مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات جدید حملات سایبری به سامانه های شهرداری تهران

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شهردار تهران جزئیات جدیدی از حمله سایبری به سامانه های شهرداری تهران را تایید کرد.

علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح ایستگاه هفده شهریور در خط هفتم مترو تهران در جمع خبرنگاران گفت: پنجشنبه هفته گذشته ساعت 12:38 به سامانه های شهرداری تهران حمله شد که ابتدا به صورت خودبه خود اقدام به تبلیغات کردند. سوء ظن.” آنها برای دسترسی به دوربین های بعدازظهر و گسترش عملیات خود به سیستم های نرم افزاری و دسترسی به داده ها و اطلاعات طراحی شده بودند که بحمدالله همکاران ما از همان ابتدا این کار را انجام دادند تا سایر اقدامات آنها ناکام ماند.

به گفته شهردار تهران، بر این اساس از سوی ستاد شهرداری تهران تمجید می شود که توانستند از اقدامات بعدی دشمن جلوگیری کنند. سپس برای احتیاط، سیستم ها برای بررسی ابعاد مشکل پایین آمدند. سامانه‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آماده کار بودند، اما به‌منظور کسب امنیت و آمادگی برای بدافزارهای احتمالی، این سامانه‌ها روز گذشته توسط مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و صبح امروز در اختیار عموم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: کاستی ها تلاش برای ایجاد نارضایتی عمومی بود که در این امر ناکام ماند و تلاش همکاران ما باعث بی فایده شدن طراحی آنها شد و طرح با شکست مواجه شد. در واقع در این توطئه تلاش نیروهای ما چیزی جز شکست باقی نگذاشته است.

شهردار تهران به افتتاح ایستگاه 17 شهریور از خط 7 مترو تهران اشاره کرد و افزود: این ایستگاه که در مرز منطقه 12 و 14 تهران قرار دارد در شرایطی امروز به بهره برداری رسید. حدود 375 میلیارد تومان هزینه شد که حدود 7 سال است که تست شده و الگویی جدید از معماری ایرانی و اسلامی در بین ایستگاه های مترو محسوب می شود. تقاطعی که می تواند تاثیر زیادی در تسهیل تردد در آن منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید  آمار مبتلایان به وبا در کردستان افزایش یافته است
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *