مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را تشریح کرد.

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم هفدهمین سالگرد روز خانواده و مستمری بگیران که امروز برگزار شد، گفت: در فصل بودجه پیشنهاد دادیم که 20 درصد از بودجه کمک های اجتماعی دریافتی توسط دستگاه های اجرایی باید انجام شود. به مستمری بگیران اختصاص یابد».

وی افزود: اگر این موضوع در قالب یک تصمیم گیری ساده در خصوص احکام بودجه مورد توجه قرار گیرد، بار مالی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه زمینی را برای اسکان مستمری بگیران در نظر گرفته ایم، گفت: این موضوع را به وزارت مسکن واگذار کرده ایم اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است و امیدواریم بتوانیم خبرهای خوبی داشته باشیم. به صاحب خانه در این دولت که مستمری بگیران هستند.

وی از ادامه تشکیل شورای عالی مراکز خبر داد و گفت: به صورت جدی با این موضوع برخورد می کنیم. زیرا اگر مستمری بگیران مرکز منسجمی داشته باشند بهتر می توانند از خود دفاع کنند.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر 12 درصد از منبع پرداخت حقوق از محل سرمایه گذاری صندوق تامین می شود در حالی که در گذشته این رقم صفر تا 5 درصد بود.

به گفته وی 24 هزار میلیارد تومان از کسورات کارمندان دریافت می کنیم و در مجموع می توان گفت بیش از 28 درصد مزایای حقوق از محل کسورات کارکنان تامین می شود.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه برای تسویه کسورات بازنشستگان به دو هزار میلیارد تومان نیاز داریم اظهار داشت: این کسورات با 30 تا 45 روز تاخیر پرداخت می شود و از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده ایم که تخصیص دهد. بودجه. به ما.

بیشتر بخوانید  کشف جسد سوخته یک زن ثروتمند تهرانی در کویر رباط کریم / راز جنایت فاش شد

برنامه سفر بازنشستگان منتشر شد

اسکندری در خصوص سفر مستمری بگیران تاکید کرد: برنامه سفر این افراد فردا منتشر می شود و وام ازدواج کودکان به روز می شود و بدون انتظار وام به مشمولان پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ وام بازنشستگان 15 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت حقوق کارگران و مستمری بگیران در یک سیستم 150 درصد و در سیستم دیگر 70 درصد است که کسل کننده است و قانون پیشنهادی جایگزین می شود. سیستم چند لایه تامین اجتماعی به وزارت حفاظت اجتماعی ارسال شده و امیدواریم این روند به عدالت منجر شود.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه از همه کاستی ها و کاستی هایی که در مدیریت و اقدامات ما وجود دارد عذرخواهی می کنیم، گفت: فرمول تناسب حقوق بازنشستگان مشخص نیست و 90 درصد حقوق بازنشستگان بازنشستگان و کارگران در 20 گروه برابر هستند.

به گفته وی در این زمینه دو تفسیر وجود دارد. یکی اینکه مستمری بگیرانی که بعد از اسفند 1400 بازنشسته شده اند به تناسب تعدیل شوند و تعبیر دیگر این است که درست است که در هر 20 گروه تناسب 90 درصد تعیین شده است اما موضوع در برخی موسسات زیر 90 درصد است. باید اصلاح شود. .

اسکندری گفت: 9 هزار میلیارد تومان باید برای همه باشد اما سازمان برنامه و بودجه هنوز فرمول را به ما ارائه نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه در ازای تعدیل بودجه سهام پرداخت می شود، گفت: می گویند سهام را بفروشید و پول را در خزانه بگذارید تا به شما برگردانیم.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *