقابل اموال خود اقدام کند.

شرایط به دست آوردن یک شی چیست؟

تنها شرط اخذ وام، ثبت نام و احراز هویت فرد در سامانه سجام است. در واقع سهامدار به درخواست های بانک یا شعب بانک مراجعه می کند و درخواست تأیید صحت سهام خود را ارائه می کند. پس از آن فرد از طریق سامانه سجام احراز هویت می شود. شناسایی سهامداران به صورت الکترونیکی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

بیشتر بخوانید  واکنش پلیس به خبر دستگیری قاتل داریوش مهرجویی و همسرش | قاتل دستگیر شد؟


دیدگاهتان را بنویسید