مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ثبت رکورد بیشترین بازدید نوروزی از آرامگاه حافظ

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی اظهار داشت: طبق آمار بلیت‌فروشی تاکنون یک‌میلیون و 135هزار و 482 نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: آمارهای ارائه‌شده بازدیدها از 24 اسفندماه سال گذشته تا دیروز نهم فروردین‌ماه 1403 و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس است.

او گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با 347هزار و 280 نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با 255هزار و 656 نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با 189هزار و 72 نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

ثابت اقلیدی گفت: در روز گذشته نیز بیش از 28هزار و 777 نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و 28هزار و 146 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و 18هزار و 496 نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تأکید کرد: آمار ارائه‌شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

بیشتر بخوانید  آخرین آمار میزان واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای مختلف تا شنبه 23 بهمن 1392. / عکس

انتهای پیام/

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *