مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هیئت طالبان در روسیه برای دولت مرکزی شرط اعلام کرد / ما می خواهیم ایالات متحده در افغانستان سرمایه گذاری کند / دولت باید اسلامی باشد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



این هیئت همچنین تأکید کرد که هدف طالبان “غصب کامل قدرت در افغانستان نیست ، اما ما به واشنگتن متعهد نشده ایم که به مراکز استانهای افغانستان حمله کند.”

در همین حال ، سهیل شاهین ، یکی از اعضای هیئت ، در حساب توئیتر خود نوشت: یک هیئت ارشد از دفتر سیاسی ، به ریاست شهاب الدین دلاور ، با ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه رئیس فدراسیون روسیه برای افغانستان و هیئت همراه دیدار کرد. در مسکو. دو کشور درباره تحولات جدید در کشور ما بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: “تمام مرزهایی که اکنون تحت کنترل این گروه قرار دارند ، باز و عملیاتی باقی خواهند ماند.” “ما دیپلمات ها ، سفارتخانه ها و کنسولگری ها ، NGO ها و کارمندان آنها را هدف قرار نخواهیم داد.”

محمد نعیم ورداک ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ، در حساب رسمی توئیتر خود گفت که هیئتی به سرپرستی شیخ شهاب الدین دلاور به روسیه سفر کرده تا با ضمیر امیر کابلوف ، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در افغانستان دیدار کند.

به گزارش ایندیپندنت ، هیئتی از رهبران سیاسی طالبان که به مسکو سفر کرده بودند پس از دیدار با مقامات روسی گفتند که فرقی نمی کند نام سیستم آینده افغانستان “امارت اسلامی” باشد یا “دولت اسلامی”. بلکه ماهیت سیستم مهم است.

شهاب الدین دلاور ، عضو دفتر سیاسی طالبان قطر ، ریاست هیئت چهار نفره را به مسکو بر عهده داشت. وی در یک کنفرانس خبری در پایتخت روسیه گفت که این سیستم پس از گفتگوهای بین افغانستان تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید  دعای اول صبح برای رزق و روزی و جلب روزی و گشایش رزق و روزی | هر روز صبح زمزمه کن، معجزه میکند!

دلاور گفت: “آینده مذاکرات بین افغانستان تصمیم گیری خواهد شد.” البته ، ما امارت اسلامی افغانستان را مفیدتر و مفیدتر برای افغان ها می دانیم. این توافق هنوز حاصل نشده است. البته ، فکر نمی کنم افغان ها زیاد به نامه ها اهمیت می دهند. نام امارت اسلامی افغانستان یا دولت اسلامی افغانستان برای افغان ها اهمیتی ندارد. “برای افغان ها ، حقیقت و ماهیت سیستم مهم است ، که ما آن را دیده ایم و از آن استقبال کرده ایم.”

شهاب الدین دلاور افزود: “اگر خدا بخواهد ، به یک هدف واحد ، یکپارچه ، قوی و اسلامی در افغانستان و مذاکره با افغانهای خود نزدیک هستیم و ما در جریان مذاکرات در مورد جزئیات این سیستم بحث خواهیم کرد. جدول. اگر سیستم افغانستان اسلامی باشد و ما به کلیه قوانین بین المللی حقوقی که با موازین اسلام و سنت های افغانها مطابقت دارد ، پایبند هستیم. آنچه مهم است آنچه در مذاکرات نهایی توافق شده است. “البته ، ما سیستم امارت اسلامی افغانستان را برای افغانها بسیار مفیدتر ، تحقیق محور و با وقارتر می دانیم.”

محمد نعیم سخنگوی طالبان نیز در توئیتر خود نوشت: “از نظر ما دیپلمات ها ، کارمندان سفارت ، کنسولگری ها و خیریه ها مشکلی ندارند. آنها باید فعالیت های خود را به طور عادی ادامه دهند. هیئت های مخالف ، به نوبه خود ، ابراز اطمینان و همکاری کردند و از موقعیت امارت اسلامی افغانستان تمجید کردند. “دو طرف بر روابط خوب و تداوم روابط در آینده تأکید کردند.”

مقامات طالبان در اجلاس مسکو همچنین تأیید کردند که این گروه پس از پیشرفت های اخیر ، بیشتر گمرکات کشور را تصرف کرده و می تواند طی دو هفته کل کشور را تصرف کند. دلاور افزود که هیچ محدودیتی در حمله به مراکز استانها وجود ندارد. طالبان گفتند که آنها از طریق زلمای خلیل زاد ، فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح در افغانستان به دولت پیام داده اند که درگیری پایان خواهد یافت ، اما دولت این پیام را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید  همسر سابق ابلفضل پور عرب جوان تر از گذشته شد

مقامات طالبان در این نشست گفتند که طالبان می خواهند در آینده با ایالات متحده روابط داشته باشند و ایالات متحده باید در افغانستان سرمایه گذاری کند. وی گفت زنان می توانند در افغانستان کار کنند و برای دریافت درجه دکترا تحصیل کنند. دلاور همچنین گفت هیچ خطری برای مترجمان آمریکایی وجود ندارد و آنها می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

سخنگوی طالبان افزود که هیچ کشوری در آینده از جانب افغانستان احساس خطر نمی کند. با این حال ، بسیاری در افغانستان به طالبان اعتماد ندارند و آن را بهانه ای برای به دست گرفتن قدرت در این کشور می دانند.

خبرگزاری های روسیه همچنین گزارش دادند که شهاب الدین دلاور در مسکو گفته است که به تاجیکستان و مرزهای آسیای میانه حمله نخواهد کرد. دلاور پس از ملاقات با کابلوف گفت: “ما به روسیه اطمینان داده ایم که تحت هیچ شرایطی وارد تاجیکستان نخواهیم شد. ما قول می دهیم گروه تروریستی داعش را در افغانستان نابود کنیم. “

>>> بیشتر بخوانید:
طالبان به روسیه قول دادند

علی رغم اشغال مناطق مرزی با تاجیکستان در استانهای بدخشان ، طهار و قندوز و پیشروی در مناطق مرزی با ازبکستان در بلخ و اشغال برخی از مناطق مرزی با ترکمنستان در هرات ، طالبان به مسکو اطمینان دادند که جنگجویان این کشور قصد ندارند از مرز افغانستان عبور کنید. فراتر.

طالبان در موجی از حملات نظامی بسیاری از مناطق مرزی افغانستان را با همسایگان خود از جمله ایران کنترل کرده و واردات و صادرات را مختل کرده است. صدها سرباز افغان برای نجات جان خود مجبور به فرار به ایران و تاجیکستان شده اند.

بیشتر بخوانید  روسیه و آذربایجان درباره تبادل گاز توافق کرده اند - اخبار اقتصادی جهان - اخبار اقتصادی تسنیم

تاجیکستان بیش از 20 هزار سرباز در مرزهای افغانستان مستقر کرده است و روسیه گفته است که از متحدان خود در آسیای میانه حمایت خواهد کرد.

310 310

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *