مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات سرقت از موزه همدان / 13 شی تاریخی به سرقت رفت!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، روزنامه همشهری گزارش داد: نگهبان سابق موزه استان همدان که متهم به سرقت اشیای تاریخی از موزه بود، با یک کوله پشتی پر از آثار باستانی در تهران دستگیر شد.

صبح دوشنبه گذشته ماموران کلانتری مهرآباد در حال گشت زنی در خیابان های این منطقه بودند که متوجه مرد جوانی شدند که در کنار خودروی پارک شده ایستاده بود.

مرد جوان ظاهری عجیب و کوله پشتی در دست داشت و با دیدن خودروی گشت پلیس صورتش را برگرداند و سعی کرد از دید پلیس پنهان شود. عکس العمل او باعث ایجاد شک در میان ماموران شد و ماموران به سمت او حرکت کردند اما مرد جوان بلافاصله فرار کرد و وارد یکی از کوچه ها شد.

ماموران به تعقیب او پرداختند و دقایقی بعد موفق شدند راه فرار او را مسدود و او را دستگیر کنند. مرد جوان مدعی بود شهرستانی است و برای یافتن کار به تهران آمده بود اما وقتی ماموران پلیس در کوله پشتی او را باز کردند با اقلامی مواجه شدند که مشخصا عتیقه و تاریخی بودند.

مرد جوان دستگیر شد

با کشف این اقلام مرد جوان دستگیر و به کلانتری منتقل شد. همزمان ماموران با بررسی هویت وی متوجه شدند که وی از نگهبانان سابق موزه استان همدان بوده است اما مسئولان موزه از وی به دلیل سرقت اشیای تاریخی شکایت کردند و پرونده وی در دادگاه در جریان است. .

از سوی دیگر مشخص شد در کوله پشتی این مرد 13 شی تاریخی وجود دارد که همگی مربوط به دوره ایلامی است.

بیشتر بخوانید  آمار مفقودان حادثه در کلانشهر آبادان منتشر شد

به گفته سرهنگ جلیل مکفایی، رئیس پلیس پیشگیری تهران، مرد جوان در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء تاریخی از موزه اعتراف کرد و مدعی شد که قصد فروش این آثار را در تهران داشته و به همین دلیل است. به پایتخت رفت، اما پلیس مشکوک شد که بازداشت و دستگیر شد.

با اعترافات متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *