مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جالب ترین فواید گیاه گریندلیا را بخوانید!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



معرفی گیاه گریندلیا

گیاه گریندلیا گونه های مختلفی دارد و به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و همچنین زیبا و پرخاصیت، باغداران به آن توجه کرده و به پرورش آن می پردازند. مزایا و خواص گیاه گریندلیا بسیار زیاد است و گیاهی مقاوم و غیر حساسیت زا است که می تواند در هر نوع خاکی رشد کند.
گریندلیا یکی از بومی ترین گیاهان آمریکاست و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد گلهای آن درشت و زرد رنگ است و به دلیل خواص بسیار ارزشمند اغلب در باغ ها ارزشمند است.کشت و پرورش.

این نوع گیاه علاوه بر اینکه به دلیل ظاهر زیبای خود یک گیاه زینتی است، دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری نیز می باشد، به طوری که از ساقه و برگ آن برای مصارف متعددی استفاده می شود. به دلیل خواص گیاه گریندلیا، قرن هاست که در طب سنتی از آن استفاده می شود و هندی ها قرن ها از این گیاه برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند.

گریندلیا اگرچه گل های زرد روشنی دارد اما با ساقه های مواج و تقریبا براق پوشیده از غده های صمغی جلب توجه می کند. این گونه گیاهی از خانواده کامپوزیت ها بوده و نام علمی آن Grindelia robusta است و حدود 50 گونه مختلف دارد.
ارتفاع گریندلیا به حدود نیم متر تا یک متر می رسد و در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم است. به همین دلیل به این گیاه لقب روبوستا داده اند که به معنای عدم حساسیت است. برگ های این گیاه کم پشت و یکنواخت با لبه های دندانه دار و حدود 5 سانتی متر طول دارد.

بیشتر بخوانید  لیست مدارس غیرانتفاعی ابتدایی پسرانه منطقه ۲ تهران + آدرس و تلفن


مزایای گریندلیا

شرایط رشد گریندلیا

این نوع گیاه در اروپا به عنوان گیاه زینتی تکثیر می شود. نام های دیگر این گیاه گل مینا، گل قارچ و طحال است. اگرچه گیاه گریندلیا اصالتاً از مناطقی با آب و هوای خشک و نیمه خشک است، اما خاک لومی بهترین و مناسب ترین خاک برای رشد گیاه است و شامل موادی مانند خاک رس، ماسه و گل می باشد و برای این گیاه بهتر از خاک غرقابی است.

خاک مورد استفاده برای پرورش این نوع گیاه نباید خیلی غنی و مغذی باشد و نباید به کمپوست یا هر کود دیگری اضافه شود. گیاه گریندلیا از ماه می تا اکتبر شکوفا می شود. این گیاه در مکانی با آفتاب و سایه کم رشد می کند، اما در شرایط آفتابی بهترین رشد را دارد و می تواند تا ارتفاع 1.5 متر کشیده شود. این گل از طریق قلمه نیز تکثیر می شود.

فواید دارویی و درمانی گیاه گریندلیا

گیاه گریندلیا به دلیل داشتن رزین بالا برای درمان و درمان سرماخوردگی استفاده می شود. همچنین در بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، سیاه سرفه، سرماخوردگی، التهاب مثانه، سرخک، سل، تب گرده ای و غیره مفید و ارزشمند است.
این گیاه همچنین دارای خواص بی نظیری مانند ضدقارچ، ادرار آور، ضد فشار خون، آرام بخش و آرام بخش، خلط آور و .. برای این منظور باید در طول روز از چند فنجان چای از برگ و گل آن استفاده کنید.

همچنین باید گفت که از این گیاه برای درمان و درمان بیماری های تنفسی استفاده می شود. همچنین برای رفع التهاب مثانه بسیار مفید و موثر است. همچنین در رفع سوزش پوست موثر است. هندی ها از جوشانده این گیاه برای رفع التهاب ناشی از تماس با پیچک سمی استفاده می کردند.گیاه گریندلیا در بیماری های مختلف پوستی مانند درماتیت، راش و اگزما اثر درمانی و خاصیت دارد. همچنین دارای خاصیت تسکین دهنده و روشن کنندگی پوست بوده و در تهیه و تولید روشن کننده ها در لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن دکتر غلامحسین فاتحی متخصص قلب در تهران


خواص گیاه گریندلیا

اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی گیاه گریندلیا

این نوع گیاه دارای اثر ضد التهابی است که سالهاست مورد استفاده متخصصان طب سنتی بوده است. نتایج آزمایشات با این گیاه نشان داد که ترکیبات آن مانع از رشد و تکثیر قارچ ها و باکتری ها می شود. همچنین لازم به ذکر است که گیاه گریندلیا دارای فواید آنتی اکسیدانی بوده و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

عوارض استفاده زیاد از گیاه گریندلیا

مصرف زیاد روزانه ۴ تا ۶ گرم گریندلیا خشک معده و کلیه ها را تحریک می کند. زنان باردار یا شیرده باید قبل از استفاده از این داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنند. استفاده زیاد از این گیاه باعث کاهش فشار خون نیز می شود کسانی که قلب ضعیفی دارند نباید از گیاه گریندلیا استفاده کنند زیرا باعث افزایش فشار خون می شود.
وانت را کم کن استفاده از این نوع گیاه به مقدار زیاد می تواند کلیه ها را تحریک کند زیرا حاوی آدامس است. Grindelia قادر به جمع آوری مقادیر زیادی سلنیوم از زمین است. بنابراین استفاده زیاد از این گیاه آزاردهنده است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *