مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزییات جدید از گفتگوی رئیسی و بن‌سلمان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و آقای «محمد بن‌سلمان» ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

رئیسی در این گفتگو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل وحدت جهان اسلام و همسایگی قائل به تعمیق و تقویت روابط با عربستان است و معتقدیم روابط دو طرف این ظرفیت را دارد که به تثبیت، تقویت و ارتقای امنیت و ثبات منطقه کمک کند.

رئیس جمهور با اشاره به اعتقادات و منافع مشترک دو کشور به ویژه در مسائل مرتبط با جهان اسلام افزود: ایران و عربستان در مقطع حساس کنونی باید به عنوان دو بازیگر کلیدی از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین حمایت کنند.

دکتر رئیسی با تاکید بر وظیفه امت اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تصریح کرد: ریشه تنش‌های اخیر را باید در ظلم مستمر و تبعیض سیستماتیک نظام آپارتاید صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین جستجو کرد که البته نتوانسته عزم این مردم را در دفاع از حقوق خود تحت تاثیر قرار دهد و امروز شاهد ضربات کاری مقاومت به رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه کابینه افراطی رژیم صهیونیستی انتقام شکست تاریخی خود را از مردم بی‌دفاع و مظلوم می‌گیرد و در اقدامی بی‌شرمانه آب و برق و ارسال سوخت و دارو را بر روی مردم غزه بسته است، گفت: کشور‌های اسلامی وظیفه دارند که برای توقف هر چه سریع‌تر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان همکاری و همگرایی داشته باشند. ایران و عربستان می‌توانند به تامین حقوق قانونی فلسطینیان و توقف تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی کمک کنند.

بیشتر بخوانید  دستور مجیدی به بازیکنان استقلال: او حق ندارد در مورد دربی صحبت کند

دکتر رئیسی وضعیت فعلی منطقه را نتیجه محاسبات غلط مکرر کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا دانست و اظهار داشت: تنها راه‌حل اساسی مشکل فلسطین به عنوان مسئله اصلی منطقه، توجه به حقوق حقه مردم مظلوم این سرزمین است که بر اساس آن و طبق پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران همه فلسطینیان در روندی دمکراتیک و در انتخاباتی آزاد و عادلانه سرنوشت خود را تعیین کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحولات اخیر نشان داد که هیچ راهکاری بدون توجه به حقوق مردم فلسطین نمی‌تواند این مشکل را حل و فصل کند، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که جنایات اخیر صهیونیست‌ها با چراغ سبز حامیان این رژیم انجام می‌شود، اما این اقدامات نه تنها آن‌ها را به اهداف‌شان نمی‌رساند، بلکه باعث گسترش و تشدید ناامنی در منطقه و جهان خواهد شد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تمجید از تلاش‌های متقابل دو کشور برای تقویت ثبات در منطقه به ویژه با توجه به تحولات روز‌های اخیر در فلسطین، گفت: احیای روابط دوجانبه ایران و عربستان، آغاز روند همکاری و همگرایی است و خرسندم که امروز تلاش‌های خوبی در مسیر توسعه روابط فیمابین در جریان است.

ولیعهد عربستان رخداد‌های اخیر در غزه را دردناک و خطرناک توصیف و تصریح کرد: آنچه نسبت به تضییع حقوق فلسطینیان در حال رخ دادن است، می‌تواند منجر به تشدید و توسعه ناامنی به سایر مناطق جهان از جمله کشور‌های غربی شود.

محمد بن سلمان با اشاره به اینکه امروز همه و از جمله کشور‌های غربی به خوبی دریافته‌اند که عدم حل و فصل مسئله فلسطین می‌تواند مشکلات زیادی برای خودشان ایجاد کند، افزود: همکاری تهران-ریاض می‌تواند نقش موثری در توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها و سپس پرداختن به یک راه‌حل عادلانه برای حل و فصل ریشه‌ای مسئله فلسطین داشته باشد.

بیشتر بخوانید  تحقیقات اخیر از آمازون به دلیل انحصار تجارت


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *