جزئیات پرونده هواپیماهای اوکراینی



حجت الاسلام بهرامی با تشریح جزئیات پرونده سقوط هواپیمای اوکراین گفت: پرونده این سقوط ناگوار در دادگاه نظامی تهران در حال رسیدگی است.

وی افزود: تحقیقاتی که در این مورد انجام شد ، هم از نظر فنی و هم از نظر حقوقی ، بدون اغراق ، به گفته کارشناسان ، در بین سوانح هوایی جهانی غیر قابل مقایسه نیست ، اگر بی نظیر نباشد.

رئیس قوه قضاییه نیروهای مسلح با بیان اینکه شرح اقدامات انجام شده این گفته را به خوبی اثبات می کند:
سه روز پس از این حادثه ، به دستور آیت الله رئیسی ، رئیس وقت دادگستری ، تحقیقات درباره این پرونده در دادگاه نظامی تهران آغاز شد و تیم قضایی برای رسیدگی به پرونده تشکیل شد.

بهرامی ادامه داد: برخی از مطالعات فنی توسط 12 گروه تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه عملکرد هواپیماها و کره زمین ، مراکز کنترل هوا ، شناسایی نقص ها و ضعف های احتمالی و پیشگیری از تصادفات انجام شد و گزارش نهایی ظرف یک سال تهیه و تصویب می شود. بیشتر کشورها تحت تأثیر قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: 6 گروه کارشناسی زیر نظر دادگاه نظامی در زمینه سیستم تور M1 ، نظارت پرواز ، پدافند هوایی ، جنگل و الکترونیک سایبری ، مواد منفجره و مواد محترقه و امنیتی تشکیل شد و در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

شبیه سازی پرواز که 40 متخصص در آن کار می کنند

به گفته رئیس قوه قضاییه نیروهای مسلح ، با انجام دو پرواز و رعایت تمام مختصات پرواز سقوط کرده ، این سقوط در حضور 40 نفر از کارشناسان شبیه سازی شده است که در بررسی سوانح هوایی بی نظیر است.

بیشتر بخوانید  علی پروین فرانسه را هم به خاک سیاه نشاند؟!

حجت الاسلام بهرامی گفت: اطلاعات جعبه های سیاه در آزمایشگاه معتبری در فرانسه با حضور بازپرس پرونده و نمایندگان کلیه کشورهای مربوطه به صورت شفاف و مطابق با استانداردهای جهانی اجرا شده است.

وی ادامه داد: نظرسنجی های گسترده ای از مطلعین و متهمان در سطوح مختلف نظامی و کشوری انجام شده و نظرسنجی های محلی و میدانی توسط همه مراکز مرتبط انجام شده است.

رئیس دادگستری نیروهای مسلح گفت: در کمتر از 14 ماه تحقیقات از پرونده ای به این بزرگی و پیچیده با تلاش دادگاه نظامی تهران به پایان رسید و پرونده به دادگاه ارسال شد.

بهرامی در مورد پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان گفت: “با نظارت مستمر بر دادگستری نیروهای مسلح و مساعدت دولت و نیروهای مسلح ، یک سال و نیم پس از حادثه دلخراش ، 150،000 دلار بود برای هر قربانی غرامت و غرامت در نظر گرفته است “غرامت قربانیان و خسارت به اموال آنها توسط دولت پرداخت می شود و هیچ تفاوتی بین شهروندان ایرانی و غیرایرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون خانواده های بیش از 130 شهید تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفته اند و مراحل اداری مربوطه در حال انجام است. دریافت خسارت و خسارت همچنین پوشش توسط بنیاد شهید تاثیری در رسیدگی کیفری ندارد.

صدور کیفرخواست 200 صفحه ای برای 10 نفر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: در این پرونده کیفرخواست با انگیزه و مستند برای 10 متهم در 200 صفحه صادر شد. تصمیم نهایی برای آنها در دادگاه است.

بهرامی افزود: در رابطه با این پرونده همکاری های فنی و قضایی دو جانبه با اوکراین ایجاد شده است که با حسن نیت و شفافیت ادامه دارد و تاکنون سه دور گفتگو در کیف و تهران با حضور نماینده قوه قضائیه نیروهای مسلح. “

بیشتر بخوانید  فکر می کنید پیدا کردن 3 تفاوت میان این دو تصویر ساده است؟ امتحان کنید!+ پاسخ

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سه دور مذاکرات به ابهامات و س questionsالات اوکراین در مورد مسائل قضایی و فنی پاسخ داده و با صداقت ، صراحت و شفافیت به سوالات پاسخ داده است.

رئیس قوه قضاییه نیروهای مسلح تأکید کرد: اگر نگاه قضایی ، حقوقی و فنی به دور از ملاحظات سیاسی و دخالت سایر دولتها در امور سایر کشورها نسبت به این حادثه داشته باشیم ، تقریباً همه موارد توضیح داده می شود ، بنابراین انتظار داریم طرف مذاکره کننده و کشورهای دیگر. “با این حادثه ، آنها با پذیرش تحقیقات دادگاه نظامی و گزارش نهایی تحقیقات حادثه ، از روند برقراری عدالت حمایت می کنند.

حجت الاسلام بهرامی گفت: 152 شهید و قربانی نیز در این حادثه در ایران متهم هستند و طبق قوانین ملی و برخی قوانین بین المللی دادگاه های ایران صلاحیت انحصاری دارند ، بنابراین رفتار برخی مقامات خارجی هیچ مبنای قانونی ندارد و سیاسی است.

وی با بیان اینکه اثربخشی این سیستم در رسیدگی به پرونده در دنیا بی نظیر است ، افزود: سازمان هواپیمایی بین المللی (ICAO) نیز روند تأیید فنی و کارشناسی را تأیید کرده است. تحقیقات در مورد این مورد در حدود یک سال با یک عملیات شبیه سازی مانند هیچ مورد دیگری در جهان به پایان رسید. رئیس دادگستری نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در چنین حوادثی مانند سقوط هواپیمای مالزیایی بر فراز آسمان اوکراین پس از 6 سال ، هنوز پرونده بررسی نشده است و موارد زیادی از این تصادفات داریم که جبران خسارت می کردند چند سال مسئولیت پذیرفته نشد “

بیشتر بخوانید  نگاهی به پیشینه جالب قلیان و قهوه در عزاداری محرم

سرانجام ، حجت الاسلام بهرامی گفت: دادگاه به دنبال محاکمه ای منصفانه و قاطع و اعمال حقوق خانواده های قربانیان در فضایی به دور از اختلافات سیاسی است و انشا Godالله ما قدرت عدالت خواهی را خواهیم داد. “

47231

دیدگاهتان را بنویسید