مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزیره بیوک آدا ترکیه معرفی + عکس و راهنمای بازدید از جزایر بیوکادا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نام دیگر جزیره بوجوک آدا ترکیه یا بوجوک آدا جزیره پرنس است که مانند گوهری سبز در دریای مرمره ترکیه می درخشد. بازدید از جزیره پرنس جاز استانبول با مناظر بی نظیرش واقعا ارزش دارد و بی شک خاطرات فراموش نشدنی سفر به استانبول را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.
جزایر پرنس ترکیه (Prens Adaları) از 9 جزیره نزدیک به هم تشکیل شده است که در بخش آسیایی استانبول ترکیه و در دریای مرمره واقع شده است. بزرگترین جزایر در میان جزایر شاهزاده ترکیه بیوک آدا (همچنین به عنوان جزیره شاهزاده شناخته می شود)، همچنین به عنوان جزیره پرنس، هجبلیادا، بورگازادا و کینالیجادا شناخته می شود.

جزایر پرنس ترکیه

از آنجایی که این جزیره بزرگترین جزیره در میان جزایر ترکی شاهزاده استانبول است، آن را Bujuk Ada می نامند. زیرا در زبان ترکی Buiuk به معنی بزرگ و ada به معنای جزیره است. جالب است که در این جزیره خبری از آلودگی هوا و ترافیک و دود خودرو نیست چرا که در جزیره بیوک آدا ترکیه به جز ماشین پلیس و شهرداری هیچ خودرویی وجود ندارد!
اگر قصد سفر به استانبول ترکیه را دارید، ادامه مطلب را بخوانید تا تشویق شوید تا همه چیز را در مورد جزیره بیوک آدا ترکیه به شما بگویم.


 جزیره بیوک آدا ترکیه

دیدنی های جزیره بیوک آدا ترکیه

جاذبه های جزیره بیوک آدا در ترکیه زیاد نیست و اگر زمان زیادی برای سفر به استانبول ندارید، بهتر است بدانید که اگر برای بازدید از بیوک آدا وقت بگذارید، نصف روز کافی است. اما اگر محدودیت زمانی ندارید، می توانید یک سفر یک روزه به استانبول برای بازدید از جزیره بیوک آدا و دیگر جزایر پرنس رزرو کنید.
وقتی با قایق به جزیره پرنس یا جزیره بیوک آدا در ترکیه نزدیک می شوید، منظره باشکوه جزیره با ویلاهای پلکانی در دامنه تپه نظر شما را جلب می کند.

زیبایی جزیره بیوک آدا

جاذبه های جزیره بیوک آدا به اندازه کافی متنوع است که گردشگران را در طول روز سرگرم می کند. یکی از دیدنی های جزیره پرنس یا بیوک آدا استانبول، موزه بیوک آدا است که در آن می توانید تمام جنبه های مختلف زندگی در جزیره را ببینید.
خیابان هایی با ویلاهای جالب به سبک معماری قرن نوزدهمی را مشاهده کنید، مسیر جنگل های سرسبز و انبوه کاج را طی کنید و هوای تازه جنگل را تنفس کنید، در سواحل روشن و تمیز غرق شوید و به ویژه از صومعه ارتدکس یونانی دیدن کنید. یک اثر تاریخی ارزشمند است.جزایر بیوک آدا هستند.


جزیره بیوک آدا ترکیه


دوچرخه سواری در جزیره بیوک آدا ترکیه

از آنجایی که هیچ ماشینی در جزیره پرنس استانبول وجود ندارد، دوچرخه وسیله حمل و نقل محبوبی است و شما می توانید هنگام پیاده شدن از قایق و دوچرخه سواری در اطراف جزیره رار، دوچرخه کرایه کنید. دوچرخه سواری یکی از تفریحات مورد علاقه مردم جزیره و گردشگران است.

بیشتر بخوانید  تور آنتالیا یا تور کوش آداسی ؛ کدام بهتر است ؟


کالسکه سواری در جزیره بیوک آدا، ترکیه

وقتی از کشتی پیاده شوید، کالسکه هایی را خواهید دید که مسافران را به تور جزیره می برند. اگر به تور جزیره پرنس بروید، با مسافرانی که همراهتان هستند یک گاری به همراه خواهید داشت. اما اگر به تنهایی به جزیره پرنس رفتید باید بلیط کالسکه بخرید و بهتر است بدانید در فصل شلوغ سال باید مدت زیادی در صف بمانید. این را هم در نظر داشته باشید که قیمت بلیط ویلچر نسبتاً بالاست!


از موزه آدالار دیدن کنید

موزه آدالار در جزیره بیوک آدا در ترکیه یکی از اولین موزه های شهری مدرن در استانبول ترکیه است که در آن می توانید داستان های جزیره را از زمان پیدایش تا به امروز مشاهده کنید.
حدود 6000 عکس، هزاران فیلم مستند، صدها اثر تاریخی، صدها مستند ثبت شده و تاریخ شفاهی تاریخی در این موزه به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا عمیقاً در گذشته جزیره جستجو کنند.
ارزان ترین شهرهای ترکیه برای سفر کدامند؟ پیشنهاد برای مطالعه: ارزان ترین شهرهای ترکیه برای سفر کدامند؟


از صومعه سنت جورج کودوناس – جهنم بیوک دیدن کنید

هنگام بازدید از جزیره بیوک آدا ترکیه، بازدید از صومعه تاریخی Hagios Georgios Koudonas را فراموش نکنید. این صومعه تاریخی در مرتفع‌ترین نقطه جزیره پرنس استانبول ترکیه، در دیروز تپه واقع شده است. صومعه بیوک آدا در سال 963 در زمان سلطنت نیکفوروس دوم فوکاس ساخته شد.


جزیره بیوک آدا ترکیه

کودوناس نامی یونانی به معنای زنگ است و برگرفته از داستان چوپانی است که وقتی گله خود را به چرا در این تپه می برد، صدایی شبیه زنگ از پایین می شنید. هنگامی که او در حال کندن زمین بود، از یافتن نماد سنت جورج شگفت زده شد، جایی که او و مردمی که در آنجا زندگی می کردند آن را به صومعه تقدیم کردند و در طول سال ها این صومعه بازسازی شد و تبدیل به صومعه بیوک آدا امروزی شد.

مجموعه فعلی شامل 6 کلیسای مجزا و عبادتگاه های کوچک در 3 سطح مختلف است. محراب های قدیمی در سطوح پایین تر، در طبقه همکف خانه صومعه و کلیسای اصلی سنت جورج، ساخته شده در آغاز قرن 20 قرار دارند.
در ورودی جنوبی روی دیوار نماد اصلی سنت آگیوس جورج کودوناس است که اکنون با نقره پوشانده شده است. در گوشه این نماد کتیبه جالبی وجود دارد که یک زن یونانی روی آن نوشته است: «سنت جورج عزیز، کمکم کن تا به آتن بروم و داروسازی بخوانم».
کل مجموعه کلیسا در جزیره بیوک آدا در ترکیه یک بنای تاریخی جالب است که قطعا بازدید از آن توصیه می شود. همچنین منظره جزایر پرنس و سواحل آسیایی دریای مرمره ترکیه از یوکا تپه واقعا شگفت انگیز است و می توانید در آنجا عکس های بی نظیری بگیرید.

بیشتر بخوانید  بدون ویزا سفر کنید


ساحل در جزیره بیوک آدا، ترکیه

اگر در تابستان به استانبول سفر می کنید، می توانید در حین بازدید از جزیره پرنس، مدتی را نیز در سواحل بیوک آدا بگذرانید. شنا و آفتاب گرفتن در ساحل زیبای جزیره بیوک آدا با آب شفاف و آب و هوای تمیز واقعا دلپذیر است. سواحل بیوک آدا متعدد هستند، اما از سواحل محبوب جزایر پرنس می توان به ساحل خلیج هالیک، ساحل هاگیا نیکولا و ساحل خلیج پرنسس اشاره کرد.


غذا در جزیره بیوک آدا

هنگام بازدید از جزیره بیوک آدا در استانبول، لازم نیست نگران غذای خود باشید. از آنجایی که بیوک آدا یک جزیره توریستی است و هر روز تورهای گردشگری زیادی به بیوک آدا می روند، رستوران های زیادی در این جزیره وجود دارد. در واقع می توان گفت تنوع رستوران های بیوک آدا به قدری زیاد است که طعم هر نوع گردشگری را می دهد. از غذاهای محلی و سنتی در رستوران های راحت ارزان تا انواع غذاهای بین المللی در رستوران های لوکس و گران قیمت، انتخاب برای گردشگران آسان است.


غذا در جزیره بیوک آدا

غذاهای دریایی در رستوران های کنار دریا بسیار محبوب هستند، ناگفته نماند که غذاهای ترکی نیز در بین گردشگران بسیار محبوب است و بیشتر گردشگرانی که به استانبول و بوجوک آدا سفر می کنند ترجیح می دهند غذاهای محلی و سنتی را امتحان کنند.


رستوران در جزیره بیوک آدا


رستوران در جزیره بیوک آدا

البته امتحان کردن مقاصد سفر با غذای محلی به خودی خود نوعی گردشگری است که به گردشگری غذایی معروف است و بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیا تنها با هدف گردشگری غذا و آشنایی با سبک آشپزی کشورهای مختلف سفر می کنند.
بهترین غذاهای ترکی که رنگ و بوی سفر شما را تغییر می دهد پیشنهاد مطالعه: بهترین غذای ترکی که رنگ و بوی سفر شما را تغییر می دهد!


بستنی بیوک آدا

جالب است بدانید بستنی های بیوک آدا در بین گردشگران بسیار محبوب هستند. بنابراین، هنگام بازدید از بیوک آدا، حتما بستنی بیوک آدا را امتحان نکنید. یکی از دلایل محبوبیت بستنی بیوک آدا نه تنها طعم خوب آن است، بلکه وقتی بستنی سفارش می دهید، می توانید آن را با هر چیزی که می خواهید تزئین کنید. مثلا می توانید بستنی را با سس شکلات، پسته، فندق یا هر چیز دیگری که دوست دارید تزئین کنید و لذت ببرید.


مجسمه جزایر پرنس

این توقف ها برای برخی از افرادی که در هتل های مختلف اقامت می کنند و مسافر می گیرند می تواند خسته کننده باشد و در نظر داشته باشید که این برنامه در همان مسیر برگشت انجام می شود.
اما یکی دیگر از خوبی های سفرهای دیدنی این است که در سفر دریایی برای رسیدن به جزیره برنامه های شاد و مفرحی خواهید داشت و مطمئنا لحظات خوشی را سپری خواهید کرد. علاوه بر این، به جز جزیره پرنس یا جزیره بیوک آدا در ترکیه، جزیره هیبلی، جزیره بورگاز و کینالیجا از جزایر بزرگ دیگری که معمولاً از آنها دیدن می کنید بازدید خواهید کرد. اما زمان بازدید از این جزایر محدود است و باز هم بستگی به نوع توری دارد که از این جزایر بازدید خواهید کرد.
اگر می خواهید با کالسکه از جزیره بیوک آدا دیدن کنید، باید بگویم که در تور شماست و برای خرید بلیط مجبور نیستید در صف بمانید.
این تور شامل ناهار است و شما از غذاهای خوشمزه ترکی و ماهی کبابی در یکی از رستوران های عالی که منحصر به این منطقه است لذت خواهید برد. البته انتخاب غذا هم به ذائقه شما بستگی دارد; اما اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم ماهی های مخصوص جزیره را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی کالج های کبک کانادا

چگونه بدون تور به بیوک آدا برسیم؟

اگر هتل شما در قسمت اروپایی استانبول است، باید از بندر کاباتاس با کشتی های مخصوص استفاده کنید و بسته به سرعت کشتی حدود یک ساعت و نیم تا ۲ ساعت طول می کشد تا به جزیره برسید. اگر می خواهید از تکسیم یا تکسیم خارج شوید، می توانید از ایستگاه مترو کاباتاش استفاده کنید و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید. پس از پیاده شدن، به دریا بروید و در آنجا جزیره یا کشتی (Hatehir Hatları Ferriboats، استانبول) را خواهید دید. این کشتی ها در مسیر خود به هر جزیره ای که می رسند متوقف می شوند. اما معمولا بیشتر مسافران در بیوک آدا پیاده می شوند.

اولین جزیره Hebeli Ada است و برای بازدید از جزیره بیوک آدا باید با رسیدن به جزیره دوم پیاده شوید. همچنین در بوفه کشتی انواع تنقلات وجود دارد که می توانید در طول مسیر خریداری کنید. این کشتی ها (اتوبوس های دریایی) همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب هر نیم ساعت یکبار از استانبول به سمت جزایر پرنس و بالعکس حرکت می کنند. اما در نظر داشته باشید که صف ها در آخر هفته ها به خصوص در تابستان زیاد است و منتظر آخرین کشتی نباشید که به استانبول بازگردد زیرا ممکن است ظرفیت کافی نداشته باشد و نتوانید برگردید.

یکی از مزیت های سفر با این قایق ها این است که هر زمان که بخواهید می توانید به جزیره بیوک آدا بروید و هر زمان که بخواهید می توانید برگردید. در واقع کل برنامه ریزی به عهده شماست و حتی اگر بخواهید می توانید شب را در یکی از هتل های جزیره بیوک آدا بگذرانید.
مزیت دیگر این است که هزینه های سوار شدن بر کشتی های شهرداری بسیار مقرون به صرفه است و می توانید با قیمت بسیار کمتری از جزیره بیوک آدا ترکیه دیدن کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *