مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تورم اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها کمتر از 10 درصد است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، محمدرضا فرزین امشب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک در خصوص رفع طبقه بندی مردم اظهار داشت: از 10 سال پیش حذف طبقه بندی آغاز شد و نباید به اقشار پردرآمد یارانه داده می شد، اما شناسایی آن سخت بود. بهترین روش شناسایی با ضوابط PIT و سیستم مالیاتی اشخاص حقیقی است، اما چون این روش مالیاتی را نداریم، از روش پروکسی Mintek استفاده شد.

وی افزود: سامانه مددکاری اجتماعی چهار روش برای شناسایی افراد دارد. یکی درآمد ثابت افرادی است که یا دولتی یا تامین اجتماعی هستند، دیگری ارزش خودرو و سومی میزان خرید از سامانه شاپرک. و چهار حساب بانکی افراد».

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: بر اساس آمار جمعیت کشور 85.3 میلیون نفر است که 78 میلیون نفر ماهانه یارانه و یارانه معیشتی دریافت می کنند و دهک دهم پردرآمد شناسایی و حذف شده است. و 9 دهک دریافت می کنند.

به گفته فرزین تاکنون 72 میلیون نفر حمایت زندگی جدید دریافت کرده اند که اگر به 9 دهک بدهم حدود 76 تا 77 میلیون می شود.

وی افزود: هر یک از شاخص های درآمد دهک دارای وزن خاصی است و مردم باید به سامانه مراجعه کنند و آخرین به روز رسانی سامانه وزارت رفاه اجتماعی اردیبهشت ماه امسال بوده است.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: نمایندگی مینتکس می گوید شاخص های مختلف باید وزن های متفاوتی داشته باشند و نه تنها درآمد افراد باید بررسی شود، بلکه میزان درآمد شهروندان در پنج سال گذشته نیز باید بررسی شود.

بیشتر بخوانید  کدام خوراکی‌ها کلسترول خون را پایین می‌آورند؟

فرزین افزود: از 85 میلیون ایرانی، 78 میلیون نفر متقاضی دریافت یارانه اطلاعاتی داریم و از خانوارهای دیگران اطلاعی نداریم. 64 میلیون نفر نیز یارانه معیشتی دریافت کردند و 78 میلیون نفر نیز ماهانه یارانه نقدی دریافت کردند که هم اکنون به صورت مستمری پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه دولت دهک دهم پردرآمدی حذف شده و برای سه دهک پایین ماهیانه 400 هزار تومان و برای 6 دهک دیگر 300 هزار تومان کمک معیشت پرداخت می شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: در صورت ارائه کاربرگ الکترونیکی لغو یارانه بستگی به این دارد که چه تعداد کالا در کاربرگ الکترونیکی وجود داشته باشد. اولین سامانه مربوط به نان خواهد بود که دولت درصدد راه اندازی آن است و در صورت اعمال صحیح، بخشی از اعتبارات به نان اختصاص می یابد.

فرزین در پاسخ به این سوال که آیا ابزار معیشت ثابت می ماند یا خیر، گفت: کاری که دولت در سال 97 برای ارز ترجیحی آغاز کرد، اعطای یارانه در ابتدای زنجیره ارزی برای نهاده های وارداتی بود، اما این طرح از صفر به عنوان مرده متولد شد. عزیزم.” سامانه توزیع ارز به نقطه هدف نرسید و باعث ایجاد رانت نیز شد. بعد از آن مشخص شد که قیمت کالاها افزایش یافته و در سیستم توزیع مشکل ایجاد شده است.

وی افزود: دولت قبل به تدریج کالاها را از ارز ترجیحی حذف کرد اما طی سال ها 70 میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت شد که 50 میلیارد دلار آن برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید  صحنه های مهم دادگاه بازی استقلال - صنعت نفت + لیسانس / فیلم

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی ادامه داد: در حال حاضر دولت به دنبال رفع آن نیست، بلکه به دنبال تغییر روش پرداخت است. سال گذشته 15.6 میلیارد دلار یارانه ارزی برای کالاهای اساسی و دارو تامین شد. اگر دلار سامانه نیما را در نظر بگیریم به ازای هر دلار 20 هزار تومانی تفاوت قیمت با نرخ ارز ترجیحی وجود دارد. اگر دولت می خواهد این میزان یارانه ارزی به هدف برسد، باید مستقیماً در اختیار خانوار قرار گیرد.

فرزین گفت: تفاوت نرخ ارز با نرخ ترجیحی 320 هزار میلیارد تومان در سال است. دولت نمی خواهد آن را از بین ببرد، بلکه هزینه روش پرداخت را از حلقه اول تا آخرین حلقه یعنی مصرف کننده می پردازد.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار در سال گذشته دهک اول در مناطق شهری مجموعا سالانه 23 میلیون تومان هزینه داشته است که اگر بر اساس یارانه پرداختی محاسبه کنیم میزان یارانه 40 درصد را پوشش می دهد. از هزینه آنها.” این یارانه به گونه ای تعیین شده است که ضریب جینی کاهش یابد و دهک های کم درآمد بیشتر برسد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی تصریح کرد: اگر تورم 40 درصدی را در نظر بگیریم، کل هزینه خانوارهای روستایی 12 میلیون تومان در سال است که یارانه آن 60 درصد هزینه خانوار را جبران می کند و دهک های پایین تر از آن سود می برند. بیشتر از یارانه

فرزین درباره اینکه چه میزان تورم ناشی از کمک معیشتی است، گفت: در روستاها 60 درصد هزینه خانوارها کمک معیشتی است و با این طرح همه مشکلات کشور حل نمی شود.

بیشتر بخوانید  شوخی جالب هوتن شکیبا با آب میوه خوردن پدارم شریفی + ویدیو

وی در مورد منبع کمک های مادام العمر نیز گفت: میزان یارانه در قانون بودجه تعیین شده و باید در قانون بودجه سال های آینده مشخص شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی درباره اثر تورمی طرح اصلاح یارانه ها بیان کرد: چهار مرکز تحقیقاتی شامل بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، مرکز آمار و پژوهشگاه برنامه ریزی از کاهش تورم خبر دادند. . تاثیر طرح اصلاح یارانه ها زیر 10 درصد خواهد بود و 8.1 درصد اعلام شده است.

فرزین درباره اینکه آیا طرح زندگی باعث ایجاد نقدینگی می شود؟ وی توضیح داد: دولت 4200 تومان به مردم می داد، الان می گوید در سامانه نیما فروخته می شود و مابه التفاوت آن را به عنوان معیشت پرداخت می کند بنابراین نقدینگی جدیدی ایجاد نمی کند اما اگر قدرت خرید دهک های پایین را افزایش دهد. ، ممکن است مقداری تورم وجود داشته باشد.

اخبار مسخره

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *