مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تلاش ناسا برای تولید آب در ماه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ناسا در حال توسعه یک ماه نورد جدید برای یافتن و تجزیه و تحلیل آب و مواد دیگر در اعماق یخ زده دو نیمه ماه است به گزارش ایسنا، ماموریت ماه نورد جدید ناسا با نام اختصاری RESOLVE با بودجه 250 میلیون دلاری در حال اجراست. ماه.

تلاش ناسا برای تولید آب در ماه

به منظور کاهش هزینه های این پروژه، ناسا قصد دارد از نور خورشید برای تامین انرژی ماه نورد و تجهیزات علمی آن استفاده کند.ویلیام لارسون، مدیر سابق مرکز فضایی کندی ناسا تاکید می کند: برای انجام چنین ماموریتی در منطقه قطبی. از ماه، انرژی هسته ای مورد نیاز است، که هزینه پروژه را افزایش می دهد، اما انرژی خورشیدی بسیار مقرون به صرفه و در دسترس است.

ماموریت RESOLVE در نوامبر 2017 با پرتاب ماه نورد آغاز خواهد شد. پس از فرود روی ماه و به مدت 2.5 روز، جستجوی هیدروژن با استفاده از نور خورشید انجام می شود. سپس مریخ نورد با قرار گرفتن در سایه به مدت دو روز وارد خواب زمستانی می شود و تا پنج روز آینده به کمک نور خورشید ماموریت حفاری را در عمق یک متری برای یافتن و تجزیه و تحلیل مواد مختلف آغاز می کند. ابزارهای علمی پیشرفته ماه‌نورد برای تجزیه و تحلیل ایزوتوپ‌های هیدروژن طراحی شده‌اند و ماموریت RESOLVE می‌تواند به بسیاری از سوالات در مورد ماهیت مناطق قطبی و امکان تولید آب در سطح ماه پاسخ دهد.

آژانس فضایی کانادا با ناسا در این پروژه شرکت کرد و یک ماموریت شبیه سازی ماه نورد نیز در تابستان امسال در هاوایی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید  جان استون خواننده انگلیسی در کیش دستگیر و اخراج شد + فیلم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *