مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات پخش خروج حاتمی کیا با طرح سینما ماشین در برج میلاد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



سینما ماشین چیست


خروج حاتمی کیا در طرح سینما ماشین اکران خواهد شد


پس از شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی فعالیت های فرهنگی و در پی آن تعطیلی سینماها، موجب شد که ابراهیم حاتمی کیا تصمیم به اکران فیلمش به صورت آنلاین در شبکه نمایش خانگی پیش از اکران سینمایی بگیرد.


فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا که از یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ به صورت آنلاین از طریق شبکه های اینترنتی پخش شده است، اولین فیلم در تاریخ سینمای ایران محسوب می شود که عوامل آن قبل از اکران سینما، اقدام به پخش نسخه اینترنتی آن گرفته اند و حال پس از یک بار ساختار شکنی، این بار ابراهیم حاتمی کیا اقدام به نمایش فیلمش در سینما ماشین کرده است.


سینما ماشین از جمعه همین هفته مورخ 12 اردیبهشت 1399 به مدت یک هفته و تنها در دو سانس 21 و 23:30 در پارکینگ شماره 3 برج میلاد تهران اجرا خواهد شد و اولین فیلمی که برای اکران در سینما ماشین پیش قدم شده است، فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا می باشد.


این طرح با حضور حدود ۱۶۰ ماشین در هر سانس که محل قرارگیری آن‌ها با خط‌کشی مشخص شده اجرا می‌شود، لازم به ذکر است طبق دستورالعمل اجرای این طرح در هر خودرو حداکثر دو نفر امکان تماشای فیلم را خواهند داشت.


طبق اخبار شنیده شده بلیت فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد در برنامه «سینما ماشین» از پنجشنبه صبح مورخ 11 اردیبهشت 1399 در سایت سینما تیکتبه فروش خواهد رسید.

بیشتر بخوانید  حشرات؛ غذاهای لذیذ در منوی برخی از رستوران ها


طرح سینمایی «سینما ماشین» با مشارکت سازمان هنری رسانه ای اوج و موسسه سینمایی نورتابان، برای اولین بار در کشور پس از انقلاب با نمایش فیلم سینمایی «خروج» تازه ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا آغاز خواهد شد و به گفته برگزار کنندگان این طرح سینمایی، برنامه «سینما ماشین» تحت تدابیر بهداشتی و با مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا انجام برگزار می شود.


اولین سینما ماشین ایرانی در سال 1339


سینما «تهران‌پارس» یا همان «درایوین سینمای تهران‌پارس» که در سال ۱۳۳۹ در تپه‌های تهران‌پارس تاسیس شد، نخستین «سینما ماشین» در ایران محسوب می شود، در این سینما، تماشاگران با ماشین های خود وارد محوطه سینما می شدند و از درون خودروهای خود اقدام به تماشای فیلم می کردند و به هر خودرو یک بلندگوی مخصوص داده می‌شد که بینندگان برای خود صدای آن را کم یا زیاد نمایند، ظرفیت «درایوین سینمای تهران‌پارس» ۲۸۴ خودرو و قیمت بلیت این سینما برای هر خودرو ۱۵۰ ریال بود.


اولین سینما ماشین در جهان در سال 1311


«سینما ماشین» حاصل تفکر ریچارد هالینگزهد (Richard Hollingshead)، یک طرفدار و عاشق سینما است؛ وی در کمپانی «ویز اتو پروداکتز» که برای پدرش بود مسئولیت مدیریت فروش را به عهده داشت، به خاطر سختی هایی که مادرش از نشستن روی صندلی های سینما می کشید، تصمیم به تاسیس سینمای رو باز و به اصطلاح طرح سینما ماشین شد.


وی در ابتدا این طرح را در مقابل خانه‌اش و به کمک یک پروژکتور کداک مدل ۱۹۲۸ بر روی کاپوت خودرویش آزمود و برای صدای فیلم نیز یک رادیو را در پشت پرده سینمای جدیدش تعبیه کرد، وی پرده‌ را نیز در مقابل ماشینش به چند درخت گره زده بود.

بیشتر بخوانید  متن آهنگ مال منی از مهدی شهنازی (تیتراژ سریال ترکی ، قرص ماه)


سینما ماشین ، خروج حاتمی کیا


ریچارد هالینگزهد برای اولین بار در سال 1933 سینما ماشین را در کرسنت بولوار در نیوجرسی برگزار کرد و همان موقع این اختراع خود را به ثبت رساند و بعد از حدود یکماه، با سرمایه اولیه‌ای برابر ۳۰ هزار دلار، شرکت «پارک-این تیاترز» را راه‌اندازی کرد.


طرح سینما ماشین در ابتدا مشکلات متعددی هم در زمینه تصویر و هم صدا برخوردار بود، اما با پیشرفت تکنولوژی هم مشکلات تصویری برطرف شد و هم این امکان فراهم شد که هر کدام از اتومبیل‌ها، صدای متن فیلم را از طریف رادیوی FM خود دریافت کنند.


سینما ماشین ، خروج حاتمی کیا


خروج حاتمی کیا در سینما ماشین


طرح «سینما ماشین» با «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز می‌شود.


طرح سینمایی «#سینماماشین» با مشارکت سازمان هنری رسانه‌ای اوج و موسسه سینمایی نورتابان و با حمایت شرکت نفت بهران برای اولین بار در کشور با نمایش تازه‌ترین اثر #ابراهیم_حاتمی_کیا کلید خواهد خورد.


زمان پخش خروج در سینما ماشین


سینما ماشین از جمعه ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰


محل برگزاری سینما ماشین فیلم خروج


سینما ماشین فیلم خروج در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.


چگونگی اجرای سینما ماشین


این طرح تحت تدابیر بهداشتی و با مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا انجام خواهد گرفت.


نحوه خرید بلیط سینما ماشین فیلم خروج


بلیت فیلم سینمایی «خروج» در «سینما ماشین» از پنجشنبه صبح در سایت سینما تیکت به فروش خواهد رسید.


توضیح بیشتری درباره‌ی چگونگی قرار گرفتن خودروها و شنیدن صدای فیلم مطرح نشده است

بیشتر بخوانید  مبلغ جریمه فیلمبرداری کردن موقع رانندگی اعلام شد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *