مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

توصیه های به شما که به تازگی پدر شده اید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پدر و نوزاد

برای اینکه پدر بتواند رابطه‌ای محکم و عاطفی با فرزند خود ایجاد کند، گاهی لازم است مادر خود را کنار بکشد و فقط تلاش آن ها را تماشا کند.

آنچه که پدر‌ها می‌توانند برای انس گرفتن با کودکشان انجام دهند.راه‌هایی که مادرهای می‌توانند میان پدر و فرزند انس و الفت برقرار کنند.

پدران امروز در مقایسه با پدران نسل گذشته مشارکت بیشتری در زندگی فرزندانشان دارند که این برای همه اعضای خانواده خیلی خوب است! اما برای یک پدر ایفای نقش در زندگی کودکش کار ساده‌ای نیست. به علاوه، تماشای مکالمه مادر و نوزاد و بغبغو کردن و لبخند زدن آن‌ها می‌تواند اعتماد به نفس او را کم کند. او چگونه می‌تواند آن صمیمیت مادر و فرزندی را داشته باشد یا بداند که چه کار باید کند؟ در حقیقت پدر و نوزاد به شیوه خودشان با هم رابطه برقرار می‌کنند – و خاص بودن و اهمیت آن کمتر از رابطه مادر و فرزندی نیست.
در ادامه برای والدین راه‌هایی جهت برقراری رابطه‌ای عمیق‌تر با نوزاد ارائه شده است:

آنچه که پدران می‌توانند برای برقراری ارتباط با کودکشان انجام دهند
نوزاد را به خود نزدیک کنید. قرار دادن نوزادتان در بند مخصوص حمل نوزاد، اغلب می‌تواند شیوه خوبی برای نزدیک شدن به هم باشد. قرار دادن نوزاد در این وسیله در طول ساعات پایان روز که کودکان در همه سن مستعد نق زدن و فروپاشی هستند، می‌تواند بسیار موثر واقع شود. در این موقع است که یک پدر می‌تواند واقعاً بدرخشد. او می‌تواند نوزادش را در آغوش بگیرد، تا مادرش چرت بزند یا یک کاری فقط برای خودش انجام دهد.

بیشتر بخوانید  چه زمانی نوزادان گردن میگیرند؟

پدر و نوزاد

مسئولیت تعویض پوشک را بپذیرید. چند سال اول، نوزاد به هزاران بار تعویض پوشک نیاز دارد، بنابراین از این لحظه‌ها استفاده کنید. تعویض پوشک شیوه خوبی برای برقراری ارتباط است مخصوصاً وقتی که مستقیماً به چشمان او نگاه می‌کنید و یا حرف می‌زنید.
شیفت شب را بپذیرید. وقتی که نوزادتان ساعت ۳ صبح از خواب بیدار می‌شود، پدرش می‌تواند شیشه شیرش را به او بدهد (اگر شیر خودتان را به او می‌دهید، از قبل آن را بدوشید). یا اگر نوادتان هنوز بعد از دادن شیرخودتان بیدار است، او را از سینه‌تان جداکنید و در آغوش پدرش بگذارید. از او بخواهید که برایش یک لالایی آرامش بخش بخواند.

توصیه های به شما که به تازگی پدر شده اید

اسب دوانی کنید. پدر‌ها بیشتر از مادر‌ها دوست دارند که در فعالیت‌ها ی جسمانی شرکت کنند – و این خیلی خوب است (به شرطی که نوزاد حداقل ۶ ماهه باشد.) برای مثال، اسب سواری روی شانه‌های پدر می‌تواند چشم انداز جالبی را برایش فراهم کند. همچنین جست و خیز آرام، ورزش خوبی برای ماهیچه‌های بزرگ او است و به ایجاد تعادل و هماهنگی در او کمک می‌کند.

آنچه مادر‌ها می‌توانند برای تقویت رابطه پدر و فرزندی انجام دهند

عقب نشینی کنید. اجازه دادن به همسرتان برای پذیرش برخی از مسئولیت‌ها، گام اولیه خوبی برای کمک به هر دوی آن‌ها در ایجاد رابطه است. و به همین اندازه مهم است که وقتی با نوزاد است، دور و بر او نپلکید. شاید وقتی که کودکتان نق می‌زند وسوسه شوید که به او کمک کنید، اما با قرار گرفتن در این الگو (نقش آرام کننده)، ممکن است اعتماد به نفس همسرتان را از بین ببرید و نوزادتان به آرام شدن از طریق پدرش عادت نخواهد کرد. بنابراین به آن‌ها فرصت بدهید که خودشان این مشکل را حل کنند.
انتقاد نکنید. یاد گرفتن نحوه مواظبت و برقراری رابطه با نوزاد نیاز به تجربه و تمرین دارد. بنابراین وقتی همسرتان کاری را برخلاف شیوه شما انجام می‌دهد، غر نزنید.

بیشتر بخوانید  فواید پماد ادرار سوختگی کودکان کلوران Klorane

پدر و نوزاد

به او اعتماد کنید. شاید احساس کنید که مادر بهتر می‌داند، اما به همسرتان این فرصت را بدهید. ممکن است با راه‌های خود برای آروغ زدن کودکتان، سرگرم کردن او و غیره شگفت زده‌تان کند. به خنده‌های او توجه کنید [نه به ناراحتی‌اش].

پدر‌ها و نوزادان شیوه‌های خود را برای برقراری ارتباط دارند. وظیفه شما این است که از خود راضی نباشید و این رابطه را تقویت کنید – و هر بار که به مشکل بر می‌خورند، با میل به دخالت کردن مقابله کنید. تلاش‌هایتان مثمر ثمر خواهد بود. رابطه عمیق و زودهنگام پدر و فرزندی بنیان یک عمر صمیمیت را پی ریزی می‌کند.
توصیه مشاور: هرچه این رابطه پدرو فرزندی قویتر شود، علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی بر رشدروانی فرزند و همسرتان دارد، فرصت بسیار مناسبی است که شما به استراحت یا انجام کارهای عقب مانده خود برسید.

منبع :parenting.com


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *