جزئیات کلاهبرداری تلفنی کارمند قلابی بانک کرمانی



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، فرمانده انتظامی فتای استان کرمان با اشاره به کلاهبرداری تلفنی در پی انتشار شماره حساب بانکی یکی از شهروندان به یکی از کارمندان جعلی، گفت: در پی مراجعه مرد جوانی به پلیس فتای استان کرمان و ارائه گزارش در این خصوص. به دلیل دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی وی و برداشت غیرمجاز 360 میلیون ریال پرونده تشکیل و پرونده در دست بررسی است.

سرهنگ محمدرضا رضایی ادامه داد: در تحقیقات بعدی مشخص شد که فرد کلاهبردار با تماس تلفنی با شاکی و با خودنمایی از مقامات بانکی از وی خواسته است تا شماره ارسال شده برای وی را مجددا برای رفع مشکل بانکش ارسال کند. قرار است حساب بانکی وی تسویه شود اما پس از گفتن این شماره از سوی دادستان پیامکی مبنی بر برداشت 360 میلیون ریال برای وی ارسال شد و کلاهبرداری تایید شد.

این افسر انتظامی با اشاره به شناسایی مظنون این پرونده و ادامه جستجو برای دستگیری وی، در خصوص دریافت پیامک های حاوی هر گونه شناسه و شماره کاربری تاکید کرد و از شهروندان خواست هرگز اطلاعات مهم خود از جمله شماره احراز هویت را به اشتراک نگذارند. آنها را به افراد دیگر ندهید و در حفظ اطلاعات حساب بانکی خود سهل انگاری نکنید.

وی توصیه کرد: برای جلوگیری از هک شدن حساب های بانکی، به هیچ عنوان شماره هایی که از طریق پیامک برای ما ارسال می شود را به اشتراک نگذاریم.

بیشتر بخوانید  مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان و زمان پرداخت آن اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید