مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جالب ترین مزیت لیمو ترش منجمد که از آن بی اطلاع هستید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص شگفت انگیز لیمو یخ زده

استفاده از لیمو منجمد بهترین راه برای به دست آوردن خواص آن و مقابله با ۲۲ ماده سرطان زا است.
لیمو قوی ترین منبع اسید اسکوربیک در میان میوه ها است. از خواص مفید مرکبات در درمان سرماخوردگی و افزایش قدرت دفاعی بدن استفاده می شود.
برخی تحقیقات علمی مهم در بریتانیا و بر اساس گزارش های منتشر شده در fitfoodhouse.net وجود حدود 22 عامل ضد سرطان در لیمو را ثابت کرده است. این ماده غذایی طبیعی علاوه بر نقش چشمگیر لیمو ترش در تقویت سیستم ایمنی، خواص بی شمار دیگری در رفع التهاب، جلوگیری از استرس و اضطراب، کمک به مقاومت در برابر استرس، کاهش خطر سکته و پیشگیری و تشدید آسم دارد.

ارزش غذایی لیمو ترش منجمد را افزایش دهید

همانطور که می دانیم برخی از غذاها منجمد یا کنسرو شده و حتی خشک شده دارای خواص بیشتری نسبت به تازه هستند و برخی از میوه ها به دلیل تفاوت در ارزش غذایی و مواد مغذی به جای تازه (مانند کشمش به جای انگور) به صورت خشک مصرف می شوند. مهمترین آنها لیمو است.
جالب است که خواص درمانی لیمو بعد از انجماد 10 برابر می شود. فلاونوئیدهای موجود در لیمو یخ زده منبع قدرتمندی برای دفاع از بدن هستند. لیموی منجمد همچنین حاوی سه برابر ویتامین های E، A و B است.


 لیمو یخ زده است

لیمو سرشار از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است و از آن دسته مرکباتی است که در همه قسمت ها قابل استفاده است. بیشتر افراد از لیمو بدون پوست استفاده می کنند و پوست این میوه که سرشار از خواص پنهان است مردود می شود، در حالی که استفاده از پوست لیمو در مبارزه با غدد سرطانی و تنظیم سطح کلسترول در بدن بسیار قدرتمند است. استفاده از پوست لیمو به عنوان یکی از روش های گیاهی و طبیعی برای درمان عفونت ها توصیه می شود و می توان از آن برای درمان انگل ها و میکروب های قوی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  میوه و سبزیجات - شگردهای پخت و پز سریع و آسان

باید بخوانید:


احیای سیستم بدن

لیموهای یخ زده را می توان برای چندین ماه در فریزر نگهداری کرد و اگر این ترکیب را به یک لیوان آب تمیز اضافه کنید و قبل از صبحانه بنوشید، به احیای بسیاری از سیستم های بدن کمک می کند. خواص بی شمار این نوع مصرف به این دلیل است که شیره پس از ذوب شدن سریعتر در بدن جذب می شود. فرآیند انجماد شوک به خلاص شدن از شر مواد مضری که می توانند در طول درمان با مواد شیمیایی وارد پوست شوند، کمک می کند.

به گفته پزشکان، فواید لیموی منجمد با استفاده منظم افزایش می یابد. برای دیدن تاثیر لیمو باید 70-75 گرم در روز مصرف کنید. در صورت استفاده منظم می توان فواید لیمو یخ زده را روی سرطان و رادیکال های آزاد مشاهده کرد. علاوه بر این، ویتامین C و E در ترکیب با فلاونوئیدها از متاستاز جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت که استفاده از لیموترش منجمد در درمان سرطان باید با درمان اصلی همزمان باشد. مصرف منظم لیمو به کاهش خطر تومورهای سرطانی کمک می کند، اما قادر به از بین بردن کامل آنها نیست.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *